יצירת קשר

הצטרפות

25

פרויקטים מעוררי השראה, זו הכותרת במגירה העשרים וחמש וזו לא קלישאה. יצא לי לשוחח לאחרונה עם חברה קולגה שלי בכובעי השונים, היא אמרה לי משפט שעצר אותי, אין לך מושג עד כמה 'המגירה' היא נושא מדובר בפורום שלנו, בקרב התלמידות בהווה אותם אני שולחת לראות ולקבל השראה, בתחום העיצובי כמובן ובאופן ההגשה והסבר התהליך. התהליך למעשה הוא הנקודה שלשמה ואיתה אנחנו מתקדמות בתחום המקצוע שלנו. ללכת לתוצר נוצץ ללא תהליך יש טעם נפגם, כי אין חכמות ואין קיצורי דרך בתחום. כאשר רצים ישירות לאתרי השראה ומזינים מילות מפתח במטרה למצוא את ההשראה שתתאים לנו כמו כפפה ליד, לא מקבלים תוצר נכון ומקצועי ולו רק מהעובדה שכולנו נמצאים באותם מקמות שיטוט, הייחודיות נעלמת והדרך לcopy pasde קצרה מאד ולו רק מצד התסכול שאני שומעת 'לא מצאתי השראה למה שחפשתי' וזה מקור הטעות, השראה לא אמורה להיות בהלימה ישירה למערך עליו עובדים כעת, השראה היא מקור ויזואלי כלשהו שגורם להרגיש דגדוג באצבעות, של הצורך להתיישב כאן ועכשיו, לעצור את הכל ולהתחיל וליצור.

מאמינה שיש לי הזדהות בקהל :)

אם יש מבינכם שרוצים לדעת ולהבין עיצוב, אתם רוצים לדון על זה, תנו בתגובה כאן בפוסט. מזמינה אתם לשיח מרתק, אני כאן.

רותיש

שלום וברכה!
אני רותי שפירא
או בשם המוכר יותר- 'רותיש'

שמחה להיות בבמה הכ"כ אהובה הזו, ולחשוף קצת מאחורי הקלעים של לקוחה ממהממת שלי 'מרקם יצירה'.
מאמינה שאין משהי שלא נתקלה באחד הקטלוגים / פרוספקטים / מודעות של מרקם.
נחמה היא לקוחה ותיקה מאד שלי, בבעלותה חנות יצירה מצליחה מאד ב"ב ובירושלים והיא בעצם פונה לקהל יעד של מוסדות / משפחות מכל רחבי הארץ. עם מרקם התחלתי לעבוד לפני שנים, נחמה הגיע עם לוגו קיים שהיתה מחוברת אלי מאד, הוא נבנה ביחד עם העסק והיה מחובר אליו חזק.

השפה העיצובית של מרקם לא היתה ברורה או מגובשת מידי, בכל חג או מועד המצאתי את עצמי מחדש..
מצורף מדגם מהחומרים של מרקם לפני המיתוג החדש:

הרגשתי שזה לא זה, זה לא טוב לעסק ולא טוב למותג.
מותג ברמה חייב לדבר בשפה ברורה ואחידה, חזרה על גוונים , פונטים, סגנון עיצובי..
וזה לא היה..

ואז ביום אחד החלטנו לחדש את המותג.
נחמה פנתה למעצב מוכשר שהציע לה את הלוגו הבא:

הוא הסביר לה שזה לוגו שמשדר מותג בין לאומי (איקאה, כלשונו) ומקפיץ את העסק, היא פנתה אלי לחוות דעת-
הסברתי לה שהלוגו יפה ונראה ממש טוב- אבל לא בשביל המותג שלה.
מרקם זה לא עסק חדש בשוק, זו חנות מבוססת בעלת מוניטין גבוה וקהל לקוחות אוהב ומעריך.
למתג מחדש ממש – זו טעות!
מה שצריכים פה- זו ריענון ללוגו, חידוש, ולא מיתוג חדש. חיפשנו השראות לעסקים גדולים שרק חידשו את המיתוג:

נחמה נתנה את האוקי, ויצאנו לדרך—
התחלנו בבריף מקוצר (ע"ב כל הידע שלי על העסק). נחמה רצתה למקד את קהל היעד-
מקהל יעד קטן של לקוחות פרטיים ובתי ספר חרדיים, היא מעונינת לפנות כרגע גם לציבור הכללי, לעיריות ועמותות.
זה אומר- שכל המיתוג והשפה העיצובית צריכים לדבר בסגנון יותר מודרני ופתוח.

החלטתי לקחת את הצורה הויזואלית שהכי מתכתבת עם מרקם ולחדש אותה- האייקון של כף היד.
בתחילה ניסיתי להישאר במבנה של הלוגו הקיים:

התוצאה הייתה מיושנת ולא מוצלחת,
ואז יצאתי מהריבוע – היד יצאה החוצה לשלום…
זה כבר היה נראה יותר טוב.
שלחתי לנחמה כמה אופציות של כף יד ושל פונטים

.

עוד קצת דיוקים.. ו-
לבסוף נבחר הלוגו הזה ברב קולות:

היה גם שיקול של צבעוניות מתאימה:

וזה הלוגו הסופי :

ומכאן לבניית השפה העיצובית.
נכנסתי לאתרי ההשראות האהובים וחיפשתי השראה לשפה.
ידעתי שהיא צריכה להיות אחרת, מגניבה וטובה, שתשדר אומנות בקטע מודרני וכייפי
אחרי שיטוט ממושך נמצאה התוצאה הבאה:

אהבתי מאד את הצבעוניות החיה והתוססת ואת המינימליסטיות והפשטות. זה פשוט היה זה.
לאט לאט נבנתה השפה של מרקם.
שילוב של צורות אבסטרקט, נקיות
וגם פתגמים בנושא אומנות.

בנוסף, רציתי לבטא את הקטע של טביעת האצבע האישית,
ויצרתי סוג של חותמת- פלומבה שהיא סוג של תת לוגו שמלווה את כל המוצרים של מרקם כחלק מהשפה העיצובית:

ומכאן  המסע עובר דרך ניירת, שקית ושאר חומרים:

  

כשיש לנו כבר צבעוניות ושפה ברורה מאד-
העיצוב לקטלוג יצירות – פשוט רץ >>

במרקם יוצאים עם קטלוג יצירות חדש בתדירות גבוהה מאד, חגים, סתיו חורף אביב, ממש סביב מעגל השנה.
משתפת בטעימה מתוך הקטלוגים שיצאו:

כשהגענו לקטלוג יצירות לסוכות, קצת התאתגרתי…
הצבעוניות תוססת וצבעונית ופחות מתאימה ליוקרתיות של נוי סוכה.

הצבעוניות של מרקם עברה 'שדרוג קל', ותוספת גוון זהב, ע"מ לשדר יוקרה.

וזה הקטלוג, שימו לב לשמירה על השפה, עם פאנץ יוקרתי ומכובד יותר:

פרסום בעיתונות על יצירות לסוכות:

עד כאן😊
פרויקטים חמים נוספים מתבשלים פה..
את חלקם תוכלו לראות באתר שלי בקרוב ממש – אתר מחודש עם פרויקטים גדולים ותוססים במיוחד..

תודה לשרה היקרה על האירוח בבמה מכובדת זו.
ותודה לכם שהייתם איתי.
רותיש.

 

 

חני טורצין

שיתוף פרויקט גור במיזם המגירה

שלום לכולכן, טוב להיות במקום שמקבלים ממנו המון.
שמי חני טורצין, בעלת העסק 'מנגו' לעיצוב. מפרסמת ממתגת, ולפעמים מעצבת פרויקטים מענינים כמו שאשתף אתכן כאן.

לאחרונה, אני עובדת בשיתוף עם האמנית חני אקסלר- מעצבת קירות אלופה בתחומה, בטח נפגשתם לא פעם ביצירות שלה, במוסדות, משרדים וכד'. השותפות שלנו היא באופן כזה שאני מעצבת לחני את הסקיצה לקיר- מחליטה וקובעת סגנון, אופי, קראיטיב, קומפוזיציה , צבעים ועוד, והיא פשוט ממירה את הקובץ שקבלה ממני לחומרים שונים ומגוונים- מענין ביותר..
אז בואו נצלול לתוך המגה פרויקט שב"ה בשבוע שעבר הגיע אל סיומו בהצלחה מרובה לאחר כחודש וחצי של עבודה.
מדובר בעיצוב של גדר סמינר גור בבני ברק, גדר בטון שסובבת את מבנה הסמינר באורך 100 מטר, גובה 3 מטר. העיצוב צריך להיות מופק ע"י התלמידות עצמן כחלק מתכנית ארוכה.
ישבתי אצל חני במשרד וזה בערך ההוראות שקבלתי: לאורך הקירות העיצוב אמור להתחלק ל- 4 נושאים , לכל נושא קונספט משלו וצבע משלו. חני זרקה לי כיוונים לקונספט והסבירה לי שכל צבע יתחלק ל- 3 טונים של גוונים. ו- כמובן, בגלל שהכל יופק ע"י תלמידות הביצוע הולך להיות באופן שאת כל העיצוב נוריד לחיתוכי לייזר על פלטות עץ גדולות והבנות, כמו בשבלונה צובעות בחורים את הקיר עם שליכט צבעוני! מה שדרש שהעיצוב יהיה יחסית שבלוני, צורני, פשטני מורכב מצורות צורות יחסית קטנות ולא מורכבות .
קבלתי לידי את השרטוטים של הקירות כדי לעבוד על הגדלים המדויקים,ודי נבהלתי, כך זה היה נראה

אז פשוט הלכתי לסיור במקום, כדי להתרשם ממש, וזאת הגדר:

אחרי שברור לי השטח- אני מתחילה לעבוד, ראשית פתחתי כמובן מסמך מדויק מאד בגדלים, עם סימון היכן ממוקם כל חלון, בגלל שהכל צריך לעבור לחיתוך- הדיוק הכרחי. אני עוברת לגבש קונספט לכל אחד מהנושאים שהם: בריאת העולם, שבת, גאולה, ותורה. לבריאת העולם החלטנו על מוטיב של יבשות כדור הארץ שעשויות מצורות שונות ההשראות שלי היו:


בסוף החלטתי על עיגולים והנה העיצוב על הקיר עצמו:


לנושא שבת חני אקסלר אמרה לי מראש שהיא מדמינת משהו שיזכיר תחרה של שולחן שבת… היא כיוונה אותי לחפש את הסגנון גם באריחים ובקרמיקה. כאן אספתי השראות שונות,


גיבשתי סגנון ברור ופשטני (היה קשה ..) והנה העיצוב לפניכם, שילוב של ריבועים במרקם תחרתי עם נרות שבת


עברתי לנושא גאולה. במובן הראשוני צריך לראות כאן בתי ירושלים. גם כאן אספתי השראות (לא אלאה אתכם כאן בהם), מיקמתי, עיצבתי, שיניתי, הגדלתי והנה בסוף, התוצאה לפניכם


בנושא תורה לא היה מדי הרבה אופציות. לקחתי את המוטיב של ספר תורה פתוח ושיויתי לקלף קצת איזכור של הר סיני… בתחילה עיצבתי את זה כך: (תמונה 22) אח"כ הבנתי שאני חייבת שתהיה לי חלוקה של העיצוב לחלקים חלקים . נתתי את זה כך:


ונתקדם לעיצוב עצמו, הדבר הראשון שהיה זה צריך זה לשלוח הדמיה ראשונית להנהלה לאישור, לצורך כך העמדתי את העיצוב בקומפוזיציה על הקיר בשילוב טקסטים, יצרתי הדמיה וזה מה ששלחתי להם:


התגובות היו מרגשות ביותר! דרבן להמשיך הלאה ועכשיו עם דיוק לתוצר הסופי, היו כאן כמה שלבים:היה עלי לחלק את הקירות באופן שווה כך שכל נושא יחתלק ל 5 חלקים יחסית שווים עם פסוק שונה, כל חלק נצבע ע"י כיתה שונה ביום אחר (באופן ש- א1, ב1, ג1 ו-ד1 צובעות ביום אחד חלק ראשון מתוך נושאים א', ב', ג' וד' וכו').הייתי צריכה לבחור פלטת צבעים מדויקת מהמגוון של טמבור, נסיונות לפה ולשם הלוך חזור , בסוף זו הפלטה שנבחרה:

חני הסבירה לי שכל פלטת עץ (שעליה הולכים לחתוך בלייזר) היא בגודל 1.20 על 2.40 וכאן הגיע הקושי הגדול: הייתי אמורה לחלק את העיצוב כולו לפלטות פלטות באופן שלא תעלה פלטה אחת על השניה ובאופן שיכנס כל העיצוב בתוך הגודל של הפלטות ועדיין תשמר קומפוזיציה יפה ומענינת (זה היה קשה מאד…. כמה ימים של עבודה סזיפית). כך העיצוב היה נראה עם החלוקה לפלטות

דבר נוסף שהיה מאתגר במיוחד ודרש ממני לשנות את המערך – לקראת הסוף, חני ביקשה ממני ממש שאנסה ליצור עיצוב שיחזור על עצמו כדי שנוכל לחסוך בייצור פלטות לטובת צמצום העלויות שהתרבו מיום ליום (כל חיתוך כזה עלה 500 ₪…ולאחר הצמצום הגדול עדין היו כ-50 פלטות) . לקחתי נשימה עמוקה, הייתי צריכה לשנות כאן את כל הסדר והקומפוזיציה . יצרתי את זה באופן הבא: לכל נושא עיצבתי כ- 10 פלטות מלאות בעיצוב, חלקן מתחברות אחת לשניה כדי ליצור שילובים יפים, ובכל פלטה השתמשנו מספר ימים , כשבחלק מהפעמים צבעו הבנות רק חלק מהפלטה ולא את כולה כדי לשמור על קומפוזיציה זורמת ולא ריבועית (שלא ירגישו בעיצוב שהכל עשוי ממלבני פלטות…), כך מיקמתי את כל העיצוב מחדש רק עם הפלטות האלה.
לדוגמא נקח את הפלטות של שבת, אילו 6 הפלטות המלאות שעיצבתי


כל פלטה ממוקמת על הקיר מספר פעמים (כמובן בימים שונים) כשבחלק מהפעמים לא כולה צבועה, ובחלק מהפעמים ממוקמת בכייון שונה. כמו שתראו בתמונה כאן, החלקים הכחולים הם בעצם הפלטה השלמה אך לא נצבעים בפעם הזו בסגול


ואלו למשל הפלטות של גאולה, שהתקבלו בכל מיקום בצורה שונה


כרגע בעיקרון העיצוב מוכן, כאן תוכלו לראות את שילובי הצבעים בין הנושאים:


זהו, עכשיו נשארה העבודה השחורה, התכלסית. ראשית היה צורך להעביר את השבלונות לחיתוך. הכנתי קבצים בגודל המתאים כשאני שמה דגש על מרחקים של ס"מ פלוס בין כל אוביקט בשבלונה כדי שתהיה עמידה (האמת, עשיתי את זה לפני כמובן) , לכל שבלונה נתתי מספר וחץ- כדי שיהיה קל להתקין אותן ביום המתאים (כי הרי יש שבלונות שמותקנות מספר פעמים ובכיוונים שונים) מקומות כמו אותיות ס, מ' סופית ועוד מקומות כעין אלה בעיצוב היו צריכים לקבל תמיכה


לאחר ששלחתי את כל השבלונות לחיתוך אני מקבלת טלפון בהול שבשבלונות של שבת יש כמה תחרות שכל הפנים 'נופל'- בקיצור לא חישבתי את העיצוב בצורה המתאימה לחיתוך והיה צורך לשינוי מהותי ממש


ועוד 2 דברים טכניים נוספים שהיו מנת חלקי: 1) ליצור קבצים עם מיקום מדויק של השבלונות לכל אחד מימי העבודה במקום, בשביל הפועלים שהתקינו אותם עם ברגים בגדר . 2) יצירת מפת עבודה לכל אחת מהכיתות לחלק שלה כולל מספור הגוונים לצביעה (כדי שהכל ידפוק טוב והתוצר יהיה שווה את המחיר…. היה צורך להנגיש לבנות את העבודה הכי שאפשר, חלק מהענין היה המפות האלו, מספור של הגוונים, תליית פריסות של כל הקיר ברחבי החצר בימי העבודה ועוד)
אילו כמה מפות עבודה שקבלו התלמידות (שימו לב שהבת רואה את השבלנה השלימה על הקיר מולה, היה חובה להדגיש לה במפה אילו חלקים הן כחולים- לא נצבעים ואילו חלקים כן נצבעים ובאיזה גוון)


בשבועיים האחרונים הבנות צבעו במרץ, היה מדהים לבקר שם.
התוצאה- מעבר לכל דמיון. מצרפת כאן כמה תמונות חלקיות מהשטח תוך כדי העבודה…


והנה המראה הכללי לאחר העבודה


תודה שהייתם איתי עד כאן, ומי שמאד מסוקרנת לראות את זה בחי (זה הרבה יותר מיוחד..) מוזמנת לאתר עצמו…..!
להתראות

12 תגובות

  1. חני, את אלופה!
    קראתי מרותקת את כל התהליך!
    איזה סבלנות ויסודיות!
    ותוצאה פשוט מושלמת!!

  2. חני,
    אין מילים!!!!
    מיוחד מיוחד!!!
    אבל איזה עבודה, ממש לא פשוט.
    בהצלחה רבה!

  3. תודה חברות!
    איזה פידבוקים שווים…
    וואו אני בהלם איזה הקף תפוצה רציני יש למגירה.. הטובות ביותר נמצאות פה..

    באמת זה היה כיף שלי-
    וע"כ תודתי לשרה היקרה.

  4. רותי, אהבתי את השפות השונות שמשתנות ונשארות תחת גג אחד.
    איזה יופי של עבודה.
    חני, איזה אומנות במיטבה!
    מדהים!

    1. תודה לך שרה!
      נותן סיפוק להציג את התהליך אחרי הכל.
      וכמובן, לראות את התגובות… תודה.

  5. רותי- הרבה זמן לא נהניתי ככה מעיצוב!!!
    והאתר שלך בכלל נותן רף חדש…!!
    חני וואוו את אומנית התוצאה מדהימהה!!!!!
    באמת שווה ביקור:)

  6. חני מיוחד!!!!!!!!!!!!
    השקעה עד הפיקסל האחרון, כמו שרק את יודעת!
    הסבלנות שלך – אדירה!!!!!!!
    תצליחי ותעשי חיל!!!!

  7. רותי – כרגיל, פשוט להתמוגג מהיצירתיות ומהקו הצבעוני והמושך שלך.
    חני – זה פשוט מטורף. אני כבר איבדתי את זה באמצע… איך החזקת מעמד? תוצאה מושלמת ונדירה.

  8. ואו! אין מלים! השקעה אדירה ותוצאה מקסימה
    אקרא שוב בעיון להבין בדיוק כל שלב בתהליך.
    מעריכה שלא התיאשת מהמהמורות בדרך:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית