יצירת קשר

הצטרפות

13

ראש חודש אלול, שלישית מילים מרגשת. תמיד מלווה בתקווה לשינוי ברצון להיות טובים יותר, הלוואי.
השנה בכלל כשהכל מתחילים ביחד- תוספת חגיגית של התחלה חדשה, של בראשית ברא.
אז יש לנו מגירה מבורכת בעשיה, תמיד ידעתי שלחץ מייצר הפסקים שלא יאמנו, אבל עכשיו הרגשתי את זה בחוש.
נותנת לכם הצצה לפרויקטים מרתקים שעבדתי עליהם ובמקביל יש גם שלשה שיתופים מרתקים – אורחות של כבוד.

 

 

אותיות פלוס

טיפוגרפיה וקודש.
לאחרונה העיצובים שלי נגעו בקודש, ברוך ד'.
את הטיפוגרפיה הזו אתם אולי מכירים כבר, נכון נתתי לכם שיתוף באחת המגירות כמערכת טיפוגרפית שמלווה הזמנה לחתונה.
תראו איך יפה היא הפכה להיות פרוכת לארון קודש- בעייני מושלם בתכלית. (לא, אבל לא תוכלו לראות אותה כאן בארץ, היא מוטסת היישר לניו יורק).
כשתגיע תמונה מקצועית- אשתף אתכם מיד.

מיזם נוסף מרתק לא פחות היה לתת טיפוגרפיה משלימה לארון קודש בעיצוב המיוחד הזה.
כשפנו אלי מישיבת 'אור אלחנן' בירושלים, הרגשתי שסגרתי פינה קטנה וחמה בלב (בתור בחורה תפילות הימים הנוראים שלי, היו רק שם), קודם כל עיצוב הארון קודש הזה בדיוק לטעמי- חדיש מקורי ונקי. המקום שלי היה לתת טיפוגרפית על בגובה 7 מטר שתהדהד 'שבתי בבית ד' כל ימי חיי'. היו המוני נסיונות לבחירת הפונט, בהתחלה נתתי דרור לכל האמנות הטיפוגרפית, אבל מהר מאד הבנתי שצריך כאן נקיות מותאמת לסגנון של הארון, נשארתי על 'טרפון' לא היה לו תחליף.
תראו אותו גם בעשרת הדיברות, בהנצחה וגם ב'עמוד ' לא נגרע חלקו (רק שלי אין תמונה).
מרגיש לי ממש יעוד ושליחות לעשות עיצובים שבקדושה.

 

 

פרויקט מרתון נוסף שמצא אותי בעיצומו של 'בין הזמנים'  היה המרה של תכנים עמוקים בסדנת עיצוב וחשיבה לחלל במרחב החיצוני במינהל הקהילתי ב'נווה יעקב', זה היה ממש תהליך של למידה- אשתף מתי שהוא בכולו.
רק הצצה קטנה לבית היצור.

 

פעם ראשונה בחיים שהרמתי מיתוג מלא בתוך שבועיים.
זה היה ממש מרוץ מול השעון, מול החופשה שאמורה להיות מחר ומול המומנט הבוער של הזמן, קבלו את שוש (בשורוק), חנות התכשיטים המיוחדת בגאולה.
במגירה הבאה שיתוף מלא של התהליך בעז"ה.

ברכי מלכה

אני לא יודעת מה זה בשבילך יומן,
בשבילי הוא הרבה מעבר לכתיבת מטלות, פגישות, ואירועים,
היומן שלי מכיל חוץ מכל הדברים הטכניים גם המון מחשבות הגיגים, התרשמויות, רעיונות, ציורים, מדבקות, משפטים, חצי מחברת השראה לעבודות והחצי השני – סקיצות, מליון דברים שעוברים לידי נאספים לתוכו, ובסוף השנה יש לי ספר שהוא בעצם המסע השנתי שלי…
אז כל שנה בקיץ אני יוצאת בחיפושים אחרי היומן שילווה אותי לשנה הבאה.
מחפשת יומן יומי – שיהיה בו מספיק מקום לכל מה שאני רוצה… שהעימוד יהיה נחמד (ולא יראה כאילו הענישו את המעצב של היומן והוא מפגין עלי בחזרה…), שהכריכה תהיה לטעמי, בקיצור, המון דרישות…. ולא פעם יצא שקניתי יותר מיומן אחד.
השנה החלטתי במקום לצאת בחיפושים מיגעים,
פשוט. לעשות את זה בעצמי.

 

ההשראה שלי לעיצוב, אלו היומנים, הקודמים שלי. מלאים וססגוניים (לא יכולתי להביא ממש תמונות מהיומנים שלי, הבאתי דוגמאות – בערך כך זה נראה אצלי…, לא שממש כל הימים שלי מעוצבים, אבל בד"כ אני מוצאת את הזמן לזה, זה חלק מההובי והשחרור היומי שלי…)

 

 

בגלל שאני יודעת איך היומן שלי נראה בסוף שנה, עיצבתי אותו בקונספט של שחור לבן.
לגבי הגודל, היתה לי התלבטות; קטן וקומפקטי מצד אחד, שיכנס לי לכל תיק. או מצד שני, קצת יותר גדול שכיל ברווח את כל מה שאני רוצה להגיד, הצד הזה לבסוף הכריע… גודל הפורמט  15/ 15.

הגעתי לשלב בחירת הפונטים.
השלב הזה היה ארוך, עד שמצאתי את Habibi מה'פונטימונים' שמיד הזכיר לי את כל השירבוטים והקשקושים שמאפיינים את היומנים שלי. הוא מוחצן מאד ושובב וכמה כיף, שאפשר גם למלא אותו בצבע:) בכדי להרגיע אותו לקחתי את Fb Agol

את החלוקה הפנימית פרשתי לפי העדפות פרטיות שלי.
קודם כל הורדתי את השעות בצד. בינינו, יש מי שמסדר את היום שלו לפי השעות הכתובות? לי בכלאופן תמיד היה סדר יום משלי.
לאחר מכן, נתתי מקום לדברים הדחופים שהרבה פעמים נעלמו לי בינות לשירבוטים, והכנתי גם מקום לכל הקישקושים שיוצאים תוך כדי שיחות הטלפון….
לכל יום בשבוע נתתי תמריץ משלו, והוספתי נורה קטנה למילוי צבע המצב רוח:)

 

אירועים מיוחדים, קיבלו איקון מיוחד ותזכורת.

 

בסוף היומן יש גם דפים לטלפונים, מיילים וניהול תקציבי (סתם מילים יפות… הלוואות חובות וכו'….) לסיום ממש הוספתי כמה דפי מדבקות קטנות בחיתוך צורני. לכל מיני מטלות, תזכורות שאוסיף במהלך השנה.

 

 

לכאורה סיימתי. ביני לבין עצמי.
אבל כל מיני אנשים שראו את היומן בשלבי היצירה, חמדו  גם לעצמם אחד כזה…
אז הוצאתי להדפסה עוד מהדורה רק בלי האירועים הפרטיים שלי בפנים.

ועכשיו, כל מה שנשאר לי- רק ללכת לקנות עטים צבעוניים, לחכות שיגיע ממכבש הדפוס.
ולהתחיל למלא אותו בחוויות חדשות!

קודקוד

זה התחיל לפני כמה חודשים כשראיתי שחיים דיקמן כתב באיזו הודעה אקראית בפורום פרוג שבכוונתו לשדרג בהמשך את המיתוג של פרוג, התעורר בי רצון חזק להיות זו שזוכה לשדרג תדמית של מותג כ"כ דומיננטי וחם בציבור החרדי, התחלתי אפילו לחשוב על רעיון של ויז'ואל על בסיס עיגול-ריבוע, אבל לא היתה דרך איך להנגיש את ההצעה שלי, החלום נגנז.
לאחר כמה חודשים הופיע בפורום פרוג אתגר תחרותי של מתיחת פנים ללוגו ישן על בסיס הקיים, על פי רוב אין לי ראש לאתגרים ולא חשבתי להשתתף כלל, אבל כשהופיעה בפורום הכרזה דרמטית ששיפוט האתגר יתבצע ע"י שלשה מקצוענים קיבלתי חשק להשתתף… חשבתי לעצמי איזה רעיון של מיתוג אוכל להעלות לאתגר ובאיזשהו שלב נזכרתי פתאום בחלום שלי, נדלקתי, יש לי הזדמנות פז להגיש את הצעת המיתוג שלי לפרוג.
נגשתי לעבודה בסייעתא דשמיא.
הרעיון המקורי היה ליצור צורה כזו:

 

 

בחלל הלבן בצד ימין למעלה ניתן לראות צורה של מכחול – סמל היצירה ויש כאן גם איזכור של חץ שפוגע במטרה – סמל ההצלחה.
אך לאחר מחשבה ראיתי שהרעיון לא מספיק בולט לעין ומי שמי שלא יבין אותו יראה כאן רק צורה לא ברורה וחסרת משמעות, מנגד הדגשה כלשהי של המכחול תהפוך את הלוגו למורכב מדי, בעקבות זאת החלטתי להיפרד מהמכחול ולהתמקד בצורה מופשטת יותר.
הרעיון הבא היה צורה כזו:

 

יש כאן איזכור לאות P באנגלית בצורה מהוקצעת ומעניינת.
אך שוב היתה לי בעיה עם האייקון, משתי סיבות, האחת: הוא מזכיר אות מ' בעברית. והשניה: אני מאבדת כאן את הספירלה המזוהה מאד עם פרוג.
החלטתי לחזור לספירלה המוכרת.
בניתי אותה בהתחלה על גריד של 9*9 (את ההשראה לבנות לוגו על גריד מסודר קיבלתי בשוטטות שלי בדריבל, המעצבים הטובים בעולם עובדים כך וזה מביא תוצאות הרבה יותר טובות ומקצועיות).
כך זה היה נראה:

 

זה כבר היה נראה לי הרבה יותר בכיוון ויש כאן עדיין גם את האיזכור לאות P, אבל עדיין זה לא מושלם, הסיומת הפנימית של הספירלה לא מצאה חן בעיני, בדוגמא הראשונה יש לה כניסה קטנה שצורמת בעין ובדוגמא השניה היא מדי רחוקה מהקו שלשמאלה.
בניתי אותה שוב על גריד של 8*8 כך:

 

עכשיו זה היה נראה לי מושלם.
כעת העבודה היתה למצוא גופן לשם ולסלוגן בעל מבנה עיגולי שיתאים לקו העצובי של הויז'ואל, בחרתי בגופן אריאל ללטינית של השם ובגופן דובשנית (פונטביט) לעברית של הסלוגן (אילו היה לי את פונט פלוני (אאא) סביר להניח שהוא היה מתפקד כאן מצויין).
כך זה היה נראה:

 

 

אבל, עדיין ההרמוניה בין הסמל לטקסט לא היתה מושלמת בעיני, החלטתי לבדוק אופציה של אותו הסמל אך בזווית שונה, הפכתי את הסמל בכיוונים שונים, כך:

 

 

האופציה הימנית התחתונה הכי מצאה חן בעיני, יש כאן זרימה מושלמת בין הויזו'אל לטקסט, הסיבה לכך היא ככל הנראה משום שהכיוון שבו מתחילה לנוע הספירלה הוא גם הכיוון של קריאת הטקסט הלועזי (מסומן בחיצים).
לאחר מכן ראיתי שיש כאן גם צורה של האות פ' בעברית – האות הראשונה של השם, אך לא זו היתה הסיבה לבחירת האופציה הזו, הקראייטיב בלוגו הוא רק ערך מוסף מול הערך העיקרי שהוא השדר/האווירה.
מכאן נשארו לי הפינישים האחרונים: דיוק המרווח בין האותיות, כיווץ עדין בגובה האותיות כדי ליצור יותר אחידות בגובה מול רוחב – על מנת ליצור התאמה מקסימלית לויז'ואל, וקביעת המרווח בין הויז'ואל לשם (אותו קבעתי באותו מרחק שקיים בין הקווים בויז'ואל) ובין השם לסלוגן.
נקודה נוספת חשובה היתה היישור של הויז'ואל מול הטקסט, כאשר יישרתי את הטקסט בצורה מדוייקת לויז'ואל, נוצרה הרגשה כאילו הטקסט בולט יותר, זאת משום שהויז'ואל מסתיים בצורה עיגולית ויוצר שטחים לבנים (מסומן בחיצים) מה שגורם לויז'אל להראות כאילו הוא נכנס פנימה, לכן הכנסתי מעט פנימה את הטקסט יותר מהויז'ואל (מסומן בחץ).
בתמונה הבאה ניתן לראות בצד ימין את האופציה עם היישור המדוייק ובצד שמאל את הלוגו הנכון -הסופי:

 

 

לאחר מכן היתה התפתחות מעניינת לפרוייקט, לאחר שהלוגו שלי זכה באתגר, הופקדתי על העלאת האתגר הבא, הרעיון שלי היה עיצוב תבנית חַזָרָתִּית (שם עברי שהמצאתי לצורך האתגר) PATTERN בלע"ז, דהיינו בניית מודל עיצוב על שטח מסויים, אותו ניתן להכפיל ללא הגבלה באורך וברוחב וליצור רקע עיצובי אחיד.
לצורך המחשת הרעיון יצרתי תבנית על גריד של 16*16 על בסיס הלוגו שעיצבתי, ובניתי ממנה רקע מעניין שיכול להוות המשך יצירתי להצעת המיתוג.

 

אציין נקודה חשובה מאד; האמור לעיל מתייחס רק לפן העיצובי של הלוגו, אך מבחינה אסטרטגית יתכן והוא כלל לא עונה על ערכי המותג, עיצבתי אותו בלי בריף וזה דבר שצריך לבדוק בפני עצמו.
לסיום, עוד מילה אחת שהיא מבחינתי החשובה ביותר במאמר, ככל שאני יותר עוסקת בתחום אני יכולה להגיד בפה מלא, לוגו טוב זה סייעתא דשמייא! הרבה פעמים אני מתחילה לעצב לוגו עם רעיון מסויים ובסוף זה מתפתח לכיוון אחר שלא חשבתי עליו והתוצאה טובה בהרבה ממה שחשבתי בהתחלה, כפי שניתן לראות גם במאמר הנ"ל, זכרו זאת.
תודה ענקית לך שרה על האירוח החם במגזין המרתק שלך, זו היתה השקעה לשכתב ולהמחיש תהליך כזה, אבל שווה בהחלט! 😊
אשמח למשוב הקוראים במייל שלי 9762658@gmail.com
תוכלו גם לבקר בבלוג העבודות שלי בכתובת https://pirsumkodkod.blogspot.com/

שלכם
זהבה הסגל

רחלי אטיאס

היי שלום לכולכן, כבוד להיות פה ולשתף בתוצרים שלי.
קצת עלי, רחלי. חיה ומאוהבת בעיצוב – מיישמת את זה בחיי העסקיים בבנית תדמית ייחודית לעסקים בשלושה תחומים עיקריים – מיתוג, פרסום ובניית אתרים.
בין התמחויותי למדתי עיצוב, פרסום, קופיריטינג ,בניית אתרים ואפיון חווית משתמש.
האתגר שלי זה לייצר דברים חדשים וייחודיים. ונהנית בכל פרוייקט להרגיש שהמצאתי את הגלגל מחדש:)
בחרתי לשתף אתכם בתהליך מיתוג מהנה ומעניין…
הלקוחה הכיפית והמוכשרת שלי היא חוי הגר, בלונאית אלופה! יוצרת הספר "הבובלונים" ממליצה בחום לכל ילד!!! חוי כבר בעסק כמה שנים טובות יש לה מוניטין ונסיון רב. אפשר להגדיר אותה כמאסטרית שאין דומה לה.
דוגמא קטנה ליצירה שלה:

 

לאחרונה החליטה לפרוץ במיזם חדש של קורסים לגננות, מורות וכל מי שמעוניינת לרכוש מקצוע חדש ורווחי. ללימוד אומנות הבלון.
לקראת הפריצה החליטה חוי שאולי כדאי לשנות את המיתוג החמוד – למשהו יותר ייחודי חוויתי ומאוד מקצועי.
הלוגו המקורי:

 

הריענון במיתוג דרש שהלוגו יהיה מקצועי וייחודי הרבה יותר.
ניתחתי את העסק לכל צדדיו. קצת פירוט.
העסק מתחלק לשלושה תחומים.

  1. הפעלות קהל בבלונים – קהל היעד גננות, מורות, מוסדות חינוך. שמעוניינים להעביר לתלמידים שלהם מסרים ותוכן איכותי באמצעות תוכנית חוויתית ובלתי נשכחת.
  2. עיצובי בלונים לאירועים – קהל היעד: משפחות בעלות יכולת שמעוניינות להרשים ולהשקיע. שהאירוע שלהם ייזכר כחוויה בלתי נשכחת!
  3. התחום החדש! לימודי אומנות הבלון – מדובר בקורסים פרונטלים וכן בקורסים דיגיטליים.

קהל היעד ג"כ גננות מורות אנשי חינוך וכד' שמעוניינים ללמוד ולדעת מעצמם ליצור יצירות מיוחדות מבלונים. ויכלו להשתמש בידע הזה לאורך זמן.
וכל מי שמחפשת ללמוד מקצוע מהנה חוויתי ומפרנס.
הערכים העיקריים הם כמובן: חוויה, מקצועיות.
היה חשוב לי שכל המיתוג יהיה חוויתי וכיפי אך לא יזוז מילימטר מהמקצועיות שבו.
סלוגן שניסחתי לעצמי בראש והנחה אותי היה: "מנפחים חוויה"
הנה קצת מההשראות שאספתי ופתחו לי את הראש:

כבר בהתחלה ידעתי שמתאים פה דמותג. איזה דמות כיפית נפוחה וחמודה שתבטא בדיוק את מה שקורה כאן. תמיד כשאני ממתגת אני אוהבת להגיש ללקוח כמה לוגואים בכמה סגנונות שונים שירגיש שהוא טועם מהכל…
לכן ניסתי לעבוד על כמה לוגואים שונים.
קצת מהנסיונות והשרבוטים שלי:

 

בשביל הדמותג שלי חשבתי הרבה מה יכול להיות פה כזה קפיצי נפוח עגלגל ומתאים לעולם התוכן של הילדים? אחרי הרבה מאד נסיונות, שיטוטים ברשת ומחשבות עלה לי הפינגווין. התאים לי בול למה שחיפשתי.
כמו שאני אוהבת אני לא אשתמש בפינגויין סתם כך , הייתי חייבת להתחכם איתו קצת..
תחכום נותן ללוגו ערך מוסף והופך אותו לזכיר וייחודי. לכן השילוב שלו עם הבלון השלים את התמונה. מודה, התאהבתי בו.. הרגשתי שנולד פה משהו חדש:)
יצרתי עוד מספר רב של לוגואים. בחרתי את המובחרים שבהם. שענו לי לכל הקריטריונים. חוויה, בלונים ומקצועיות. בכל הגופנים שבחרתי היה את הסגנון המקצועי והנקי אך מצד שני עגלגל ומשייך מעולה לעולם הבלונים.
אלו הסקיצות הראשונות שנשלחו ללקוחה:

 

 

 

הלקוחה התלהבה מאוד מהלוגואים, (לקוחה כזו מפרגנת, פשוט כיף!) והיה לה קשה להחליט עם איזה להתקדם.
היא התחברה במיוחד לראשון אך עדיין הוא לא היה מספיק חוויתי בשבילה. מידי קריר וסטטי בשביל בלונים (ואני מסכימה איתה.. התאהבתי בו מוקדם מדי…).
היה עוד טיפה מחשבה באיזה לוגו לבחור. ואז החלטנו לתת לפינגויין חיות ותנועה. קודם כל היה חשוב לי לתת לו צבעים יותר חיים, ותנועה קצת עם הרגל והראש. ומיקום של האיקון בצד שמאל.
זו התוצאה:

 

 

התגובה היתה, (אחרי מחמאות כמו תמיד) לא, הירוק הזה  לא מתאים! אבל התנועה הוסיפה הרבה. – אבל למה הוא כזה עצוב? למה הוא לא מחייך??? וואי כמה שהסכמתי איתה.. איך לא שמתי לב עד עכשיו?
אז קודם כל להוסיף לו חיוך… ומה לגבי הצבעים?
הוורוד התאים במיוחד שזה צבע שבא לידי שימוש הרבה בעיצובי הבלון. חשבתי על צבע הצהוב להוסיף ילדותיות וחיות. אבל יצא מידי מדי חם. ודוקא פה חשובה לי המקצועיות וכמובן הזיקה ללימודים – ואז נכנס לתמונה התכלת שהשלים את הפאזל. וישתלב בול כצבע עיקרי בכל חומרי הקורסים.
והנה הלוגו הסופי קבלו אותו:

 

הוחלט לעשות את הלוגו בשני גרסאות .אחת רגילה ועוד אחד בגרסת סקול:

 

 

כאן תוכלו לראות, הצצה קטנה לחומרים הנוספים:

 

מודעת ההשקה עם המיתוג החדש היתה כמובן לפרסום הקורסים, שזה הנושא הבוער כרגע.
היה חשוב לי שהמודעה תשדר בית ספר מקצועי. עיצוב נקי ומנימליסטי. אך כמובן בשפה ילדותית וחוויתית.
המדליה מבטאת כידוע מצויינות יחד עם בלוניתוש המתוקה (מוכרת למי שקראה את הספר).
שהיא ביטוי מהמם לתוצרים שילמדו בקורסים.
(חייבת לתת פה קרדיט למוכשרת חני מרמור – "דגש חזק" על הרעיון המבריק לכותרת).

 

 

שפת המותג הזו היא רק פתיח להרבה חומר ותוצרים שעיצבנו בהמשך.
אז אם חיפשתם הפעלה חוויתית מלאת תוכן לילדים, אירוע שלא ישכח, או אולי ללמוד איך מרווחים כסף מאוויר? זה המקום שלכם:) אני בטוחה שלא תתאכזבו!
לעוד מיתוגים ופרוייקטים אשמח לפגוש אתכם באתר שלי:) http://www.racheliatias.com יהיה כיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית