יצירת קשר

הצטרפות

36

רוחי רכס

שלום

אני רוחי רכס, מעצבת גרפית עם המון אהבה לעיצוב, אמנות ומה שביניהם :)

שמחה להיות כאן. מתרגשת לשתף אתכן במיתוג הטרי שלי!

שנצא לדרך?

'פנטגון' – יוצא מהריבוע.

כך נקרא הסטודיו שלי עד היום והוא שימש אותי מצוין בתור קרדיט זמני. אבל לאחר כמה שנים וגיבוש סגנון עיצובי, הרגשתי שהוא כבר פחות מתאים לי…

סגנון העיצוב שלי מאופיין בקו נקי, יצירתי ומדויק, עם הרבה חשיבה, תחכום ועומק אוהבת לשלב טכניקות של ציור ואמנות בעיצוב. האמת, ניסיתי לא פעם למתג את עצמי כמו שצריך, אבל מהר מאוד הבנתי שאם אין בוס או דד ליין, קשה מאוד לצלוח פרויקט כזה לבד ועוד יותר, כשהלקוחה זו אני. ממש כמו שדבורי כהן כתבה בבריף המילוי שליווה אותנו בתהליך: "את המעצבת, אבל גם הלקוחה, ובטח כבר הספקת לזהות את עצמך כלקוחה מאתגרת במיוחד, פרפקציוניסטית, דייקנית, אכפתית ושואפת למקסימום…."

עכשיו בדיוק תבינו, למה כשההצעה להצטרף לפיילוט של 'ספידה' הגיעה אלי, עבר בי רטט אמיתי של התרגשות. סוף סוף סדנה מעשית, ממוקדת, שבסופה אצא עם נעליים יפות, מותאמות אישית ובמידה מדויקת.

מעדכנת על הדרך שמחזור נוסף של סדנת ספידה יוצא לדרך ממש עכשיו. ממליצה.

כיף! יצאתי למסע חדורת מטרה, התחלתי כמובן בבריף המדויק של דבורי שעשה סדר במחשבות. דייקתי ערכים, קהל יעד, רושמת לעצמי בינתיים שבבי חלומות… דמיונות… רעיונות כמוסים. התחלתי לתשאל לקוחות, קולגות וחברות מה לדעתן נקודות הייחודיות אצלי וקיבלתי מגוון מרתק של תגובות, חלקן ממש מפתיעות:) ואלו הערכים שנאספו על השולחן: דיוק, התאמה אישית, שילוב יצירה ואמנות. מהבריף יצאתי במרץ לשלב הבא- בחירת שם וסלוגן. כאן כבר התחילו העניינים להסתבך…

חיפשתי שם מתוחכם ומעניין שיצטלצל טוב ויביע את הערכים שלי. במשך כמה ימים התחבטתי בין שמות גרנדיוזים ופחות. החל מ 'פנטומימה', מזכיר את פנטגון ומבחינת המשמעות הוא שירת מעולה את המסר- עיצוב שמדבר בלי מילים, אבל משהו בצליל הנאיבי שלו קצת גירד לי. הגעתי גם ל-SKETCH קריצה וגם סקיצה. סקצ'ים לגמרי…

והיו עוד כל מיני… חלקם חמודים. חלקם משעשעים, עד שזהו, התעייפתי. מה גם שהמפגש הבא בסדנה, שבו אנחנו אמורות להגיש את הפרזנטציות, התקרב בצעדי ענק ואני אנה אני באה:(

ואז הגיע לי המחשבה על קונספט יד, כביטוי לציור והאמנות שאני נותנת להם הרבה מקום בעבודות ולעצמי. עבודת יד / הנד מייד, זה מתחיל להתבשל, זה מתחיל להתחבר. ביטוי של השקעה, של ביצוע ידני מקורי. נגיעה אישית, אנושית. ניסיתי לחשוב על טוויסט שיתן כאן תחכום ולא יקח למקום של עבודת יד פיזית. ואז בהארה שמיימית זה הגיע:

MADE &

קצת מאחורי:

hand made = עבודת יד.

כדי לבטא את התחכום והיצירתיות, החלפתי את המילה hand בסימן אמפרסנד & הנהגה בצורה דומה, המשמעות הכפולה שנוצרת פותחת את הראש בחשיבה סקרנית, אני ואתם, ואתם והידיים שלי, כביכול, ובכלל, בתור קרדיט על פרסום או כל מוצר שהוא, ההברקה חזקה עוד יותר, בעצם מספרת שהיה כאן תהליך ואנשים ויצירה והנה זה כאן, הגיע לסוף הטוב ועשוי באהבה :)

יותר מזה התחבר לי, שכאשר אעבוד בשת"פ עם אנשי מקצוע נוספים ה-& ייצור חיבור מובנה ועסיסי בין הלוגואים. השם התכתב מעולה עם אופי קהל היעד האינטליגנטי שמבין באיכות ומעריך אמנות אותנטית

וואו! זה היה קולע! ב"ה. הידד! שם יש. רציתי לוגו טיפוגרפי, מינימליסטי ומדויק. קצת השראות

סקיצות ידניות כמובן

מסתערת על האילוס' בחדוות יצירה, מכירים את זה שמדגדג לכם ממש באצבעות ואתם חייבים כאן ועכשיו לבטא את הכל. זה מה שהרגשתי בנקודת הזמן הזו. היות ובשם עצמו כבר יש תחכום תהיתי איך להתייחס לעיצוב עצמו, והנה חלק מהיבול הראשוני שהעליתי בחכתי.

ההתלבטות הארוכה סביב השם לא הביאה אותי מספיק מוכנה למפגש הפרזנטציות.

לאחר מחשבה בחרתי ב-2 הסקיצות השונות הללו להגשה.

קצת מתוך הפרזנטציה

לאחר המפגש ולאור התובנות, דייקתי שוב את הבריף, המסקנות היו, שנוצר קצת בלבול בשילוב האמירה שלי בין העיצוב הגרפי לציור והאמנות. הנה סקיצה אחת שניסיתי לפתח בעקבות ההשראה הזו

ה- & הגרפי המהוקצע הוא המחלקה של המיתוג והפרסום,מוצרים דיגיטלים, החלק הגרפי, הביצוע. וה-& הידני זו הנגיעה האישית, הידנית, השילוב של הציור, האומנות… החלק היצירתי, המחשבה. הצבעוניות והקונספט בהשראת הדפסת ריזוגרףאגב, תוך כדי קריאה עליו מצאתי סימוכין ל & מייד שלי ….

שולחת להתייעצות ומבינה שמשהו בנגיעה הזו מדי טרנדי ויום אחד הוא גם ימאס עלי. ההמלצה היא להישאר בצבעים על זמניים ולהכניס את הידני והאמנות בנגיעה קטנה שלא תפריע כשהיא תשתנה. אז מה יש לי כאן? שלושה עמודי אילוסטרייטור מלאים בסקיצות ואף אחת מהן לא עושה לי את זה :(

ה' מה אני עושה? המפגש השלישי בסדנה כבר כאן כמעט ואני עוד מדשדשת לי באותו מקום, כך הסתבכתי הלוך ושוב ואפס.

ויהי היום התסכול והייאוש אפפו אותי מכל כיוון אפשרי כבר אפילו שלחתי מייל שמודיע על פרישה רשמית מסדנת 'ספידה'. אבל, התגובה שקיבלתי (בתמיכה הצמודה לאורך כל הסדנה) הייתה כזו שנותנת בי אמון, שבטוחה בהצלחה וביכולת שלי, שגרמה לי להירגע ולקבל אנרגיות חדשות. ניסיתי עוד סקיצה אחת שהייתה לי בראש ונדחתה משום מה שוב ושוב.

לא זזתי וכמעט לא נשמתי כמה שעות, הרגשתי כמו תלמידה שלא עשתה ש"ב ושניה לפני שהמורה נכנסת היא מנסה להסדיר נשימה, מוכר? אבל בשונה מתלמידה ישבתי כבר עמוק באמפרסנד שלי ורק הייתי צריכה את הטוויסט הזה, את הדבר ה"קטן" שיעשה את הכל. והנה זה קרה. ה' ראה בעוניי ואט אט בניסוי ותהיה, באומץ מחשבתי, התחילה להתגבש התחלה של שפה עיצובית.וכמו בסיפורים הטובים פתאום הבריק לי שהר"ת של MADE מרמז בצורה מעוררת השתאות לדברים שאני עושה

תגובות נלהבות מקולגות ומבינות עניין סיפרו לי שיש כאן כיוון מבטיח, ה' תודה! עשיתי מחקר קטן כדי לבדוק אם הוא קריא ומובן ולא יראה כמו אוסף של צורות חסר פשר, רוב הנשאלים זיהו את ה- MADE דייקתי את ה & לצורתו המקורית והברורה כדי להקל על הקריאות, זה גם מספר שיש כאן המשך ומסתתר כאן משהו נוסף.

והלוגו הסופי.

התחלתי ללכת בדרכים ישרות. אופציות שונות של צבעוניות, נבדקו.

אבל מהר מאוד חזרתי לשחור לבן העל-זמניים

שגם יתכתבו איתי היטב עד לרמת הקרדיט במודעה, יחד עם נגיעות צבע מדודות.

בעקבות ה'תווודה' (זוכרים?), אט אט התרקמה מול עיני שפה שלמה של קריצות וקודים &מיידים מתוקים, זה בדיוק כמו שאני אוהבת. כמה נגיעות מהשפה העיצובית (שעדיין בשלבי יצירה)

 

היום אני סנדלרית מהוגנת, נועלת נעליים המתאימות למידותי וכן, הן בדיוק בטעם שלי. והגיענו לזמן הזה.

ממליצה באופן אישי ממש על  סדנת 'ספידה' לכל אחת שעוד מחפשת ותוהה על נעל כלבבה באמת.

זהו בינתיים, תודה לכל מי שהייתה איתי כאן במסע.

r0533174253@gmail.com

 

נ.ב

התמונות של האיורים והצבעים הם אותנטיות לחלוטין, כולן שלי.

ממש כעת שמעתי על הקורס המדהים שדבורי כהן- באאאז מתחילה להניע, היופי בו שתמיד הוא רלוונטי 'ירוק עד', אבל כעת יש מחיר מיוחד למי שתגיע דרך 'המגירה', אני אישית חייבת אותו לעצמי, לסגור את פינת הקופי שאני רוצה להשביח אותה, שתהיה לי אריזת נעלים מושלמת, ממליצה גם לכן.

 

חני רובינשטיין

טוב, לא כל יום קמפיין מרתק נוחת לך על השולחן…

פתשגן, מתנות שמכבדות אותך. יוצאת למיתוג חדש. חנות הפעילה מעל 30 שנה, מתרעננת. ולמי שלא מכירה אז, הנה בריף בקטנה:

פתשגן – חנות קונספט למתנות ואקסוסריז. מכילה מגוון עצום של מותגים בעיקר, להוקרה מפנקת, אבל גם והרבה לפינוק אישי. לבינתיים עד לתהליך מקצועי הם השתמשו במיתוג חובבני משהו.  בקיצור, מה יותר יפה מזה?!

חוצמזה שיש כאן דד-ליין צפוף. כמו תמיד, יום חמישי תיכף שבת. אני מסיימת יום, בעצם, סוגרת שבוע עבודה עמוס ומיגע.

אבל מה?! מדגדגות לי האצבעות…איך באלי כבר להתיישב על פינטרסט עם שוקולד טוב, אחחחחח. הלוואי…

לאחר תהליך ממוקד של אסטרטגיה ושו'ת התחלתי בפווול מרץ. לוידעת מה את, אבל אני נשאבת לכמה שעות פינטרסט. מחפשת מותגים בקו מינימליסטי, יוקרתי, חדשני. פותחת אינסוף טאבים עד שכבר אי אפשר לראות שם משהו ומתחילה להשתלט על כל עמוד מנתחת, מפקחת ומתמתחת…

הנה כמה ממה שאגרתי:

 

קדימה, מסדרת לי הכל בתיקיה נלבבת ועשירה, לעבודה!! מתחילה שרבוטים לכל כיוון.

 

 

למפרע התברר שהלקוחה לא התלהבה על שחור-שחור.

מה?! זה לא שחור-שחור, זה שחור לבן!  את לא רואה?

למזלי, היא גם חברה, עבדתי איתה הרבה אי אז. אבל זה לא שיחק לטובתי יותר מדי…

לא אהבה שחור-שחור (נו, שוב זה?!) קצת חבל לי, אבל נבלע את זה. בשביל מה אני פה, בעצם? להגשים חלומות לא?

הרי כולנו פה לשם כך, זה עצם המקצוע, תחושת שליחות. שוב פותחת השראות, והפעם – – –

הפתעה. רק זהב. ואוו! נדיר. לכי תעשי מותג בזהב, אבל מבריק. לא שבלוני, ישנוני, פשטני.

הנה פה יש לך כמה שאספתי, ויש עלובים יותר שלא הבאתי איתי –

 

החלטנו ללכת על זהב בהזרקת פויל.  משהו שייעשה את עבודה מעולה.

מחדדת עיפרון. כוססת אותו. הרבה שרבוטים, שיופים, משחקים עם האתיות וקיצוצים והנה, מה שיצא נחמד, חייכני, לא מעבר –

אופס,  המילה מדי ארו-כ-ה, מתישה. אולי בעברית, וזהו?  חמש אותיות, לא. הלקוחה רוצה אנגלית, זה האתגר שלי, לא נכנעת. ננסה עד שנמצה. מתיישבת עם שמרלינג טוב ואייס קפה בריא (יש דבר כזה? )  ונשאבת… אולי צמצום שורה איכשהוא.

העע. נו…

אולי משחקי אותיות וטיפוגרפיה מעניינת, גם יצור עניין, גם יעזור לי לקצץ.

בשלב מסוים הגעתי לאמנות הנגטיב. וואו, קטע מרתק שלא נגמר. זה עובד בול עם ההשלמה שהפונט צריך, ב"ה.

 

 

בשלב הזה, עקצץ לי שזה קצת מסוכן. המינימליסטיות המתבקשת בשילוב הניגודיות העולה אחת על השנייה, אפעס, לא יושב לי טוב בפרינט… לכי תנחשי אילו קווים ייעלמו לך שם בדפוס… הנה, תראי-

 

 

מה גם, שבמחשבה שלישית היא לא תנוח באלגנטיות עם פויל זהב. ההבלטה תעשה אותה תקועה.

 

שלחתי הודעה לדפוס עם הקובץ שיבדוק איך זה מתקבל. בהתאם לגודל המעשי בו הלוגו אמור להיות מוצג. חששותיי לא התבדו. אכן, זה בעייתי וטוב ששמת לב, אמר.

מה עכשיו? <_>

לרדת מהנגטיב?!

הדד-ליין נושף, הלוגו בושש… נו,  עד פורים. פרשתי מהפונט הזה, וירדתי  לחפש בחול אשר על שפת הים, פונט שהוא גם וגם וגם וגם.

הבטחתי לעצמי, יותר נכון ללוגו- צ'אנס אחרון.  לפני שאני מתלהבת, שיופים, השלמות ונגטיב מסוג קצת שונה לבדוק האם זה עובד מכל הבחינות. לא לוקחת סיכונים והנה הוא, אחר לגמרי אבל ב"ה לא אכזב-

כאילו מה חשבתי, פסו הניגודים מהעולם? הגענו לעמק השווה. לדיוק המקסימלי. לא נראה מסובך בכלל, היה כאן משו היום?

מכאן הדרך הייתה קצרה לפיתוח שפה עיצובית להשלמת המותג ושאר הפריטים.

 

בין השאר, הנה הכרטיס ביקור הקסום. למרות אי אילו הגבלות שמן הסתם יצוצו בהמשך בהדפסה (עוד לא הופק).

וואוו,

אפשר לנשום לרווחה, אההה…בעזרתו יתברך.הלקוחה מבסוטה, כל הסביבה מולהבת ב"ה אפשר לעשות V

הנה זה חלק מהקמפיין שיצא מיד לאחריו

חשבתי שזה נגמר. אז חשבתי…

אני רק בהתחלה ~ ~

מתברר שעוד רגע פורים, והם רוצים לצאת בקופסאות לעיצובים.  תהליך מקוצר של איפיון המוצר מותאמת אסטרטגיה, והגענו להחלטה. השקת קופסאות קונספט ייחודיות בעיצוב יוקרתי, טרנדי וחדשני. לא אלאה  באריכות העניין, אבל תארו כמה זמן לקח למיתוג לראות אוויר ותכפילו באהבה… ומי שעשתה פעם עיצוב מוצרים, בדגש על השיווק שלו תוך כדי – תבין על מה אני מדברת. בפועל זה נסחב יותר מחודש ימים לא תמימים. כשהגרפיקות נשלחות בזו אחרי זו לדפוס וכ'ו כשבכל הברקה, המכשור מגביל, כשאלך דברים לא צפויים קורים. הנה, אלה חלק מהסקיצות הכבדות שכיסו לי את השולחן עבודה…

 

זו טעימה קטנה ממה שיצא בפועל. אם לאחרונה ראיתם קופסה כלשהי דומה,  תכירו מאיזה מכבש היא יצאה.

 

 

היה לי תענוג לשתף, ממש 😊

חני רובינשטיין- studio nobell –תדמית מנצחת

אני כאן >> studionobell@gmail.com
בקרוב באתר החדש שלי 😊

קישור לתיק עבודות >>>

רבקי ורנר

שמחה לשוב למגרה, ולשתף אתכן בפרויקט שעשיתי בס"ד עם היזמת החינוכית רחלי וינברג, כשרחלי פנתה אלי עם פרויקט 'חלונות גבוהים'  ביוזמת עמותת 'תפארת' ובשיתוף 'עיריית ירושלים' ידעתי שיהיה פה משהו קסום!!!

כי לעבוד עם רחלי זו חוויה מהתהליך ועד התוצרים! הפרוייקט: 'חלונות גבוהים'  לגיל חטיבת הביניים  מפגשים חוויתיים במיוחד המעבירים מסר של חוסן, שאיפות, התעמקות וחשיבה מעבר…

התישבנו לשיחת תחקיר ובנית בריף  נשמתי את הפרויקט, למדתי אותו, עיבדתי את הנתונים לבניית קונספט ושפה עיצובית ומה שהחלטתי בהחלטה נחושה—

בפרויקט. הזה. לא. יהיו. חלונות. אהםם… אז מה כן?? נשימה עמוקה של אויר ואוירה, צלילה עמוקה בים של השראות, בבחירת הקונספט הלכתי על מינימליזם בעיצוב הבסיס – נייר קראפט שיוצר תדמית בוגרת וחיננית ועם זריקות אור מנייר נטול עץ לבן הוא מושלם! גווני ההדפסה יהיו שילוב של שחור ונגיעות של טורקיז שאפתן ודובדבן. אחרי שהקונספט ברור התהליך והחיבור לסגנון הרבה יותר קל התחלתי עם הלוגו , כמובן- לוגו טיפוגריפקי! האהבה שלי ליצור פונטים יחודיים בעצמי, ש'מדברים' את האוירה והמסר. מתיישבת לי עמוק עמוק בתכנים 'מרגישה', 'ממששת', ויוצרת מאפס לוגוטייפ מביע שולחת לרחלי, ומקבלת אישור נלהב מחליטות שמחר בבוקר אשב עוד על הגוונים, הם עוד לא מושלמים…

ליל חלומ(נ)ות (או מה שנשאר ממנו)

קמה בבוקר, פותחת חלונות (גבוהים) אל נוף הרים סביבי מעופפים במחול פרפרים. וכולי אור

טלפון מרחלי. היא מודיעה לי ששם הפרויקט משתנה לגבוהה גבוהה פרפר צונח לי בלב מגלגלת את השם החדש בפה,

רואה בעיני רוחי את צורת האותיות

6 ריבועים!!! וגם ה'ווים' הם מיני ריבוע! אסון טיפוגרפי

נרגעת

ומבטיחה לעצמי-

שרק נרוויח!!!

יוצרת. שולחת

מקבלת אישור

אבל—

עדיין לא שלמה עם התוצאה

משחקת פה

מזיזה שם

ואוו, מתחברת!!!

אנחנו צריכות פרוספקט תדמיתי מזמין ומושך שמייד הבנו שהוא הולך להיות הכי לא בנאלי שבעולם לא. מעצבת. פרוספקט קלאסי! חייבת להתאים את הצורה לתוכן חופרת בתוכן. הוא מתאר את תכני המפגשים עולים רעיונות. יורדים. עולים אחרים, יורדים גם… לאחר שפשוף בס"ד מבריק לי ליצור מעין מד גובה שבכל תחנה יצוין מפגש נוסף וככה מומחש לבנות איך הן גדלות ממפגש למפגש וואלה. אבל איך עושים את זה? הפורמט אורכי עם חיתוך וכך הדמותג תוכל לנוע… הדרישות לדמותג מועברות לרונית גלבך המוכשרת והיא עבירה מכחול על החלומות, עכשיו נשאר לי 'רק' להוריד את הדמיון למציאות…

 

אני מאמינה שביצוע נמדד בפרטים הקטנים, ולכן לא ויתרנו על שום פרט קטן כגדול, כל מפגש של הבנות הביא אתו הפתעות מתוקות ומרגשות בפגישה הפותחת ציפתה לכל משתתפת ערכה מפנקת ארוזה בשקית קראפט ממותגת ולצדה מזכרת עם משפט תוכן בהדפסה יחודית על פרספקט

לפגישה הבאה שהיתה לקראת טו' בשבט חיפשנו קונספט עם תחושה של צמיחה לגובה וההברקה הפעם, שתיל שהגיע בהגשה מותאמת שקלעה בול לסגנון המתבקש השתיל עטוף בנייר קראפט. וממותג בקיסם עם משפט קולע ולהשלמת הלוק הוספנו מדבקת השראה.

אפילו אני מתרגשת לראות בכל פעם מחדש, כמה ויזואל נכון מקפיץ העברת מסרים לפני כל מפגש קיבלתי את המערכים,  ודאגתי לנראות מוקפדת ומתאימה.

ואיך אפשר לסיים את הפרוייקט בלי עוד איזו הפקה יוצאת דופן, כשחיפשנו משהו שישאיר טעם וחשק להשאר גבוה גם אחרי המפגש האחרון, רצינו משהו שישאר לבנות כמזכרת, תואם גיל ומקורי וכך יצרנו הפקה יחודית של מגנט שמביע את המסר לסיכום המפגשים, ובתוכו נחים דפי ממו ממותגים. שהבנות ממש התלהבו לקבל

מחכה לראות אתכן בשיתוף שלכן

לתגובות

רבקי

כנסי לאתר >>>

rv18474581@gmail.com

ברכה דוויס

שמחה להיות כאן שוב:)

ברכה דיוויס, בעלת סטודיו בוסתן, וממתגת עסקים בצמיחה. הפעם משתפת בתהליך קצת שונה, תחום שאני לא עוסקת בו בדרך כלל – עיצוב כרזה עבור תערוכה חברתית – פוליטית בנושא ימין ושמאל. האומנים התבקשו להציג את דעתם בצורות ביטוי אומנותי שונות. הרגשתי שיש לי מה לומר, ואני רוצה להעביר מסר חזק כנגד ההסתה על ציבור לומדי התורה והזכות של עם ישראל בא"י באמצעות כרזה גרפית.

מהי בעצם כרזה?

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה… ניתן למצוא כרזות ככלי לפרסום, להעברת מסרים וכאמצעי לביטוי אמנותי.

מטרת הכרזה (הפוליטית) היא לשקף את העמדה או השקפת העולם שאותה רצה להציג המעצב בדרך מעניינת ומשכנעת. והיא יכולה לשקף תנועות או מגמות פוליטיות, ביקורת חברתית או אידאולוגית. כרזות אלו מסייעות לחנך, ליידע או להעביר מידע רלוונטי למסע פוליטי מסוים בשפה נשכנית, בועטת ובעלת אמירה חזקה. (ויקיפדיה)

התחלתי ללמוד את הנושא יותר לעומק. שמעתי הרצאות וקראתי מאמרים בנושא גיוס בני ישיבות, ילודה חרדית, ארץ ישראל וכו' מפי מרצים כגון הרב אהרן לוי והרב מרדכי נויגרשל, כדי לחדד לעצמי את המסר. איך מעבירים מסר כזה עם עיצוב מינימאלי, שיהיה מובן בשניה? סיעור מוחות ושירבוטים ידניים… (לצערי נזרק עם כל דפי הקישקושים בערב פסח)

אולי איור של בחור לומד תורה ומשפיע אור על כל העולם? עוברת לחפירות בפינטרסט

סקיצות ראשוניות באילוס'

זה לא זה.

אני רוצה להדגיש שלימוד התורה הוא מה שמגן עלינו, ורק בזכות התורה יש לנו בעלות על ארץ ישראל. השמאלנים שלא מאמינים בתורה, מבחינתם אנחנו באמת כובשים כי אין שום סיבה להיותנו כאן אם לא התורה. עוד השראות, שירבוטים… הרעיון נופל לי לראש כמו אסימון יורד. בום! מפת ארץ ישראל עשויה מקרעי נייר. מחפשת בתוכנת תורת אמת את הציטוט "תורה מגנא ומצלא" ומוצאת במסכת סוטה (כ"א, א). כשאני מתבוננת בדף הזה אני רואה ציטוטים מדהימים כמו "נר מצווה ותורה אור", "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה", "בהתהלכך תנחה אותך" ואני מודה לה' שהוביל אותי לדף המתאים:)

הגבולות הקרועים של הארץ, הבחור שיושב ולומד, דף הגמרא ברקע בצורה של א"י שהוא הבסיס להכל.  עוד כמה שיפוצים, מתייעצת, ומרגישה שיש לי את זה. העיצוב מעביר את המסר היטב ב"ה. איזה כיף, אני יכולה להגיש!

ישנה על זה לילה. ועוד כמה לילות, ומתחילות להתעורר אצלי ספקות… אולי המסר לא הכי חד? השפה לא "חרדית מדי"? הרי מי שאינו שומר תו"מ לא יבין במה מדובר… ובכלל העיצוב קצת מיושן. איך אפשר לקדם את הכרזה מפה?

מחליטה לשנות לשחור לבן. ההבדל בין הארץ לגבולותיה ברור והקונטרסט בודאי יחדד את המסר. הצבע גם רומז על הציבור החרדי והאמירה שבזכות התורה אנחנו כאן והבחור שבלימוד שלו שומר על הארץ. העיצוב עכשווי ובועט.

עוד התייעצות, מחליטה להוריד את הדמות לגמרי שיהיה כמה שיותר נקי וצופה יוכל לפרש את הכרזה בלי התנגדות. משנה שוב את הקופי

(תודה להינדי וילהלם שנתנה את הרעיון למשפט, ולכל המעצבות שתרמו ביקורת…) מקטינה את המשפט…

וואו! אוהבת לגמרי.

הכרזה מודפסת על PVC מוקצף בגובה מטר

והנה על קיר התערוכה-

אנקדוטה לסיום:

שמעתי 2 נשים שעמדו ליד הכרזה והתדיינו ביניהן עליה ובין הדברים אמרו שמעניין אם רמת הגולן בכוונה לא מופיעה בכרזה… התלבטתי האם להתערב בשיחה ולומר שזה נחתך נטו בשביל הקומפוזיציה ואין פה שום כוונה נסתרת לויתורים כאלה ואחרים:) רק הזכיר לי כמה כוח יש בידיים שלנו – המעצבים עם העיצוב והמסר שאנו מעבירים!

בשבילי, לראות כרזה שלי מופיעה באותה תערוכה עם מעצבים גרפיים ותיקים ומוערכים כמו יוסי למל ועודד עזר זה ממש מרגש:)

 

22 תגובות

  1. רוחי
    התהליך מיתוג שעשית פה הוא לא יותר מאשר שלימות!
    כ"כ התלהתי שעברתי על זה כמה פעמים…
    וברכה הכרזה שלך ממש הצליחה לגעת…
    עלו והצליחו כולן 🙂

  2. פשוט נשארתי פעורת פה. לראות את התהליך המרגש של אנד מייד.

    תודה על השיתוף. מלמד המון. המון.

  3. איזו מגירה מרעננת
    וואו וואו
    אלופות כ"כ, הכל מדויק ונוגע

    איפה התערוכה?

    1. תודה! השתמשתי בתמונות מוכנות של קרעי נייר ועבודת פוטושופ.

  4. ברכה,
    אהבתי את התהליך,
    חכם, מעוצב ועוצמתי
    הצלחת להביע את המסר בשפה הנכונה

    הרבה הצלחה

  5. הכל מיוחד! מעשיר…
    אהבתי נורא את פתשגן!
    מחכה כבר למגירה הבאה…

  6. כמו תמיד,
    מחדש,מפתיע,מענין ומחכים
    תודה שרה!
    והרזה מהממת ומביעה בטירוף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית