יצירת קשר

הצטרפות

38

 

 

 

שרה פוגל

השראה INSIDE

השראה. מילת הקסם בעלת הכנפיים. 

כמה אנחנו מחפשות אותה, כמה אנחנו משוטטות כדי לקבל אותה. כמה פינטרסט וידידיו מארחים אותנו לביקורים ארוכים, שלפעמים גם שורפי זמן. כמוני כמוכן.

השראה, כך גיליתי, נמצאת הרבה פעמים מתחת לתנור, ואפשר לשאוב אותה ישירות מתוך נשוא הפרויקט עצמו.

יותר מזה, פרוייקט טוב בעיני, הוא אחד כזה שמשתמש ביכולות שלו INHOUSE, כאשר ההשראה, הרעיון, הקונספט והארט נשאבים מתוך הנתונים הקיימים בו, בלי שצריך לקבל עזרה מבחוץ.

קחו את זה במשפט אחד:

THE INSPIRATION IS INSIDE

הבשורה הטובה: ההשראה כבר כאן. בהסתכלות מעמיקה מזוית חדשה, נוכל למצוא אותה בתוכנו.

פרוייקט הדרא, הוא דוגמא טובה לזה, ואני אשמח לשתף אתכן בדרך שלי אליו, וכמובן גם בתוצאות:)

הדרא, פרוייקט נדל"ני של פינוי בינוי בפרדס כץ הישנה. בבני ברק.

הפרוייקט מציב רף בנייה גבוה, ומציע מפרט איכותי ומשודרג ביחס לפרוייקטים מקבילים בב"ב בכלל ובאזור בפרט. הבריף הציג מטרה של ריברנד משמעותי לאיזור הישן והמתחרד ובא לספר לבעלי הדירות ולרוכשים חדשים ששום דבר הוא לא מה שהכרתם עד כה.

השלב הראשון בפרויקט הוא מציאת הניימינג והקונספט שילוו אותנו, יתנו את האמירה לכל אורך הדרך, על הקריאייטיב והקופי- ציפי ארנטרוי. 

ציפי, דַבְּרִי :) 

בחשיבה על הקונספט, במסגרת עיקרון האינסייד הגאוני של שרה, בחנתי את הממצאים בשטח, תרתי משמע, ובשלב ראשוני שלפתי את המילה פרדס מתוך ה'כץ'.

פרדס: עצים, אדמה, שמיים, ופירות, פירות הדר. אופס, הדרכך נשלף לו ההדר מהפירות, והפך ל'הדרא' שמו היוקרתי של הפרויקט.

אם בהתחלה חשבנו ללכת על עולם התוכן של הפרדס כקונספט משלים, מהר מאד הבנו שנכון יהיה להשתמש דווקא בשורש הדר, שמדגיש את הבידול, מחובר לעולם התוכן הנדל"ני ומציע כר נרחב של מילים עוצמתיות ומוכרות. כך גם הסלוגנים המשיכו את הקונספט ונתנו את ההשלמה שלהם לסיפור:

 

שני הסלוגנים מדוייקים לקונספט ומבטאים את הבידול. 

כאשר הראשון, מציע פתרון עוצמתי למיתוג השלילי הקיים, מתחבר לפרדס ומלביש אותו הדר, גם לכן זה מרגיש ריח הדרים?  ואילו השני, מציע את אותו פיתרון בחיבור חדש ומרגש לקונספט.  הוד והדרא. 

תודה ציפי:)

השראה בגיזרת הארט

אישיות המותג 1

השראה לאישיות המותג 

צבעי המותג כנגזרת מתמונות השראה כדי להגיע להשראה מדויקת, יצאתי לסיור וירטואלי באתר הבניה, בוחנת את ההדמיות, מחפשת זוית מבט מחדשת,  מסתכלת על הצורניות, קווי אורך ורוחב.

מבנה הבניין כמקור השראה

תוך כדי התבוננות, אני קולטת  שניתן להוציא את האות H, תחילת שמו של הפרויקט, מתוך צורניות הבניינים עצמם,  וליצור פטרן גאומטרי שיושב על עיצוב הפרויקט.

חיבור עם האות H

צמצום, ליטוש וחיבור האלמנטים ליחידה אחת, הוליד את הסמל המיוחד הזה:

הלוגו מחבר בין הערכים של הפרויקט – יוקרה, שילוב בין השם לאות הראשונה H, אינדיקציה והקשר לבניין.

היה מרגש לחוות איך התבוננות והסתכלות מזווית חדשה על הדבר עצמו, יכולים להוציא צורניות בביטוי כ"כ טהור ונאמן למקור.

עמודים נבחרים מתוך ספר הפרוייקט

  

כדי ליצור אופציה נוספת ללוגו, שוב, אני חוזרת אל ההדמיות חורשת אותם מכיוונים נוספים, הפעם לוקחת כמה צעדים אחורה, ובוחנת את הפרויקט בזום אאוט. רואה את המכלול, וגם שם מוצאת את ה-H שלי:)

4 קווי אורך, עץ שיושב ביניהם. ואם נחבר אותם, נוצר לנו גם כאן ה-H של הדרא.

ובמינימליסטיות:

לקחת השראה מהפרוייקט עצמו, זה תהליך כ"כ טהור ופנימי, שמוליד יצירה אישית, אינדיבידואלית, ומדויקת כל כך למטרות.

וכשכל שלבי הפרויקט מכווננים פנימה, ויונקים השראה אחד מהשני, נוצר חיבור מושלם ומאוחד,  ונסגרות כל הקצוות בסיפור, לפרויקט אחד מרגש. אז בפרויקט הבא שלך, אל תקחי השראה מהפרויקט הזה;) נסי לייצר את השראה הנד מייד, מנסיון זאת חוויה שרוצים רק לשחזר אותה.

אהבת? ספרי לי, מילים טובות נותנות לי השראה:)

חיה היימן

שלום ונעים להכיר, חיה היימן

מעצבת תוכן החובבת טיפוגרפיה בכל הנשמה.

כש'הנני' פנו אלי לעצב את החוברת של הארגון ישר ידעתי שהולך להיות כאן משהו לא רגיל.

'הנני' -ארגון לשמירה מפגעי טכנולוגיה הפועל בכל הסמינרים של בית יעקב בארץ.

ארגון שכולו שליחות. החוברת יוצאת לאור בעקבות פרויקט שיתופים של הבנות ושירים שהן כתבו.

דבר ראשון אסטרטגיה ובריף קצר. בכל זאת לא מדובר פה במיתוג או פרסום.

אבל עדיין קריטי להעביר את המסר הנכון, להפשיט את התוכן בצורה הברורה ביותר. אז צריך להבין את קהל היעד. התוצאה: המסר שצריך לעבור זה עומק, קירבה, שיתוף, אווירה, שיהיה קריא מזמין אבל לא כבד מידי.

אה וגם לא קיטשי. כמה שיותר נקי נקי. עיצוב לבן טהור, אבל כן שיהיה מעניין ומיוחד.  יבטא את הדרך את הגלות, את השמים ואת המדבר.

עבודה באילוסטרייטור ועשרות דפים לבנים מקושקשים.

גיבשתי שלוש סקיצות וכיוונים ואת הלוגו, כמובן. 

התשובה הגיעה מעורטלת: שום דבר והכל ביחד. זה הכיוון אבל אין משהוא ספציפי. 

מה שבטוח צבעי מים וצבעוניות פסטלית רגועה.

נטשתי בצד את כל ההשראות והעיצוב, והתחלתי לעמד את הפרק הראשון שהגיע בשחור על לבן. 

תוך כדאי מצאתי את עצמי פשוט קוראת ונהנית ומתחברת יותר לאווירה ולמסר.

בעיצוב תוכן אחד הדברים שהכי חשובים לי זה פשוט לקרוא בשביל להתחבר ולדייק את העיצוב.

כמה מילים על העימוד המורכבות שלו הייתה בחומר שהגיע מבולגן, ובנוסף, התוכן הוא לא טקסט רץ

אלא שירים באורך ובמקצבים שונים. כל שיר חייב לקבל נוכחות אבל מבלי להגזים. המון סטריפים

ויוצאי דופן והעיקר שיהיה ברור מה קורה כאן.

האתגר הגדול זו האחידות ועם הכל שיהיה מעניין לקרוא ולא משעמם לרגע.

לא מדובר בעימוד קלאסי,  אי אפשר להעניק לעיצוב ולויזואלים יותר מידי במה כי הטקסט דורש סדר וגריד ברור על מנת לשמור על הסדר.

תמונה נוספת

לפני תקופה. השתתפתי בסדנת מיתוג קונספטואלי בביה"ס פרקטיקה

בסדנא העמקנו את המודעות לחווית משתמש גם בפרינט, הבנת תהליכי מיתוג עיצוב וקונספט למימדים אחרים.  יצירת קונספקט עשיר ורחב עם כללי עיצוב ברורים ומוחלטים אבל עם המון מקום לשפה עשירה. 

זה אחד האתגרים הקשים אבל כשמגיעים לזה הכל מתחיל לרוץ.

העשרת שפה, ניסיתי המון צורות יש כאן כמה ולכאן הגיע הרעיון של הרפיות

ואם כבר אז על עיצוב בקו אחד . להכין לצלם בתת תנאים…

כיוון יפה אפשר יותר רק שאין זמן אז ממשיכים.

פונטים: דידה- פונט שהארגון בחר תורני ומהמם ושירבושיקה- נותן טוויסט אחר, אישי קצת חמים 

אבסולוט צר ורגיל לאיזון. ורומנו כתב יד לשמות.

בשביל לתת ענין בחוברת שכולה שירים הוחלט לתת מקום לסטריפים נילווים למטה שבהם ציטוטים

שיתופים והרצאות מהקו.

ליצירת קו אישי על זו הדרך כתבתי ופשוט סרקתי למחשב ועבודה באילוס' 2 דקות  וקיבלתי פונטשלא מוצאים בשום מקום.

פלטת הצבעים ברורה ומדויקת שמים ומדבר והכי אישי שיש.

אפליין הציירת נכנסה לעניין והתחילה לאייר אייקונים קטנים להכניס עוד עניין למלל הרץ 

אה, וגם לסתום חורים בעיצוב. הדגש הוא צביעה בצבעי מים שילוב וקטור ושימוש רק בפלטת צבעים

הכתבות התחילו לזרום והגריד התלבש עליהן מצוין.

 

לאונרדו – AI גויסה לטובתי. הרבה שעות נשרפו עליה, אבל התוצאה הסופית הייתה שווה.

אז עוד כתבה ועוד אחת וכמעט גמרנו.

הכריכה. עשרות סקיצות מאות רעיונות, ואני לא מגזימה אבל אין.. הכל היה – יפה ומיוחד אבל לא זה. 

רציתי עיצוב שיבטא, שייקח למקום אחר, שיפתח את הלב וישרה אווירה נכונה. תודה ללאה מילר המדהימה שנתנה גם היא יד במלאכה.

כל הזמן דמיינתי את מה שאני רוצה. דרך, אבל אחרת, לא הקלאסית שמציירים תמיד. 

דרך מלמעלה רחוקה ,שהאופק נושק לשמיים.

ניסיתי לבחון כמה ציירות, פריפיק, שאטר, אבל שום דבר לא קידם אותי. משהיא זרקה לי תנסי בבינה

המלאכותית. פותחת לאונרדו ולילה שלם (8 שעות!) אני מנסה לכתוב לתרגם לשנות סטיילים להעלות תמונות לדוגמא… בזריחה זה הגיע! עוד קצת פוטושופ, טיפוגרפיה, דיוקי צבעים, ויש לנו כריכה.

מנסה להכניס את הרפיה גם פה בעדין עדין. ותודה לה'.

תוכן עניינים זה ההובי שלי, והוא תמיד בסוף.

האתגר היה לשלב תמונות, מלל, לשמור על קריאות ועל השפה ולתת טוויסט טיפה שונה.

הכי כיף היה לעצב את המעטפות בסוף. רעיון שלי! נס שהארגון לא וויתר עליהם.

 

צירפתי עוד כמה תמונות שלא ממוספרת לא חיבים אותם

היה כיף לשתף :  )

ואם יצא לכם לקבל כזאת חוברת ליד או רק לראות אותה מרחוק אשמח לד"ש

חיה היימן יוצרת עיצוב

 


בנימה אישית-

פרקטיקה פותחת מחזור לימודים נוסף למעצבות שמחפשות את הדבר האמיתי.

מעצבות ברמת XL פרינט / דיגיטל זה המקום שלכן, ממליצה לכן לתפוס. מקומות אחרונים ממש.

בפרינט קורס שנותן לכן תובנות עומק ובדיגיטל ux-i מתקדם במיוחד, מאמינה שיש עוד דברים טובים.

 

 

 

שושי רוזנטל

הצצה לחמ"ל הקריאייטיב הראשון בעולם

נהפך לאבל מחולנו.

מימים של מחול ושמחה, לימים של חורבן וזוועה.

שיתוק מוחלט. לא מסוגלת לעבוד. לא מסוגלת לחשוב על שום דבר. חוץ מלדמוע. לכאוב. להתאבל. לתת מקום לחורבן הנורא שעבר על העם שלי. עלי. הימים של אחרי ההלם הראשוני, 

תופסים אותי, כמו כולם, במציאות חדשה – שגרת מלחמה.

יש שגרה, אבל אין.

מה עושים עכשיו. רואה מכל הכיוונים את רוח ההתנדבות והעשייה שנושבת בעם המופלא שלנו. גיוס כללי של נתינה ותרומה. התנדבות חוצה מגזרים.כל אחד במקום שלו. במסוגלות שלו.

שואלת את עצמי, איפה אני ברוח הזו? חושבת על עולם הפרסום. עולם שעמד דום ובאופן איטי התעורר, אך למציאות שונה לחלוטין.

כל פרסום מחוייב לסוויטש אקטואלי, אחרת יראה תלוש מהמציאות. 

השאלות צפות – 

איך מפרסמים בעיצומה של מערכה – סדנאות צחוק, למשל? הפעלות בלונים? קורס לפטיפורים?

תקיעות, התאמה למצב. התנדבות.

חלקי הפאזל מרכיבים לי בראש את תמונת ההתנדבות הפרטית שלי –

חמ"ל שיתן מענה להתאמת השפה הפרסומית לזמן מלחמה, מתמלאת באנרגיה של עשיה.

העשיה עושה לי טוב. מפלסת לי דרך ליציאה מהקיפאון, מהדכדוך.

לוגו, דף נחיתה, הרשמה. 

הכל במהירות הטיל.

התוצאה נחמדת. לא משהו שהייתי מנפנפת בתיק עבודות. מתגברת על יצר המקסימליזם, לטובת זמן החירום הדוחק.

לטובת זמן החירום הדוחק, מעלה לשיתוף. קצת חוששת… יתקבל? יבינו את המיזם?

מתפללת בסתר ליבי שרעיון שהחמ"ל יפול טוב על דעת הקהל, אולי אפילו יעלה בידי לסייע לפרסומאית שתיים. מנצנצת בי תקווה אופטימית.

הבקשה הראשונה נוחתת אצלי במייל, מתרגשת. יש מישהי שרוצה סיוע בהתאמה למלחמה!

ולאחריה עוד אחת ועוד אחת.

 

טיפטופים שהופכים למטר סוער. בחלום הכי חורפי שלי, לא ציפיתי לכזה מטר.

 

יפה שיש היענות, מחמיאה לעצמי, אבל עכשיו את צריכה לעמוד מאחורי ההבטחה שלך! המשגרות מחכות לך. צולפת בעצמי.

פותחת דף. כמה שאני אוהבת דף ריק. לבן. טהור. בראשיתי.

רק הדף, הבס"ד ואני. לפני שאי מי העיז ללכלך אותו בהגיגיו.

מתחילה לצלוף. מרוקנת מחזית תאי התודעה כל מה שמאוכסן שם בהקשר כלשהו למלחמה/לרוח הימים. התאים מוצפים עד כלות, הדף מתמלא בשניות.

 

 

פותחת חדשות. דולה משם עוד מונחים למערכה הפרטית שלי.

 

 

זהו. הארסנל מפוצץ בתחמושת. אפשר לעבור לחזית. 

עוברת לבקשות ששוגרו לחמ"ל. לוקחת את המסר המבוקש, בשלב הראשון רושמת אותו במילים שלי.

וזה הטיפ הראשון שלי  – כל מסר שמתקבל בשולחן העבודה , לפני הכל – עובר ניסוח מחדש במילים, לא משנה כמה הוא ברור. חייב לעבור את המסלול מתאי התובנה דרך המקלדת לדף, באופן כזה המסר נכנס לעצמות.

בשלב השני, לוקחת את המסר, ומסיעה אותו, כמו בסרט נע – על כל מונחי המלחמה, מנסה להלחים אותו בקונסטלציה אקטואלית.

נשלפה הברקה? נהדר. שתיים שלוש ש-גר. חזרה לנקודת השיגור, לא יצא משהו? מעבירה את המסר לזירת הקרב-אייטיב המילולית. מלחימה אותו לרוח הימים, כך מעבירה למעלה משבעים שיגורים מהחזית לעורף. 

שולחת מטחים, מתפללת שיפגע בול.

 

משגרת לזאת מהאירועים >

בס"ד, עוד שיגור ועוד אחד.

 

 

התוצאות מגיעות מעוצבות. נחת (: 

המייל שלי מופצץ בארטילריית משוב חיובי.

מתרגשת מכל מייל כזה.

תם אך לא נשלם. מסיימת בתקווה עמוקה לפתיחת חמ"ל לפרסום מותאם לימות המשיח.

זהו. עכשיו ברור לכולם כמה דחוף חייבים חמ"ל כזה. ע-כ-ש-י-ו!

create!T ממשיכה להירתם בתרומה לרגל המצב, חמ"ל מענקים.

מענקי create!T בעקבות מלחמת חרבות ברזל >> 

שרה דויטש

 

חיבור ישיר ואישי מול ההפטרה השבועית לאקטואלית ההסתר היומיומית, מתפללת לעצב את כרזת הגאולה.

הביטוי הוא אישי אבל הפרשנות שלכם היא העיקר, הכל סביב אותה נקודה.

גאולה ברחמים.

למיזם המנחם הזה בעז"ה אקים במה נפרדת, אבל עד שנפגש שם הבנתי שאני צריכה לתת מגירה צנועה גם לזה.

רוצים לקבל את הכרזה השבועית כל סופ"ש? כתבו לי.

החזון- תפוצה והפצה לכל עמ"י

(חובה להשאיר קרדיט בהפצה)

 

פונט: דיסקורדיה  (פונט האב של המגירה החדשה)

קרדיט קופי ולטרינג : MADE &

 

 

9 תגובות

  1. יש!
    זאת מגירה כלבבי
    כ"כ אהבתי את המיתוג שלך שרה,
    הכי כיף היה לראות שהוא בחר במיתוג הראשון
    כי זה פשוט זה!
    וכל שאר המעצבות גם כן השראה גדולה
    אז תודה!!

  2. חיה – התוצאה וואו!
    מדהים התהליך ולאן הוא הוביל אותך,
    איזה נס שנצמדת לחלום, הוא היה שווה את זה!

    שושי אחת החמליות הלא נורמליות שאני מכירה,
    הטוב לב השופע עם המח הגאוני יוצר פה מיקס שחמל לא לנצל אותו.

    שרה דויטש, הכרזות שלך מרגשות נוגעות עמוק עמוק בשקט, בצלילות ובאמירה החדה שלהם, תמשיכי לשתף אותנו כל שבוע. מחכה לזה.

  3. וואו. איזה כיף.
    ממש להתענג.
    רוחי רכס, אשמח לשמוע יותר בפירוט על הלטרינג, מאיזה פונט בסיס הוא נולד?
    האם זה על בסיס איור?
    שרה, רעיון לסדנה:)

  4. יוהוווו איך חיכיתי למגירה@!!!!!
    וואו היה שווה לחכות…
    המיתוג ההדרי 🙂 מדהיםםםם אמאלע חתיכת השראה שאין כמוהה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    חיה החוברת מטורפת!!!! בעיקר התהליךךך וואוו ענקק
    שושי כמובן 🙂 ראיתי את הניוזים, אין – לי – מילים
    תודה ענקיתתתת

  5. הראשונה להגיב?
    שרה זה עוצר נשימה!!!
    תגלי לנו מה הלקוח בחר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית