על הבוקר הראשון בחודש, פתחו את המגירה, חודש מבורך.
מגירות שמשתבחות, זה מה שקורה כאן.
בלי שאני רוצה בכלל, זה פשוט קורה, כולנו מרווחים מהענין. המציגות, אתם כמובן וגם אני :).
חייבת לציין למי שלא ראה ושמע על 'תוכניות המגירה' שהתחילו לראות אור, כל כך הרבה חומר אני רוצה לתת לכם, אבל מתאפקת ובונה אז זה נדבך אחר נדבך ללמידה אפקטיבית ונכונה. יהיו תוכניות המשך (כמו זו שהתחלתי בתוכנית הקודמת ובזו שתבוא באמצע החודש) ויהיו תוכניות עצמאיות.
אני פוגשת הרבה ידע כל היום שאני חייבת לשתף אותו איתכם זה ממש המנוע שלי לפעילות הזו. במגירה הנוכחית יש לי כל כך הרבה דברים לומר, לספר, לתת ולהשמיע שלא יכולתי להחליט על מי לוותר, החלטתי שאני לא מוותרת על אף אחד.
יש אקטואליה (Milton Glaser וקורונה).
יש ספירה לאחור ('המגירה ZOOM' 6).
יש את השפה המדהימה שמדברת אינפוגרפיקה (ישיבת מיר) שאני כבר חייבת להתחיל לדבר על זה.
ויש קמפיין פרסומי מיתוגי שיתן לכם המממון (שותפים).
יש עיצוב אריזות לוהטטט וטרי עם המון מומנט, רגע לפני שתראו אותו בחנויות (ESLI).
אז מי שארוך לו שיקרא טיפין טיפין, כל יום משהו, ומי שבולע את הכל בשקיקה על הדקה, שיהנה. יש מי שמחכה לקפה של הערב_לילה, רגע של שקט…
סדרו לעצמכם את הפינה והתישבו לקרוא, העיקר בנחת והעיקר תוציאו את הכי הרבה תכל'ס, כי על זה אני עובדת הכי הרבה, שיהיה לכם תכל'ס תמיד.
אפשר להכנס >>>
מילטון גלייזר, המעצב הגרפי האגדי שהלך לעולמו לפני שבועיים (91) מוכר לרובנו בזכות הלוגו I LOVE NY עם הלב האדום המסמל את המילה LOVE. בשבועות שקדמו למותו, הוא עבד על סמליל חדש המתייחס לנגיף הקורונה, תחת הכותרת together (יחד). שני הלוגואים, אחד שהוזמן על ידי מדינת ניו יורק לעידוד התיירות בתקופה של משבר כלכלי והשני, הקשור במשבר בריאותי גלובלי, עובדים על מסר של קרוב לבבות.
כשגלייזר נשאל על הרעיון שמאחורי הלוגו, הוא הסביר שהחדשות בעת הזו כל כך מדכאות, שמה שנשאר לנו לעשות זה לייצר הרגשה שאנחנו לא לבד. לכן, הוא עיצב את המילה together כשהיא בנויה מגופנים שונים ומשולבים בה אותיות גדולות וקטנות ופסים צבעוניים. צמידות האותיות השונות היא זו שמסמלת איחוד ואחדות.
“זה העיצוב האחרון שעבדתי עליו יחד עם מילטון” כתב המעצב הגרפי של מילטון גלייזר ומנהל הסטודיו שלו “הוא אמר לי שהוא רוצה ליצור משהו שיחזק את המשמעות של קהילתיות בתקופת משבר הקורונה. הוא האמין שאחריותו של מעצב היא, בין היתר, להפוך את החברה לטובה יותר עבור כולם”.
הי כולם, כיף, כבוד וזכות שלי להתארח ב'מגירה'.
אני שבי ציטרון – שבשבת.
קצת מעצבת, קצת כותבת, קצת יזמת, קצת מרצה.
מנסה עדיין להתרגש מכל פרויקט שמגיע אלי, לקבל אותו כמו ילד חדש. להתבונן בו, לראות מה מיוחד, מה האופי שלו. ואיך כדאי להוביל אותו הלאה. איך הופכים מספרים לסיפור. לעוצמה, לכאב, להתרגשות, למשהו שאפשר לנשום אותו, למשש אותו כמעט ממש פיזית.
אני מניחה שאתם מכירים את המושג 'אינפוגרפיקה' זה עובד מעולה כשרוצים להעביר מידע מורכב בצורה פשוטה. כמו מסלולי רכבת, תחנות אוטובוס, מפות, אתם מכירים את המושג והשיטה גם מתרשימים של חלקים בגוף האדם, טבלה מחזורית ועוד.
השימוש מתחיל להיות מרגש ומדגדג באצבעות כשאנחנו מתחילים לשחק עם נתונים שלא בהכרח חייבים תמונה או שיש להם דימוי מוסכם. אוה, אז זה מענין וכשמצליחים לעשות את זה נכון זה מצליח לגעת באנשים. בואו נדבר על הישיבה הגדולה בעולם.
בואו נדבר על קליפים ומצגות על מוסדות. בואו נראה ביחד תהליך שהיה לי זכות לקחת בה חלק ולעצב את המסכים.
כבר שנים שרחלי וחני מ'סוויטש' עובדות עם ישיבת מיר, ועורכות קליפים. כל שנה וכל דינר הם ממש 'ממציאות את עצמן מחדש'. כל פעם הן מחפשות זווית חדשה, טכניקה מעניינת. בשביל לעורר, לרגש, ובסוף לגרום להנעה לפעולה (כסף. והרבה ) ממחזיקי התורה סביב לגלובוס. עכשיו, הן הגיעו בבקשה: לעצב את הנתונים של ישיבת מיר, בצורת אינפוגרפיקה.
עד היום הן היו מראות צילומים, סרטונים מהווי הישיבה ולידם בכיתובים, מוסיפות מספרים ונתונים . כעת, הן רוצות לקחת את הנתונים ולעלות איתם שלב, ולרגש איתם, לנענע קצת את הלב.
ואני זוכרת את ההיקש הראשון שהם השתמשו איתו, מטוס בואינג, שזה אומר, שאם כל תלמידי ישיבת מיר היו עולים על מטוס. הם היו ממלאים 5 מטוסי בואינג בו זמנית.
היינו צריכות לחשוב אילו נתונים מספיק עוצמתיים בשביל להציג אותם, ולאיזה סימבולים אנחנו יכולות להשוות אותם, האמת, זה 'העיף לי את השכל', זאת היתה חוויה אינטלקטואלית.
בשלב הבא, ישבנו על תרשים מסודר איזה מספרים יהיו, ולמה הם ידמו. לאיזה סימבול נשווה אותם. היו שם, מטוסי בואינג. שעונים, ספרים, הר אורסט, בטריה, בנינים, חשמל, משאית, משטחי מזון.
כדי לקרב את הישיבה ללבבות, ולהמחיש להם את כמות התלמידים, חיפשנו בכל ארץ איקון שאפשר להשוות את כמות הלומדים אליו. בצרפת, זה היה 'השאנז אליזה' השדרה הידועה בפריז שבסופה שער הנצחון
בברזיל, התהליך היה חוויתי, חיפשתי בשאטרסטוק מקום שמוזכר הכי הרבה עם המילה ברזיל. ומצאתי את הכביש בעיר הבירה סאו פאולו, הלכתי ל'גוגלארץ' וממש 'נסעתי' שם בכביש. להבין איך הוא עובד. ומה התוואי שלו כדי שנוכל 'להעביר דרכו' את הסטנדרים .
בדקנו מבחינת אורך כביש. ומצאנו את הנוסחה איזה אורך כביש אנחנו צריכים, וכמה באמת סטנדרים עוברים שם .
יש לנו סיכון קליפ שכזה לעיצוב מבולבל. בגלל עצם היותו מורכב מדימויים שונים, חלקם סימליים ופשוטים כמו שעון, שאפשר למצוא בכל מאגר וקטורי, וחלקם מורכבים ביותר כמו שער הנצחון, או הכביש בסאו פאולו בברזיל וחלקם איורים שאיירתי בעצמי .
שפה גרפית טובה ונכונה פותרת לנו בעצם את הפינה הזאת. ונותנת לנו אחידות ויזואלית רגועה בעין. רצינו לדמות את המצגת הזו לפרזנטציה למשקיעים בסטארטאפ. אין ספק שזו היתה החלטה אמיצה. צבעוניות מודרנית, כחול, אפור וצהבהב 'חברתי'. קו חלק ונקי. שפה צורנית שמביאה מצד אחד צורות אורגניות וא-סימטריות למול צורות מדויקות וסגורות. בחלק של הטקסטורה, נראה 'נמשים' ונגיעות של מרקמים כמו רשתות שונות. שימו לב לעובי הקווים האחיד, שנותן מראה רגוע ולא 'מזיע'.
בארץ ישראל, הגענו לדימוי, שאם בחורי הישיבה יעמדו אחד מאחורי השני הם יקיפו את העיר העתיקה. בשלב הבא ערכתי 'מחקר ויזואלי' איך נראה חומות העיר העתיקה ממבט מהצד, וממבט על. מצאתי תמונות ישנות. ו'חידשתי' אותם שזה אומר, בסבלנות. עם הרבה מוזיקה טובה ושוקולד. לעבור על התמונה עם כלי הציפורן.
לפני התהליך שאושר, היו כמה כיוונים לסקיצות יותר 'אמורפיות' למשל להשוות כל בחור ישיבה לעיגול. ואז לדמות כמות בחורים בישיבות בירושלים באו פן כללי, וכמו בחורים בישיבת מיר. התוצאה לא יצאה מספיק חדה ומובנת אז עזבנו אותה.
לסיום איך לא קוריוז מענין. בגלל שנוצרה שפה כל כך זכירה ומבוססת ועבדתי בשעות לא שעות, הרשיתי לעצמי להתעלל ולפרשן כרצוני :)
הי שמי ציפי גליק,
מכורה לעיצוב ולהעברת מסרים בקליק :)
שמחה ומתרגשת לשתף אתכם בקמפיין שעשיתי לאחרונה
כשעמותת 'נותנים' המסייעת לילדים מיוחדים פונים אלי לראשונה, זה נשמע משו ב'קטנה' יש לנו טקסט מוכן ובריף מדוייק, אנחנו רק צריכים עיצוב למודעה… נשמע לכם מוכר?
הנה הבריף שקבלתי:
אז מסתבר שמדובר בקמפיין פרסומי הכולל טיזרים ומודעה. התעמקות בטקסטים הבהירה לי שיש כאן צורך במשהו חזק יותר, החלטתי להתחיל מ-ס, לוקחת דף ועט, מסכמת נקודות ומחדדת מסרים.
המוצר: העמותה מעניקה שירות התנדבותי להורי הילדים המיוחדים. מביאים את הביטוח הלאומי אליהם עד הבית.
המסקנה: הורים לילדים מיוחדים מתמודדים עם בירוקרטיה והתרוצצות בלתי נגמרת מול גופי הביטוח השונים.
הפתרון שלנו: מביאים את בכירי הביטוח אליכם.
נשמע ארוך וכבד נכון? האתגר שעמד בפני: איך להעביר מסר פשוט, ברור וקליט… הן בקופי והן בויזואל.
הקונספט: בעיה מול פתרון
> הטיזרים יציגו את ההתמודדות תוך שימוש חוזר במילה ביטוח ע"מ לחדד את המסר וליצור סקרנות
> המודעה תציג את הפתרון הקל שהעמותה מציע להורים
שנעבור לחלק הכיפי? :)
השפה העיצובית: השתדלתי להצמד כמה שיותר ללוגו הקיים של העמותה ועליו לבנות שפה חדשנית, בולטת ועם זאת נעימה לעין. צבעים: סקלה הלקוחה מלוגו העמותה בתוספת צהוב בכדי לתת חיות.
פונטים: atlas aaa – אטלס של אאא. פונט חדשני אשר ישרת את המטרה ויעביר את האינפורמציה באופן ברור ורציני.
גריד הסטריפים: שימוש בצורניות של הלוגו בשילוב עם תמונות ריאליסטיות שחור לבן.
כך נראו הטיזרים מפוזרים ברחבי העיתון:
מסקרן? קדימה למודעה:
המסר: ילד מיוחד זו התמודדות
הויזואל: שילוב של חולי / התמודדות / קושי עם אלמנט מעולם הילדים
ניסיון 1. תמונות של צעצועים רפואיים בצבעי העמותה.
כשראיתי את התמונה הזו חשבתי זהו זה בינגו! הכי חזק ונוגע שיש…
שיניתי את הצבעים, שמתי אותה בענק במודעה ואופסס.. משו שם לא הרגיש מספיק נכון, לא עצר אותי, לא נגע בלב. המשכתי לחשוב ולחפש
ניסיתי לשלב עוד ועוד תמונות מהסגנון הזה:
ופתאום הבנתי את הבעיה. תמונה 'מוכנה' לא מספיקה כאן, אני צריכה plan B
ניסיון 2. ייחוד
הרבה פעמים כשמודעה לא מספיק זורמת לי, אני עוברת ל'טקטיקת ייחוד'. מודעות ייחוד הן הסוג המועדף עלי, גם כאוהדת פוטושופ מושבעת וגם כי הן דורשות חשיבה מחוץ לקופסא המביאה לתוצאה חזקה, מודעה שהיא בום לפרצוף!
המסר הויזואלי כאן הוא אותו מסר, פשוט צריך להביא אותו בצורה שונה ובלתי צפויה.
ואז נפל לי האסימון –
אני צריכה להשתמש באלמנט רציני – כסא גלגלים. פשוט. נקי. אמיתי ולשלב בתוכו גלגלי צעצוע לא הלאה אתכם בכמויות של הסקיצות, רק טעימה קטנטנה מהתמונות שניסיתי לשלב:
אלו התמונות שבחרתי.
התוצאה:
ואז קורה הקליק שאני כ"כ אוהבת, הכל מתחבר יחד למשהו מושלםם מוטיב הגלגלים מתאים בול למסר העיקרי והופ – קבלו את שם הקמפיין: מפסיקים להתגלגל!
גריד המודעה: בחרתי את הצבע הירוק של עמותת נותנים כרקע למודעה, תוך חיתוך החלק העליון באמצעות הסמל של העמותה ושילוב הויזואל במרכז.
התוצאה הסופית לפניכם:
(שימו לב לטאצ' הצהוב פה ושם וכמה אור הוא מעניק למודעה)
ב"ה הקמפיין עבד כמו שצריך והמשכנו הלאה לקמפיינים נוספים מוצלחים במיוחד, ב'מגירה' הבאה נפגש להמשכים.
מקווה שנהנתם :)
—
היי, ציפי, שמת לב לצבעים שממש מתאימים ל'מגירה'?
אורחת של קבע, אולי כבר תושבת :)
לפני חודש וקצת גילי שלחה לי את התמונות של הקמפיין שנחשף כאן לראשונה, חיכיתי בסבלנות עד שיתשחרר מכבלי החסיון, והנה הוא לפניכם, פורץ דרך, מעורר השראה, מניע לפעולה >>
קמינו סנה – חברת יבוא בינלאומית אשר חרתה על דגלה להביא לישראל מותגי אופנה באיכות, יוקרה, יופי ונוחות ללא פשרות. בין המותגים אותם מיבאת החברה: ESLI: מותג הדגל, ייחודי ובלעדי בארץ: גרביונים לנשים ולנערות המותאמים לצרכי קהל היעד ולאקלים הישראלי.
המטרה: יצירת שפה גרפית ייחודית למותג
שלב ראשון היה מחקר שוק רחב, בו הכרנו את המתחרים השונים והלא מעטים, את נקודות החוזק מול נקודות התורפה של כל אחד מהם ואת הבשורה שכל אחד מביא איתו. המחקר כלל ביקורים בחנויות ורשתות המוכרות גרביים, וקבוצת מיקוד של נשים ונערות שהן הצרכניות הפוטנציאליות של המוצר. הגדרנו לעצמנו ממש במילים איך נרצה שהלקוחה תרגיש כשתיקח את המוצר שלנו בידיים, איך נבנה את הקשר הויז'ואלי מולה ואיך נוכל להמשיך את הקשר הזה לקניות נוספות.
אלו אבני הדרך בבניית השפה:
נחשקות למותג >> נוחות בחירה >> צורניות בולטת וזכירה.
טון & סטייל:
אסטטי ואיכותי >> אופנתי ומטופח >> אירופאי שמרני אבל צעיר >> קליל ודינאמי
לאחר מציאת השראה מתאימה, הגדרנו את מרכיבי השפה:
אלמנטים מעולם הביוטי הנשי משולבים מעל טקסטורות בשחור לבן בחלוקה לצבעים לפי הקטגוריות.
לאחר שהלקוח הביא טבלת חלוקה פנימית של המוצרים, ממנה למדנו כי ישנם מספר דגמים, לכל דגם מספר צבעים ומגוון גדלים, החלטנו ליצור בידול ברור בין כל אחד מהדגמים, לנוחות בחירה מהירה וסדר בראש.
אלו הסקיצות הראשוניות שהוגשו ללקוח, את ההבדל בין דגמי הגרביונים בחרנו לבדל באמצעות יהלומים (כמו כוכבים במלונות).
לאחר לא מעט סקיצות ושינויים, הגענו לאריזות הנבחרות:
בא נעצור לרגע ונשאל את מה שאתם חושבים עכשיו בלב: מה הרעיון בעצם של האימייג'ים שנבחרו, ואיך הם באמת קשורים לגרביים?
אז ככה, בא נסכם קודם כל שזה לא חייב להיות קשור, כי אם זה יפה וזה מושך, ואם זה זכיר ומדליק, ואם זה קצת יותר חי ובועט מאשר עוד אריזה – דיינו. אבל באמת באמת – נספר לכם למה התכוון המשורר, אנחנו מניחות שכל אחת מהצרכניות תעשה את הלינק בין זה לבין האובייקטים שנבחרו, אבל גם אם לא – לא קרה כלום.
הסלוגן שנבחר למותג 'אסלי', הינו לגרוב את הכי טוב. כי תכל'ס, אין עוד גרביונים כאלו בכל העולם.
בתוך כל אריזת גרביים, ישנו הקרטון שעליו הגרב מתיישבת.
לקחנו את הקרטון הזה, שלרוב מגיע חלק ללא הדפסה והפכנו אותו לנציג שקט של החברה, עם קישור לאלמנטים השונים שעל האריזות.
גם השקית שנבחרה בעבור רוכשות הגרביים, מביאה את המסר לידיעתכם:
לרוב, הצד האחורי של האריזה, הינו הצד המשעמם, המשמש בעיקר להעברת המידע האינפורמטיבי. גם כאן, הפעלנו חשיבה רבה ושיקול דעת בכל פרט בסידור הטקסטים והאלמנטים, בכדי שיהיה נעים וכיף בעין.
כך נראית פריסת המוצר:
כולנו אוהבים לקוחות שחושבים בגדול ואוהבים ללכת עם השגעונות שלנו. לכן כשהצענו למנכ"ל של ESLI להשקיע בהשבחות דפוס, הוא לא היסס, למרות הפער במחירי הביצוע של האריזות. התהליך לקח קצת יותר זמן ממה שתכננו, אבל היה שווה לגמרי!
בחרנו ב-3 השבחות:
לקה סלקטיבית – איתה הבלטנו את כל אחד מהאוביקטים ועוד כמה הדגשים חשובים, הבלטה והטבעת זהב.
הדפוס קיבל 6 קבצים לכל אריזה.
הנה זה כמעט מוכן…
השפה המיתוגית ניכרת גם בפרסום השונים ברשתות החברתיות ובמדיה הכתובה בהמשך הדרך אי"ה.
אנחנו רושמות את השיתוף הזה, לכם – קהילת המגירה, כשהקונטיינרים הראשונים של ESLI יושבים כבר בנמל בארץ וממתינים לפגישה הראשונה עם אדמת ארץ ישראל. (נו — גרביים… אדמה… עושים את הקישור, כן :) ?)
אז בפעם הראשונה, השנייה, השלישית וגם בפעם המאה שתפגשו את האריזות שלנו בחנויות השונות – אנחנו מזמינות אתכם לאמר להם יפה שלום ולספר להם שאתם מכירים אותם מהרגע שהם נולדו.
מה דעתך על האתר?
'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.
* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.
צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.
פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה