יצירת קשר

הצטרפות

31

שרה דויטש

לחיות חיים של עיצוב, זו היכולת הכי משמעתית בעולם המקצוע שלנו. אם למעשה נעצור רגע ונבין את עומק הדברים, 

עיצוב הוא פועל יוצא וסוף למסע אותו עברנו בתהליכי חשיבה, בהבנה. לא ידעתי לאן זה יגיע. אבל ידעתי שזה יגיע ובגדול, בענק, ביצירה אמיתית מתפרצת, שהשמים הם הגבול.

רק הם הגבול אצלי. כבר הרבה זמן שלא נתתי שיתוף אישי משלי.

יצאתי לדרך…

כשלאה פנתה אלי מיד ידעתי שאני הולכת לעשות כאן את ה_דבר הבא בו אני מביאה את עצמי.

הנתונים: חלל כ70 מ"ר כ5 מטר גובה שאמור לשמש כחדר מוזיקה במתנ"ס. 

מגיעה לשטח.

נותנת לעיניים לראות את חומר הגלם, לשטוף, להסתער, לשמוע את הלקוחה במקום, אח"כ לחשוב.

הדבר הראשון שראיתי היו החלונות, חלונות גדולים והרבה, מתוך ארבע קירות החדר שתיים מתוכם עם חלונות, לאה חידדה לי כמה היא לא אוהבת את המראה של הסורגים, עד כמה הגוון האדום מפריע, תקוע ומאולץ בעבורה. מיד הצעתי לה לרתום את שתי הכאבים הללו  (סורגים. אדומים) לתועלת העיצוב ולהפוך אותם להיות מלכתחילה.

כשראיתי את הסורגים בעלי הקוים האנכיים והטייטל שלי כעת הוא – עולם המוזיקה, מיידית חשבתי על חמשת (פתח ב'ש') התוים. נכניס את הסורגים לתוך החדר, מבריק.

על הקירות עצמן בינות לחלנות עיצבתי חמשת המשך במרווחים השווים לסורגי החלון. הגוון האדום הנתון גם הוסב לתועלת הענין: 

אז מה יש לנו כאן?

דלת כניסה צבועה במשקוף אדום. שישה חלונות אלומניום באדום וסורגים אדומים. בהצעת הצבע שהבאתי לבחירה נתתי כאופציה מועדפת שימוש בשחור לבן (שיא של עיצוב טהור)  אבל גם התאמה מלאה לעולם המוזיקה, תוים, קלידים וכו' ותוספת נגיעות של צבע אדום. הרמתי את הראש, ובתקרת הגבס ראיתי מדרגה שהציתה לי את הדמיון. מדהים. ללכת הביתה ולהתחיל את המסע, המח מתחיל ללוש את הנתונים. מעמיקה קצת בפינטרסט לרעיונות הפקה.

יושבת, חושבת מתחילה לגבש את כל המכלול. נתונים שחיבים התיחסות, הן מצד דרישת הלקוחה והן מצד הדרישות שלי. רציתי המשכיות, רצתי הטמעה built in, אוירה אחידה וקונטקט בלתי נפרד בין כל הקירות. צוללת לעולם המוזיקה, מגיעה למסקנות מקיפות על כלי הנגינה, 

על האופי, על השיוך , על הקטגוריה, לומדת את השטח לעומק ומתרגמת לנראות ויזואלית. כלי הקשה, כלי מיתר, קלידים, מנענעים. סיננתי לעצמי קלידים ומיתר,  ופתאום מצאתי מכנה משותף: ארבעה מיתרים לכינור, חמשת התוים, שישה מיתרים לגיטרה, יופי של מכנה!

מתחילה לבנות עיצוב. יושבת ערב, יושבת שניים, מרפה, מחפשת, נכנסת יוצאת.

הנה תראו את הכיוונים, אבל מרגיש לי שזה לא זה.

אני לא יכולה באתיקה המקצועית שלי לקחת חומרי גלם ולהניח אותן כמו שהם, חייבת לגעת לתת נגיעה אישית, יצירתית ייחודית שלי. אבל כאן רציתי עוד יותר מזה, 

רציתי להגשים חלום לתת להפריה העיצובית שלי מקום והרבה,  מעבר לדרישות של הלקוחה, לעמוד מול הדרישות העצמיות שלי, לקוחה קשוחה אני. השעה 24.45 אחר חצות, שעה שבעבר המח שלי עבד רק במתכונת הישרדות עד לשנת הלילה הברוכה (זו שעוצרת אותנו, שמחייבת, שנותנת את הספייס האמיתי לעיבוד נתונים, שמתפיעה כל פעם מחדש)

אבל אני חייבת היום לסיים על העקרון העיצובי, ימינה ושמאלה וזה עוד לא זה. עצרתי, התפללתי לס"ד, רק היא תביא לי את מה שאני מחפשת, אין לי כלום מעצמי ואז הרפתי. נתתי לעצמי לעצב בלי לחץ של לקוחה מעלי, של דף נקי לבן חלק וריק במלא מובן המילה. מעצבת לעצמי, בשבילי, עיצוב לשם עיצוב. ואז היא הגיעה,  מתלקחת,  מתחילה בהיסוס, מתלהטת בשניות. תוך שעה כבר היה לי מבנה ברור, רעיון הוליד רעיון, כל הבישול העמוק הזה הבשיל ויצא החוצה,

זה מדהים.

הנה קלידים, מגיעים להוות המשך למידוף הנישתי שהלקוחה רצתה בתחילה (בסוף ירד מהפרק והעיצוב נשאר שטוח) ומהם יוצאים ארבע מיתרים שהם מיתרי הכינור, חשבתי על אלמנט נוסף שיבהיר את משמעות הכינור והגעתי אל תיבות התהודה שלו המאופינות צורנית כS.

בנקודה בה מיתרי הכינור מסתיימים, מיקמתי את תיבת התהודה של הגיטרה.  בתחילה חשבתי להצליב אותה מול הכינור, אבל האופי המעוגל שלה נתן לי להבין שמדובר בגיטרה ולא בכינור ואז פשוט הגיעה הגיטרה מאליה.

מגרעת-נגטיב של גוף הגיטרה והתכתבות מושלמת עם עיגול תיבת התהודה.

כשזה הבריק לי הבנתי שמשהו גדול נהיה כאן היום.

השעה מאוחרת, אבל המח לא הפסיק לתת תפוקה מדהימה של יצירתיות, מוכר?

המשך למיתרי הכינור יצאו מיתרי הגיטרה המונים כשישה מיתרים, הם רצו בדינמיות רכה על הגיטרה עצמה ובזוית הקיר התהפכו להיות

חמשת_התוים המחברת לחדר את הסורגים.לא יכולתי לדמיין משהו חזק יותר ממש שנוצר פה, הודו לד'. לא יודעת איך אצלכם, אבל אני כשמשהו פורה אצלי בצורה חריגה, לא מצליחה להרדם,  מרגישה שאני יכולה להפיק עכשיו טונות של יצירה בעולם,נהר המתגבר.

זו תחושה השמורה למעצבים באמת, שחיים ונושמים עיצוב ולא בקלישאה או מס שפתיים,  זו מציאות, מציאות משנה חיים.

אז יש כאן גם מערך טיפוגרפי, רציתי חיבור חזק למשהו יהודי אמיתי-אותנטי  הגעתי לשיר שהלווים היו אומרים בבית המקדש. דלת הכניסה. התבוננתי בדלת הזו שוב ושוב ואמצתי את מוחי על כלי נגינה כלשהו ריבועי- מלבני, בעל זוית שיצליח להכיל את הדלת בתוכו , להטמיע לתת אותה built in. מחד לא רציתי כלי לא מספיק מזוהה או מוכר. מאידך, חיפשתי בשורה ואז ראיתי בתמונה את פסנתר הכנף שיושב שם דרך קבע, היי, פסנתר כנף, מושלם.

הצורה המזותת משתבצת ויש כאן יופי של שלמות. כנף הפסנתר התמקמה אל על , אנחנו מדברים על 3 מטר גובה.  היה ברור לי שהביטוי כאן יהיה של צביעה ולא באלמנט פיזי ממש,  ליצור קיר כח, הצבע האדום הוביל אותי הכי פשוט לשם, מישהו דיבר כאן על אילוץ?!

הגעתי להשלמה פנימית שזה ה_דבר ואין בילתו,  שלחתי ללאה פרזנטציה שכללה הדמיה לא בקנה מידה תואם,  לא בפרופורציות נכונות אבל רק כדי לקבל כיוון ואישור ולצאת לעבודה. הדבר המדהים היה שללאה ולי היה סנכרון מלא בראש העיצובי,  מיד לאה קלטה את עוצמת השחור_לבן_אדום על אף שאני התכוננתי נפשית להסתייגות,  צריך להבין אמנות כדי לעשות אותה.

זה היה אחד ההשגים הגדולים בפרויקט הזה, מושלם.

למעשה במפגש קירות הדרום-מזרח נוצר חלל גובה מבודד מעוצמת הקירות הדומננטים 

רציתי שגם בהם שתהיה נוכחות כלשהי, הורדתי אלמנט משאטרסטוק, אבל שוב, זה לא אני.לא היה לי זמן להתעכב, המשכתי הלאה להפקה והתפללתי לפתרון עיצובי-ייחודי יותר.

ב"ה הגעתי לישורת (כעמט) סופית, שלחתי פרזנטציה שאושרה כמעט במקום :) והעניענים התחילו לזוז.

משתפת אתכם כאן בתוצר הסופי בשטח, תוך כדי עבודה. למקום עוד מתוכנן טקס השקה רשמי מול כל הגופים הנוגעים בדבר,  לא יכולה להתאפק עד אז עם הפוסט הזה.

באחד מביקורי בשטח הגענו להברקה על מילוי המקום לספירלה הקלידים שהסתייגתי ממנה.

רציתי לעלות לכיוון התקרה, כדי ליצור ענין. ואז הבריק הברק, קלידים במדרגת התקרה.  אבל תקשיבו, זה לא נגמר כאן, התחבר לי רעיון נוסף להשתמש בכיפוף של הפרספקס כדי ליצור תחושה אמיתית של קלידים בתלת מימד, התלבטנו מעט האם להמחיש דיאז ובימול,  אבל שמירה על האיזון וההד  מבחינת הקומפוזציה ותראו איך זה עונה נכון.

התכנון של החומרים להפקת היצירות עצמן, עלו יחד עם ההתעסקות בעיצוב ואפשרויות ההפקה עברו לפסים מעשיים:

הגיטרה קיבלה עוצמה בהפקת MDF , על גבי קונסטרוקצית עץ מובנת והשלמת התפאורה בלדים.

הלדים הופכים את הגיטרה לגוף תאורה DIY. תיבת התהודה קיבלה רנדומליות לדים משני הכיוונים,  העין נמשכת מבחינת הקימפוז ישירות לשם, לובי חזק.

כל האלמנטים בשחור_לבן _אדום יוצרו בטכנולוגיית לייזר /CNC פרספקס 6 mm. במקרה בו רציתי לקבל גוון  אדום, עשיתי שימוש במראה זכוכיתי יותר, צביעה של החלק האחורי בלבד בגוון האדום, נוצרת השתקפות מדהימה.

טיפוגרפיה בנגיעה אמנותית , מהווה גם אלמנט וענין בפני עצמו, היו כאן תובנות לפוסט נפרד.

החלטתי לפנק את הלקוחה בעיצוב של שעון תואם קונספט וזה באמת היה מצריך הרבה חשיבה…

כנף הפסנתר היה סיפור בפני עצמו,

איך מסמנים על הקיר את הצורה המדויקת, את השבלונה.  בתחילה חשבתי על הקרנה של הצורה על ידי מקרן, אבל הדיוק לא היה מובטח כלל,  לבסוף הוחלט על חיתוכיך של PVC דק שהודבק לקיר בדבק נייר חזק, לאחר הצביעה הוא הוסר.

הגוון האדום הוא צבע שמן אדום, ממש בגוון של המשקוף, היתה ללאה התלבטות רבתי כל הזמן לגבי הצבע האדום העוצמתי כאן, בשלב מסוים החלטתי לזרום איתה ולתת לה להחליט לבד, האם לתת כאן אפור כהה או אדום, אני צידדתי כל העת באדום שיצא הכי מושלם, בסופו של דבר לאה הלכה עם החשיבה שלי בלא מעט דפיקות לב, אבל אחרי התגובה שלה "מושלם, זה עוצמתי שלא יכולתי לדמיין" קיבלתי אות מחץ שהדמיון שלי עובד כמו שצריך, איך לאה אמרה לי- מעכשיו, כל מה שתגידי לי, אמן על המקום.

תקשיבו היה כאן פרויקט, מטורף בסדר גודל, אבל התוצר מחמיא בהחלט. כשאני נכנסת לשם אני  לא מאמינה שהבאתי את היצירה הזו לעולם בסיעתא דשמיא, ורק בזכותה. מוזמנים לביקור לראות בלייב, התמונות מקטינות את העוצמה והמראה. אחרי שסיימתי, כן זה פשוט קרה ערב אחד, הרגשתי ממש כמו אחרי חתונה/ארוע גדול שיוצר אחריו חור גדול שנותר ריק.

כשהגעתי לשם שוב לצילומים עבור 'המגירה' ניצת לי הניצוץ מחדש, אין כמו לראות אזה זה בחוש, עוצמה של עיצוב והפקה.

זו נישה מרגשת מאד של העיצוב, להיות בתוכו, במקום בו הוא קם ונהיה.

רחלי איתן

בהמשך ישיר לפוסט המיתוג של סטודיו רחל איתן, הפוסט שעורר הדים רבים,  פורסם במגירה ה30 והביא איתו רוח של השראה, קידמה ובינלאומיות.

אנחנו שוב כאן, עם פרויקט יוקרה מעורר השראה, שיוצא בימים אלו מהסטודיו ומפאר את מרכז העצבים בבירה, התחנה המרכזית ירושלים.

אם יצא לכם לעבור שם בימים אלו, בודאי לא יכולתם לפספס את העוצמה של הגדר המרכזית והיוקרתית שמתנוססת לגובה 4 מטר.

חו"ל זה כאן. תל אביב זה כאן.

רחלי בעלת סטודיו למיתוג רחל איתן משתפת אותנו בתהליך מיתוג חוצה גבולות למגדל העסקים הראשון והגבוה ביותר ברובע העסקים החדש בירושלים. 

הדמיה מגדל מרום | איאן ביידר אדריכלים  ניו יורק

הכניסה לירושלים עתידה לשנות את פניה בעשור הקרוב והעבודות כבר בעיצומן.

Chords famous hanging Bridge and transportation, The architectic pillar, Jerusalem city center Israel

כך תראה הכניסה לירושלים בעוד 5 שנים מהיום

רובע הכניסה לירושלים | הדמיה: עדן – החברה לפיתוח כלכלי בירושלים

רובע הכניסה לירושלים |הדמיה: TOTEM הדמיות אדריכליות

קצת רקע על רובע העסקים כפי שהוא מוצג באתר הפרויקט

https://jerusalemgw.co.il/

רובע העסקים החדש בכניסה לעיר הינו רובע ייחודי ומתקדם, המהווה נקודת מפגש עוצמתית בין מוקדים עסקיים, כלכליים, ציבוריים, תרבותיים ואקדמיים. הרובע ייבנה בעירוב שימושים בהיקף 1.2 מיליון מ"ר, בתוך מרחב ציבורי פעיל, שוקק ומזמין, כאשר בליבו מוקם המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל. מתחמי משכן הכנסת, בית המשפט העליון, הקריה המחוזית, היכלי המשפט, בניני האומה, קרית הממשלה, מרוכזים בסביבה. המתחם משלב תעסוקה, מסחר, מלונאות, מבני ציבור ומגורים.

ירושלים של מעלה:  פרויקט מיתוג מגדל מרום

רקע ואסטרטגיה  במיקום המרכזי והאסטרטגי ביותר ברובע העסקים נבנה מגדל מרום הכולל –

250,000 מ"ר עסקים 2,500 מ"ר שטחי תרבות ומסחר 2,500 מ"ר שטחי עירייה 1,000 מ"ר תצפית מגג הבנין 360 מעלות  

המגדל מציג שיאים חדשים של יוקרה, עוצמה, עיצוב ובינלאומיות ומוביל בכל הפרמטרים: הלוקיישן האסטרטגי, הנגישות הנדירה, התקן האמריקאי לבניה ירוקה והראשוניות הבלעדית.

מטרת המותג

1. ליצור מותג חזק עוצמתי ובולט ברובע העסקים

2. מטרה נוספת, למצב את רובע העסקים החדש כמקום היוקרתי והנחשק ביותר הממוקם על אחת מעתודות הקרקע היוקרתיות ביותר בעיר.

הבידול האסטרטגי אותו המיתוג עתיד לשרת: להעביר את המסר כי מגדל העסקים הינו מס' 1 ברובע העסקים בירושלים.

הראשון במיקום- הנגיש ביותר בעולם. הבניין צמוד לתחנת הרכבת. בחיבור תת קרקעי לרכבת הכבדה(ומעלית ישירה למשרדים)  ובצמוד לרכבת הקלה, מתייחדת ביציאה ישירות מרכבת ישראל לבניין.

הראשון בעוצמה- המגדל יתנשא לגובה 40 קומות

הראשון בעיצוב- המגדל עוצב ותוכנן בסטנדרט בינלאומי בתכנון האדריכל הבינלאומי איאן ביידר מניו יורק.

הראשון ביעילות אנרגטית  ושמירה על איכות הסביבה LEED PLATINUM

הראשון באזור- המגדל מהווה את הסנונית הראשונה ברובע העסקים.

תחנת רכבת יצחק נבון, שאטרסטוק

ברור לנו כי ההבטחה המקיפה את כל תחומי הבידול היא: מגדל מרום הוא מגדל המשרדים מס' 1 ברובע העסקים.

פתרון

שמנו למולנו מטרה להעביר את תחושת העוצמה והבינלאומיות של המותג , תוך שימוש חכם בספרה 1. בדרך זו אנו מעבירים את מסר הראשוניות בכל התחומים ברובע העסקים החדש: במיקום, בגובה ובעיצוב.

המגדל נמצא בשלביו ההתחלתיים הביצועים המקיפים לכל חלקיו, ההדמיות וספר המותג בתהליך הפקה
תפקידנו בשלב זה היה  קודם כל:

  1. ה- BRANDING וארכיטקטורת המותג 
  2. עיצוב והפקת הגדר שמלווה את תהליך הבניה
    ומביאה את רוח המגדל, והבשורה שבו בעוצמה יוקרתית מהפנטת. 

BRANDING וארכיטקטורת המותג

 

הלוגו במבט ראשוני מייצג את האות M, כשמו של המגדל. במבט שני עמוק יותר נגלה כי הוא מדמה את הבניין בצורתו  מ2- צידיו (מכיוון התחנה המרכזית ומן הצד הפונה לבניני האומה) ומורכב מפסים אורכיים המדמים את חזית הבנין המעוצב ומחופה מפסים אורכיים, כאשר הזווית החדה בקודקוד הבניין מודגשת בצד אחד ובצד השני מסמלת את הספרה 1.

כך זה קרם עור וגידים 

 

 

הסלוגן:

BE FIRST. ABOVE ALL. להיות ראשון. מעל כולם.

הסלוגן מעביר בתמציתיות ועוצמה את המסר הבא: מי שרוצה להיות מס' 1 בעסקים, צריך להיות בבניין מספר 1 ברובע העסקים בירושלים.  הסלוגן לוקח את היתרון הרציונלי- טכני של הפרויקט, להגיע ראשון. ומעביר אותו  למסר רגשי עבור הלקוחות. להיות מספר אחד. השתמשנו בשפה דו לשונית, בעברית ובאנגלית, לאורך כל הדרך כדי לשקף את עוצמת המותג ואת הבינלאומיות שלו.

 שפה מיתוגית

השפה המיתוגית שומרת על יוקרה, נקיון ורמה גבוהה של ביצוע והפקה.

הצבע כחול מסמל את השמיים, כשם הפרויקט – מרום. והוא יופיע בחומרים ע"י מעבר הדרגתי gradient עמוק בטאצ'ים עדינים ליצירת אפקט שמימי (תרתי משמע) ונתינת ערך מוסף של אווירה, עומק, דרמטיות, וטרנדיות עכשווית.

מעבר כחול

בתוצרי דפוס נעשֶה שימוש בצבע כחול רויאל בשילוב זהב שמבטא את היוקרה של הפרויקט. הלכנו על שפה עכשווית מדויקת ומינמליסטית ומתעטרת בהשבחות דפוס יוקרתיות. כך זה נראה בחוברת, כשמעבר מופיע על השקף וחללים לבנים בעימוד.

הלוגו תמיד יופיע בפויל זהב/כחול ולא בהדפסה שטוחה ועל נייר משובח

השראות דפוס

בשפה המצולמת בחרנו לשלב תמונות אווירה בצבעי דואטון כחול כחול וכחול לבן.

לאורך השפה ניקח מוטיבים של חלוקה לאורך וצורות מלבניות הלקוחות מתוך הלוגו עצמו.

עיצוב והפקת הגדר המקיפה את הפרויקט

עוצמה עם סיפור

נחזור לגדר מתחילת הפוסט.
לגדר שני תפקידים. תפקיד טכני-בטיחותי לגדר את הפרויקט.
ותפקיד פרסומי- כדרך להעביר את המסרים ויתרונות הפרויקט בצורה תמציתית וברורה.

כללי העיצוב דומים לכללים בשילוט, רק שבשונה משלט, בעיצוב הגדר נצטרך לקחת בחשבון גורמים סביבתיים כמו עצים ועמודים, בדיקת כיוונים וחישובים נוספים.

ככה היא היתה נראית עד לפני מספר ימים

כך זה קורה מתחילים מבניית גריד מדויק

עיצוב הגדר מתוכנן על פי המקטעים מהם היא בנויה, בכדי לשמור על מראה מסודר ונקי וגריד מדויק, וכדי למנוע מהעיצוב ל"החתך" בשעת ההתקנה.

בעיצוב גדר מומלץ מלכתחילה שהרקע יהיה כהה, כיוון שזה אתר בניה פעיל והלכלוך והאבק שמצטברים עם הזמן גורמים לגדר להראות מלוכלכת מהר מאוד.  בנינו הולכת עין מותאמת לפי כיוון הרכבת, המגיעה מימין ולכן הסיפור מתחיל שם…  הטקסטים העיקריים מופיעים בהתחלה כדי שיבינו באיזה פרויקט מדובר. נתחיל בהדמית יום ונסיים בהדמית לילה

למי שידקדק בפרטים יבחין שהמעבר צבע למעלה-gradient מתחיל בבהיר ודועך בלילה. חלוקת הגדר עיצובית ופרסומית סודרה לפי חלוקת השימושים במגדל- מסחר, משרדים, תרבות ותצפית. כשהמשרדים שהם החלק העיקרי במרכז. החלוקה נעשית ע"י הספרה 1 שלקוחה מתוך הלוגו בגודל שאדם שעובר מרגיש קטן לידו. (הנה דוגמא לתכנון וחישוב גדלים בהתאם לאוירה הנדרשת, בשונה משילוט רגיל) והתמונות של הנוף נשקפות דרך הפסים של הלוגו ומעבירות בעוצמה את התחושה של להיות למעלה, בעננים, מעל כולם.

את האזור המרכזי בו מופיע הסלוגן הלוגו והכוכבית מיקמנו מול מעבר החציה הראשי

האלמנטים הראשיים בגדר מובלטים ועשויים מחומר אלוקבונד וp.v.c.

התוכנית המקורית היתה לשלב תאורה באותיות אבל בשל אילוצי שטח נאלצנו להחליף לחומר אלוקבונד זהב נוצץ שאפילו משתקף ברמזור ובתנועה שעוברת וככה זה נראה כשהרמזור ירוק:)

הבלטות גדר

כאן (תמונה של החזית) ימוקם המשך של הגדר שישלים ויתן מעטפת של עוצמה לפרויקט, בחלק הזה יבנה חלון מרכזי גדול שיאפשר למתענינים לחוות ולהיות חלק מהתקדמות הבניה.

שילוט על עוגרנים (מנופים) על גבי מסך חדשני מבוסס לדים ומעוגל שנותן זווית צפייה רחבה  רקע בהיר ליום ורקע כהה בלילה

 

הצצה לשלבים מוקדמים בתהליך וכיוונים נוספים שעלו ונפסלו

באחד השלבים הראשוניים היה כיוון של צבעוניות מודרנית ונועזת יותר. כשהמחשבה היתה לחלק את השימושים ל-4 סצנות היום המדמות את השמיים-מרום: זריחה, יום, שקיעה וצאת הכוכבים.

לשלב בתמונות אווירה מותאמות לסיווג ולצבעים כשהצבע הכחול של היום הוא השולט
הגדר תעוצב לפי שעות היממה: מתחיל בזריחה- צהוב מבטא מסחר ובתי קפה ממשיך ליום- כחול- מבטא עסקים- נתח מרכזי                      לשקיעה- אדום- מבטא את אירועי התרבות ולילה- סגול- מבטא תצפית 360 מעלות מגג הבנין על העיר המוארת בלילה את השטחים תכננו לחלק לפי האחוזים של השימושים במגדל

ולתת ערך מוסף מרתק בו נעביר את חווית היום של דיירי הפרויקט בתחתית הגדר  בהתאם לשעות היממה  בצורה כזו.

בשפה העיצובית תוכננו לככב צבעי הלוגרופיה בהשבחות דפוס ובשילוט המסמלים את ההייטקיות והשמיים המתחלפים.

ועוד שיתוף בסקיצה ראשונית של הלוגו שירדה  והיתה בנויה ישירות על קווי הבנין 

כי בסופו של דבר ניצחה השפה הבילאומית, הקו האחיד, הנקי, היוקרתי והשמימי.

הכי מרום. above all.

עד כאן פרויקט מרום

תודה לשרה דויטש על הבמה השמימית

ולכן שהייתן שותפות לתהליך. תהליכים מרתקים נוספים מתקדמים על פס הייצור של הסטודיו 

נפגש בעוד פרויקטים מפתיעים ומעוררי השראה בס"ד.

רחלי 

@racheleytan_studio

 

שרי לוריא

ושוב איתנו בוגרת המרכז ללימודי עיצוב ודיגיטל 'פרקטיקה', עם שיתוף מדהים של תהליך מיתוג מהשורה הראשונה של ברכה.

נעים מאד, ברכה דיוויד , קוראת נלהבת של המגירה מהיום שיצאה לאוויר העולם, בוגרת "פרקטיקה-המרכז ללימודי עיצוב" ובעלת סטודיו בוסתן – למיתוג עסקים בצמיחה.

מתרגשת לשתף במגירה תהליך מיתוג מהתקופה האחרונה.

כשפונה אלי לקוח חדש עם בקשה למיתוג, אני כבר מרגישה דגדוג בקצה האצבעות. לוקחת נשימה עמוקה ועוצרת  את עצמי בכוח לחכות עד הסגירה הסופית של העסקה…

ההצעה

לפני כמה חודשים מתקשר אלי בעל מאפית בוטיק של לחמי מחמצת, ומבקש הצעת מחיר עבור מיתוג חדש למאפיה ויצירת קמפיין פרסומי.

חברות בתחום המזון זה ההובי שלי, בלוטות הטעם מתחילות לפעול רק מלדמיין את התוצאה:)  שולחת לו הצעת מחיר.

כאן מגיעים לשימוש הכלים שרכשתי ב'פרקטיקה'. בזכות קורס התנהלות מול לקוח . הלקוח מחליט לסגור איתי. למרות, ואולי דווקא בגלל שזו הצעת המחיר הגבוהה מבין ההצעות שקיבל, הוא מפקיד בידי את יצירת התדמית למאפיה.

למה למתג מחדש?

המאפיה, בשמה הראשוני "מחמצת לאכול בריא", לחמים 100% מחמצת ההמלצות עוברות מפה לאוזן, המאפים מיוצרים לפי מתכון מיוחד שקיבלו מרופאה הומופאתית, ומיועדים בעיקר לקליינטים של הרופאה. הלחמים טעימים, מוצלחים וכמובן בריאים. בעקבות הביקוש ההולך וגובר, הם מחליטים לעבור לייצור לקהל הרחב, במטבח תעשייתי.

מבט על הלוגו הישן.

חותמים על הסכם עבודה, קבלת מקדמה ו-

יוצאים לדרך מתחילה לבדוק את השטח.

שיחת בריף עם הלקוח, תוך כדי כבר עולות תובנות והמלצות לאסטרטגיה ודרכי שיווק. (את זה אני מתמחרת בהצעת מחיר, יש לשיחה ערך משמעותי בשביל הלקוח!)

קהל היעד

קהל הלקוחות הותיק הוא אמריקאי, אך עכשיו הם רוצים לפנות גם לקהל הישראלי ולכן הוחלט על שם בעברית וסלוגן באנגלית. העסק מתחיל להתחמם…

שם וסלוגן

פונה לקופירייטרית האלופה מירי אלקין, שגם מפצחת את הבידול המדויק והמבריק – לחם חכם. לאחר מספר הצעות שעולות ויורדות סופסוף הלקוח בחר בשם "מלאכת מחמצת"

הסלוגן הנבחר:  The taste of real bread – טעם הלחם האמיתי

קדימה לעבודה- מתחילה לחפש השראות. פינטרסט, ביהנס, דיריבל

הנה, זה זה!

שילוב של יד עם לחם. גם חכם, גם עבודת יד, אוירת בוטיק חמימה. בול מה שצריך להופיע!

הסקיצות מתחילה בסקיצות ידניות, עוברת למחשב.

משהו מתחיל להתבשל, או להאפות במקרה שלנו:) מנסה כל מיני שילובים בין יד ללחם

סקיצות ללקוח

1

 

2

ועוד אחד לבקשת הלקוח דומה מאוד ללוגו הישן

3

 

רגע האמת תפילה קצרה, ושולחת פרזנטציה

https://www.canva.com/design/DAFAuC6jWyg/IA2aK_Qu_pn6QAcNhzOwUQ/view?utm_content=DAFAuC6jWyg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink#1

הלקוח ענייני, יודע מה הוא מה נכון בשבילו וסומך עלי שאני אבצע את זה על הצד הטוב ביותר.

תוך שעה מייל חוזר

תודה לה' נבחר הלוגו שבעיני הכי מדויק לעסק

הלוגו מכיל את שם המותג + האיקון הזכיר של הלחם והיד. היד נראה כאילו תוספת את הלחם וכן מעבדת את הבצק, ומעניק תחושה שהלחם נוצר ביד אחד אחד. חותמת של איכות!
הפונט כבד מעט ונותן מראה רציני ומקצועי והחיספוס בכתב נותן את המגע הידני והאישי.
שילוב הצבעים מעניק מראה יוקרתי ובוטיקי. הלוגו והצבעים בסגנון אמריקאי.

טאדם!

צבעוניות

מתפקד מעולה גם בשחור לבן

 

הלוגו מאושר (וגם אני)

במקביל, הלקוח עובד לקבל את הכשר בד"צ הע"ח על המאפיה

והנה התווית ללחם

בתווית האחורית הלקוח רוצה להכניס הסבר על לחם מחמצת בעברית ובאנגלית, כך שאני צריכה להתמודד עם טקסט ארוך במדבקה בגודל 7 ס"מ על 9 ס"מ בלבד.

התוצאה משביעת רצון.

המודעה

בחלק של הפרסום מרגישה כבר ממש על הכביש. המיתוג מעולה, הבריף מוכן, עוד קצת השראות, פותחת קובץ באינדיזיין –

בס"ד באותו ערב המודעה הראשונה בסדרה מאושרת ע"י הלקוח.

בפורמט חצי רוחב למקומון

המחירון

ולתגובה של הלקוח—

התגובות מעולות, הקהל אוהב את המיתוג. איזה כיף לצאת עם טעם טוב בפה:)

בכל פעם שאני מסיימת פרויקט כזה אני מרגישה שעוברת כברת דרך משמעותית בכל מה שקשור בניהול התהליך ונוסף עוד לקוח מרוצה.

רוצים גם להרגיש צעדים משמעותיים, כברת דרך וספוק אמיתי?

רוצה לספר לכם על מחזור נוסף לקורס EXTRA DESIGN – – קורס עיצוב מתקדמות ב'פרקטיקה' שנפתח ממש בקרוב.

תודה שהייתם איתי עד כאן

לתגובות

 

 

 

17 תגובות

  1. וואו , לא הפסקתי להתפעל מעיצוב המדהים של רחלי איתן , עוקבת אחריה מאז שהייתה המעצבת הראשית בפרונט ( אסטייט למי שזוכרת..) והיום כסטודיו עצמאי , כבר אמרו עליה שהיא מעצבת העל של המגזר , שאפו ! שיהיה המשך הצלחה וסייעתא דשמיא.

  2. שרה תודה! מגירה מרתקת ממש
    הקיר שלך מושקע ומפתיע
    והמיתוגים עם הפירוט שלהם – מלא מלא השראה
    אליפות!

  3. שרה, איזה עבודה מדהימה מלאת השראה!
    איך שבנית את כל הקונספט סביב הקיים, השראה!
    אפילו המזגן שם עומד מדוייק 🙂

    רחלי, טוב, אחת המוכשרות!
    אבל פה התעלית לגמרי למרום! שאפו ענק!

    וברכה דויד, איזה כיף לראות מוכשרות חדשות בשוק, המיתוג מגרה ממש!
    מלא הצלחות!

    1. שרה תודה.
      זה באמת היה אתגר להצליח למנף את הכל למערכת מושלמת.
      אני באמת חושבת שזה המקום המדויק משל המעצב ולא רק להניח וללכת…

  4. ואואוו
    השארות מדהימות כל פעם מחדש
    החדר מוזיקה מדהים מדהים!

    סתם שאלה,
    כשעיצבת חשבת על איזה חומר להשתמש
    ע"מ שיוסיףאקוסטיקה?

    מגרה המגירה הזאת😉
    תודה שרה!

    1. אלישבע, חן חן בעד המשוב.
      החדר בנוי בחשיבה ארכיטקטית מוצלחת מבחינה אקוסטית.
      לגיטרה, הגוף הדומננטי בחדר, בחרתי בMDF היות והוא סופג טוב יותר את הצלילים.

  5. שרה, אין דברים כאלה!
    קיר מלא בהשראה. שואב אותך לאווירה חגיגית ומתנגנת. בחירת החומרים והצבעים מושלמת, הקירות מלאים בעיצוב ועם זאת לא עמוסים ונקי לעין.
    עיצוב קירות זו אומנות בפני עצמה
    ממש מתחשק לי לראות מקרוב
    המון בהצלחה

    1. רחלי,
      תודה על המשוב המפורט.
      אכן, עיצוב קירות זו ממש אומנות, אני חזק שם עכשיו.
      זו לא סביבה לימודית זה עיסוק מאסיבי בהבנת החלל והקונספט העיצובי.
      מוזמנת לראות מקרוב 🙂

  6. וואו
    איזו מגירה שווה.
    שרה – התיאורים שלך והתוצאות
    משהו הזוי..
    ואז המרום, מטורף להבין את התהליך שלו
    והמחמצת – גם כן אחד היפים.
    הבאת לנו תמצית מזוקקת ונדירה
    תודה

    1. שולמית, כייף לשמוע ממך 🙂
      שמחה שהצלחתי לתאר מדויק.
      הכי מדהים זה לראות את הדמיון וההזיה קמים למציאות.

  7. וואו. מגירה שהיא כולה השראה, ושרה חדוות היצירה שלך לא נשחקת, הלוואי עלי.

  8. 😯
    שרה, העיצוב של חדר המוזיקה הותיר אותי עם פה פתוח
    מיוחד בקנה מידה ומשרה אוירה!
    נהנתי מהתיאורים שלך… ממש לחוות איתך את רגעי היצירה…

    תמשיכי להצליח!

    * חסרה לי תמונה של החלונות עם הסורגים האדומים "אחרי"

    1. תודה נועה על המשוב.
      אכן בכתיבה שלי אני ממש מנסה להכניס לחווית היצירה.
      אנסה להשיג צילומים של הסורגים בצורה יותר ממוקדת ועדכן את הפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית