29

רותיש

אחד המיתוגים היותר צבעוניים ואנרגטיים שיש, זה מיתוג ובניית שפה עיצובית למפיקת מדיה. ואם יצא לך לעשות
אחד כזה, בטח תביני על מה אני מדברת.
מפיקות מדיה יש כחול הים, אבל אחת אלופה כמו- מירי ברנדויין- אין הרבה.
ושזו האחרונה פנתה אלי למיתוג ועיצוב אתר, הרגשתי דגדוג בקצה האצבעות.
מירי הגיע עם בריף ממוקד ומדויק שנקודת החוזקה שלה כדבריה: "יש את הדרך הרגילה לפרסם, אני יוצאת
מהריבוע, מהשגרה הבנאלית ומביאה תוצר חדשני שמניע לפעולה".
ומכאן יצאנו בקונספט ברור ומדויק: יציאה מהריבוע.
כשהמסרים העיקריים שהלוגו אמור לשדר, הם: 1. קריאטיבי ויצירתי, 2. בגובה העיניים, 3. מותג ברמה גבוהה.
מירי ביקשה מותג בעברית, נקודה שהקשתה כמובן על המיתוג… כי, תודו שלוגו באנגלית זו חגיגה.. כשזה מגיע
לאותיות עברית, מתחיל הקושי..
אבל- אני אפעם לא מפפחדת מאתגרים, בטח לא שמדובר בעסק צבעוני, קופצני וקיצבי כ"כ.
פותחת אילוס, מתחילה לקשקש…
סקיצה אחת ראשונה… דיי נחמדת.. משדרת תנועתיות וזרימה, אבל- עדיין לא בשביל לשלוח ללקוחה..

הלאה,

מחדדת ציפורן ועכבר, יוצא לוגו חמוד, אייקון הפליי המוכר ושילוב האותיות של השם שלה.. (איפה העברית? ד' יודע…)

מנסה… אולי מירי תאהב.. שולחת לה, וכמובן זה ממש לא זה.. היא חיפשה משהו אחר, שונה, מגניב..

לוקחת את הבריף מול העניים ומדייקת אותו בראש חזק.

לוגו בעברית, קריאייטיבי ואחר. יאלה קופצת למים… פונט אנומליה שאני כ"כ אוהבת נכנס לפעולה.. ותודה לד' ולמירי על השם ומשפחה שלה שמשתלבים כ"כ טוב עם הפליי והפוס המוכרים מעולם המדיה.

קבלו את הלוגו השלישי והמנצח.

מירי אהבה ב"ה. מאד!.

אחרי עוד כמה שיופים ומשחקי גוונים. הגענו ב"ה ללוגו הסופי:

המיתוג, שאפשר לאמר שהוא החלק העיקרי בעסק, מאחורינו.. ועכשיו הגיע החלק הכיפי בסיפור..

בניית השפה המיתוגית והאתר.

מירי לא ממש ידעה איזה כיוון היא רוצה, אבל משהו אחד היה ברור לה: אתר מגניב, אחר ובולט בשוק. שפה מגיבה חדשנית וקולית. ואני- שאוהבת הכי בעולם כאלו לקוחות- זרמתי הכי שאפשר. זה התחיל כמובן בשיטוטים… חברי הנאמנים שאפעם לא מאכזבים פינטרסט וביהנס,התמקדתי בחיפושי בעיצובים צבעוניים, נקיים וטרנדים. קבלו כמה מההשראות שעלו:

כל אחת ההשראות קיבלה ניתוח מעמיק ונסיון לצאת ממנה עם שפה לאתר.

אבל שזה לא זה.. זה עדיין לא זורם, ומצאתי את עצמי מחפשת עוד..

ואז נתקלתי בה- וכמו משמיים היא חיכתה לי שם, והיתה קרן אור לכל השפה העיצובית של האתר.

ריבועים.. לצאת מהריבוע..

 

מצליחות לדמיין את הריבועים מתעופפים ויוצאים המריבוע? או- איך קוראים למשחק הזה של הלהטוטונים בחתונה, שמעיפים חמישה כדורים יחד בלי שאף אחד יפול על הרצפה? זה פשוט היה זה.

רק היה חסר לי הלהטוטן (או הלהטוטנית), שיעיף את הריבועים ויתן להם את התנופה, אז הלכתי לחפש אחריו בשאטר…

והגעתי לחברה המגניבים האלה:

מירי אהבה את הסגנון, ונתנה את האוקי, חיפשתי את האחת שהכי דומה לה  ושלחתי לה לאישור.

דמיינתי את הגברת שולחת את היד שוב ושוב ומציאה ריבועים מהריבוע.

הכיוון היה טוב והלכתי לישון עם הרגשה טובה.

היה בוקר חדש, ואיתו תובנות חדשות וטובות:

  1. הדמות דמות אישה היא. וחוץ מהחשש הכבד לשלילה מוחלטת מטעם נטפרי, למירי יש גם לקוחות מהמין השני, כך שלא כדאי להתמקד רק בנשים.
  2. הסגנון היה מגניב וחמוד, אבל במחשבה שניה, היה בו משהו קצת ילדותי. צריכים לרצן פה את העסק.

נקודה מס' 1 בפעולה- מחפשת דמות חדשה:

זה בן אות בת – תחליטו אתם. הפעם זה היה טוב…

נקודה מס' 2 בפעולה: יוצרת סקלת צבעים נקיה ובוגרת יותר. תודו שזה הרבה יותר טוב…

הקאבר הראשי הוא חצי אתר! כשיש שפה שעובדת טוב הכל זורם בקלות הרבה יותר..

אני ממשיכה בעיצוב, ומירי בנתיים על ההנפשה. הלהטוטן בפעולה😊

הנה המבנה דף הבית בשלמות:

וההנפשה המגניבה של מירי שמופיע בקאבר הראשי:

מירי ילדה בנתיים בשעה טובה, כך שהמשך האתר נתקע. אבל לקראת ראש השנה אני מקבלת ממנה איחול מגניב בשפה החדשה וכבר עפה לדרך עוד לפני האתר. איזה כיף!

 

היתה הפסקה ארוכה, של חגים, אבל תמיד בסוף חוזרים לעבודה  וממשיכים בדרך.

דף פנימי ומגניב של תהליך העבודה:

וכמובן דפים פנימיים עם פרויקטים, שלאחר אפיון מדויק, התחלקו לקטגוריות ברורות. כל קטגוריה קיבלה גברת נחמדה שהסבירה מה בדיוק כוללת הקטגוריה.

דף צור קשר שגם הוא מונפש עם משחק הטלווי המוכר. (מקווה שכך מאייתים את זה…)

וכדי לראות  את הכל עומד חי ונושם- פשוט כנסו: https://miribrandwin.co.il/

על הבניה המעולה: ציפורה שריבמן. שאפו ציפורה!

על ההנפשות: מירי כמובן.

על העיצוב: אנוכי.

והכיף האמיתי הוא המילים הטובות שקיבלתי ממנה בסוף

אז אם אתם מחפשים מפיקת מדיה, שיוצאת מהריבוע ונותנת את כל הלב, הראש והנשמה.

יש לכם למי לפנות..

 

 

רבקי ורנר

נעים מאוד, רבקי ורנר מעצבת גרפית בעלת סטודיו עסססק לעיצוב מיתוג ופרסום. עם נסיון של למעלה מעשור בעיצוב ובהפקה גרפית למוסדות וארגונים. שבו בנח, הפעם אני מזמינה אתכן לשעת סיפור.

עמותת לביא- העמותה העירונית לחינוך ולתרבות בירושלים, פנתה אלי עם בקשה להרים פרויקט: בניית שפה עיצובית כמעטפת לקייטנות בירושלים. ידעתי שאני חייבת את הפרויקט לעצמי, קיץ, צבע וריח של חופש זה לא משהו שאני יכולה לפספס!

ומכאן הסיפור רק מתחיל:

פרק ראשון: ובו יסופר…

בשיחת סיעור מוחות ראשונית עם המפיקות כששמעתי את שם הקיטנה: 'סיפורים סיפורים' שמעתי (בדמיון, כמובן) גם רשרוש של דפים.

את הצליל המודרני אהבתי (ארומה של קפה קפה) אבל איפה צבעי הקיץ וריח החופש שהבטיחו??? סיפורים, סיפורים כתינוק הבורח מבית הספר… החלטתי לברוח הכי רחוק שאפשר.

לוגו כבר היה:

 

בליבי קראתי לפרויקט מעשיות מעשיות. ומעשיה, בניגוד לשמה לא היתה ולא נבראה. היא מדלגת על גבולות השכל וההגיון ופונה ישר אל הלב. גם בעיצוב חיפשתי אנטי ריאלסטיות ובחרתי  שילובי בדים, בדגש על בדים קיצים כמובן. (גם הזכיר לי סיפורי בדים- דמיונות….) שלחתי לרחלי שדמי- המאיירת האגדית את השראות לקונספט.

והיא שילבה בציורים מרקמי בדים באומנות המיוחדת שלה. הנה:

ואוו! הארץ נראית דמיונית כל כך!!

אבל, כשחיברתי בין השפה העיצובית לעיצוב בפועל הרגשתי שזה פשוט לא! העיצוב כבד, חורפי וחם מדי…

פרק שני: מרקמים

חושבים  על שפה אחרת. קלילה יותר ובאנלית פחות שוב שיחת סיעור מוחות ונבירה בהשראות דמיוניות. בסוף דווקא מצאתי את האוצר מתחת לתנור, במדף ספרי הילדים אצלי בבית. אהבתי את הסגנון של סדרת 'זוהי לולו' האהובה של קמילה ריד והמאירת אילי בזבי וממנה שאבנו  השראה:

ו… הלכנו על סגנון נועז. נוטה לגרפיטי וכמובן–ילדותי וקיצי, עם שילובי מרקמים בסגנון ידני. מקושקש ורנדומלי, איזה כיף!

שלחתי לרחלי את ההשראות והיא- מעבירה מכחול על הציורים ומוסיפה מרקמים תואמים ומושלמים. כשעל כל ציור גמור שהיא שולחת- כולנו עצרנו את נשימתנו בהתפעלות.

ה דד-ליין קצר. בלי לבזבז רגע, בזמן שרחלי עבדה על הציורים- אני כבר ישבתי על כריכות וגריד.

פרק שלישי: מכריכה לכריכה.

לספרון המלווה קוראים: היה היתה ילדה. חיפשתי פונט נאיבי וילדותי שיתאים לאווירה ופונט אין.

בפרץ ילדותיות שדבק בי מכל הקונספט החלטתי ליצור את ההצלחה לבד—

רגע, פנו דרך לדמותג: היא אומנותית, מתוחכמת ומורכבת מאייקונים שמלווים את כל הקייטנה- תולעת ספרים. (מוכשרת בתיה יונה, נכון?) חשבתי להכניס אותה לכריכה אבל כאן המפיקות נעצרו.

רוצות משהו יותר אנושי….

באמצעו של ליל של אמצע חודש (זוכרת את הירח המלא מהחלון) בשיחת ועידה ערה עשינו ספירת מלאי, מה יש לנו כאן:

קייטנה, קיץ, סיפורים סיפורים, כובע טרנדי שיחולק לילדות, אייקונים שמלווים את הקיטנה. נו, ברור מי חסרה…

הכירו את גיבורת הסיפור:

עכשיו כשיש לנו גם דמות מהאגדות, הגיע הזמן להשתובב, התקשקשתי עם גרפיטי והנה הכריכה:

 

שלחתי לאישור ועם המון ס"ד התגובות היו נלהבות במיוחד!

מכאן הסיפור מתחיל להיות קצבי, נכנסים פנימה:

את הפונטים של הספר בחרנו בקפדנות: כותרות: מארוטיאוס. טקסט רץ, קלאסי וקריא ולכן: אבוקה. ולגיוון: אוריגמי

התוכן של הספר עצמו  מתבסס על הציורים המדהימים של רחלי.

שעשתה גם רקעים תואמים לכל ציור ע"מ להשלים את האוירה.

ברגע שהשפה בנויה- אין דבר פשוט מלהתאים כותרות

פרק לא זוכרת איזה: דפי משימה

איבדתי לא רק את חשבון הפרקים, אלא גם את חשבון הימים והלילות, דפי המשימה הפכו את העסק כולו לסיפור מתח… השעון מתקתק, הדפים אינם עומדים בפני עצמם הם דפי עזר לסדנאות כישורי חיים מבריקות אבל תכלס, הם צריכים להראות טוב. ניסיתי כה וכה וכה וכה עיצבתי, עימדתי, נפלתי, קמתי.

שלחתי לאישור ו… – כן. לזה התכוונו!

ברוך ד'!!

מריצה את החומר, (זוכרות את הזמן המתקתק) על הציורים של דפי המשימות ממונה מירי ויינרב.

מתחיל להשמע סיפור של הצלחה:

ספר- יש

דפי משימה- יש

יש!

במקביל מנדנדים מסין:

הגיבורה הראשית לא מוכנה להרכין ראש ולצאת פוטוגנית על הגרביים שבחרנו להדפיס אותה, איך שכחנו, תולעת שוכבת שם קטנטנה… בתיה יונה נחלצה  ותולי מיישרת קו (כך היא קראה לקובץ):

הסינים רוצים צביעה מחדש של האייקונים:

חני יאמניק הפרפקציוניסטית בעלת המותג פרפקט, לא עשתה להם הנחות, התמונה שהם שולחים אחרי שבוע עצרה את נשימתנו:

גם ליום הכי ארוך יש גבול, בשביל זה יש קולגה נהדרת. אפרת כגן הביאה לפרויקט את כשרונותיה הברוכים ועיצבה את תוכן הספרון הנוסף- המחבר בין הבית לבית הספר

פרק אחרון: הבית של הספר

אז כבר יש גריד: הפונט שאני איירתי לבד, הצבעוניות של הכריכות. ופתאום— אני חוזרת על עצמי. אז גיוונתי, על הגג  שמתי מרקם בצבעי הקונספט עם ציורי ספרים מתוקים וילדותיים בכל מיני זווית וגדלים.

אז אחרי שדפדפתן אל סוף הסיפור, גם אתן עדות, איך הפכו סיפורים סיפורים לאגדות אגדות…

וכאשר תקום מן הספר—

עיצוב זה אומנות לצאת מהקופסה. ותמיד יש לאן לצאת. זה היה נשמע כ"כ בלתי אפשרי החיבור בין  קיץ וחופש לספר ועם הרבה ס"ד יצירתיות ודמיון אין סוף להפתעות.

היה כייף להיות כאן, אז אם אתם רוצים לראות מה עוד אני עושה כנסו לאתר שלי . אשמח לבואכם :)

בצלאל השלוחה החרדית

תקשורת חזותית. איזה צמד מילים רב משמעות. שתי מילים שמסבירות את כל הקשר שיש בין הנראות העיצובית למסרים המועברים ממנה,

תראו את הדימוי המעניין ששלפתי לכן מתוך התערוכה של השלוחה החרדית בבצלאל.

ויש לו הסבר מרתק ומשמעותי מאד למה הוא עוצב ככה. בפוסטים הקרובים אתמקד בדבר הבא בעייני- עיצובים ומיתוגים של תערוכות.

ויהיה לנו פוסט מקצועי במיוחד של המיתוג הזה. עד אז כמו שאומרים.. נראה מי תבין את הקונספט ראשונה :)

טעימה קטנה מהתפריט:

 

בינתיים אני ממליצה לכן ללכת לבקר בכמה שיותר תערוכות, אני אישית חושבת שזה המקום בו אנחנו פוגשות את המקצוע בזוית היצירתית שלו, האבסטרקטית פואמית, לי זה עושה רק טוב. לכו  לקבל השראות ולהבין תהליכי מיתוג ואיך הם מתכתבים עם השטח.

על התערוכה בשלוחה כבר שמעתי מזמן, בארוע הפתיחה לא נכחתי, אבל חייבת לשתף באייטם החם- השבוע היא נסגרת ורגע לפני יש כנס מקצועי (ההשתתפות מול רישום ללא עלות) מחר יום שלישי ה' באב.

התערוכה פתוחה עד ז' באב. שמתי לכם את הפרטים המלאים כאן.

תרשמו ותבואו, https://haredi.bezalel.ac.il/

יהיה מעניין.

***

באקט של חשיבה עמוקה יותר לאחר שבתקופה האחרונה התגלגל אלי הרבה מידע בכותר : תערוכות.

החלטתי להרים את הכפפה ולתת פינה קבועה לסקירה והמלצה על תערוכות, באשר הם, בדגש על תכנים ראויים ומקצועיים.

קבלו את האוסף החלקי:

ב'גלריית המקלט' יש תערוכה שעשויה כולה מניירות , תערוכה בשם "מניירות"

בשבוע הבא, תוקם תערוכה חדשה של פולקארט – אסכולת גדי פולק ותלמידותיו. ממליצה לעקוב אחרי פרסומי המדיה שלהם.

 

תערוכת "אמן" בית הספר לאמנות ברוממה ירושלים – פתוחה עד ר"ח חשוון, עם תוצרים נהדרים ומרחב שמאפשר התבוננות ולמידה.

"אמן", הוא המרכז לאמנות ועיצוב לציבור החרדי
מקיים קורס במגוון תחומי אמנות ועיצוב: פיסול, קרמיקה, צילום, עיצוב אופנה, ועד. תמיד מעשיר את חווית המעצב, לפתח את כישרון העיצוב לכיוונים חדשים.

***

עד כאן למגירה החדשה שלנו, בעזרת ד', מגירה שתקבלו ממנה המלצות לתערוכות ומקומות פיזיים שאפשר ללכת אליהם, לשאוב השראה, להתבונן ולהבין מה קורה כשהעיצוב פוגש את השטח.

4 Responses

  1. שמרתי בקנאה את המגירות האחרונות
    להתפנק עליהם בהדסה בייבי בחו"ל

    מדהימות. מעוררות השראה
    ובכלל ליגה עיצוב קיר חדר המוזיקה במתנס

    אליפות.
    ותהליך הכתיבה שלה ממש מכניס לתוך החויה בגדול

    תודות על הכל
    ח.ק.

  2. שרה הבאת הפצצה של מגירה – תמר, רותיש כרגיל, רבקי, בצלאל – העין מסנוורת מחגיגת העיצובים המשובחת.

  3. רותי, האתר של מירי ברנדווין מגניב לגמרי.
    הארה קטנה: מקובל לשים כפתור הנעה לפעולה במסך הראשי של האתר, אחרת רעיון הממשק של יצירת המשך קשר הולך לאיבוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית