יצירת קשר

הצטרפות

01

שלום לכולם,
אתם בטח רוצים לדעת מי אני :)
שמי שרה דויטש מעצבת גרפית ומורה לעיצוב גרפי בכיתות העל תיכוני.
יוזמת את המערך פורץ הדרך של הקורסים הוירטואלים שיצא להשקה חגיגית בחורף תשע"ח וכבר מעל חמישים משתתפות נהנו בו במקסימום האפשרי.
בבעלותי עסק אמנותי בעל ערכיים טיפוגרפיים ועיצוביים תחת השם 'אותיות +'.

בנוסף, אני ארט דיירקטור בעיתון מנויים עם התפוצה הגדולה במגזר ואפילו נכנסתי לנישה של עיצוב טקסטיל.
כאן זו המגירה שלי:) – ברוכים הבאים.

אותיות פלוס

לפני הכל רוצה קצת לתת רקע למיזם הזה, מה מניע אותו ואלו תהליכים ותהפוכות הוא עבר.
אז הכל מתחיל משהו כמו לפני שש שנים. בוגרות יקרות שלי רצו מאד שנקים משהו שישמור אותנו ביחד.

היו לנו נסיונות יפים מאד, אבל הם גוועו בדהרת הזמנים.

תוכלו לראות כאן הצצה לניוזלטר בוריאציה הראשונית שלו.
(הוא ברמה של צילום מסך, לא משהו איכותי במיוחד :) )
image
אני חושבת שהוא היה ממש מעולה בהנגשת החומר ובתכנים, כל חודש משהי אחרת היתה אחראית עליו. זה היה מפרה ומיוחד אבל לא החזיק הרבה זמן מעמד.

השלב הבא הביא לרעיון של גיבוש פורום מסודר תחת 'גג' אחד.
השם שנבחר בעל דו משמעות- המניפה.
'המניפה' קשת רחבה של נושאים מרעננים.
'המניפה' מניפה אותך למעלה, עוזרת לך לעוף…
על הלוגו- יעל אמסלם המוכשרת, תלמידתי היקרה מאד. יעל יישר כח! כאז כן היום :)

image
ביום שבו קיבלתי את הפידבק האישי החזק מלמעלה, החלטתי לא עוד, צריך להתחיל ולתת גם לאחרים. לא רק במערכת מצומצמת אלא לתרום לקהילה הגדולה והמתפתחת של אנשי התקשורת החזותית.
קם והיה ונהיה והרי הוא לפניכם.

כאן אני נותנת לכם הצצה למגירה שלי, לתהליכים של מערכות עיצוביות שיצרתי, לחשיבה, לתהיה, על לקוח והסברה.
בנוסף נותנת גם במה למעצבים אורחים, לבעלי מקצוע מתחומים משיקים, יהיה הרבה מה לראות כאן בעז"ה.

ואם יש ברשותכם תהליך מעניין ומחכים, אם גם לכם יש חזון של אהבת חינם, אם גם אתם רוצים לתרום לאחרים ולהמשיך את שרשרת הנתינה, אתם מוזמנים לשלוח אלי את היצירה המופלאה שלכם ויתכן שתראו אותה כאן מתי שהוא…

מוזמנים להיכנס למגירה, תודה שבאתם :)

שרה פוגל

אורחת הכבוד הראשונה למיזם השיתופי- תרתי משמע, היא המעצבת שרה פוגל.

את שרה תוכלו למצוא חתומה על הרבה דברים סביבכם:
כרזות לסיטיפס, עיצוב משחקי דרך, מאיירת ויוצרת בעיתון 'ילדים' של משפחה.
אחרי הכל ואולי לפני שרה היא מעצבת גרפית אלופה.
הפרוייקט:
מיתוג מטפלת בטראומות לנשים ונערות
טיפול בטראומות /ילדות בשיטת NLP, טיפול תמציתי שלא חופר בטראומה אלא יוצר ריפוי בלי לגעת בעבר. הטיפול נותן למטופל כלים לעתיד.
שלב 1:
הקונספט:

לפני הסקיצות אני מסדרת לעצמי את העקרונות שהלוגו יתבסס עליהם.
קהל יעד: נשים ונערות
אוירה: צמיחה, יציאה ממשבר, דיכאון, כאב, חור שחור, נפש, סגירות.
ערך: צמיחה מתוך כאב, יש להמנע מלהביע חפירה בעבר או טיפול וחיטוט בנפש.
שלב 2
סיעור מוחות וסקיצות ידניות.

רשמתי כל מילה שעלתה בדעתי וקשורה לנושא,
ניסיתי להקיף אותו מהבטים שונים ולהוריד מהרמה הרעיונית לויזואל מביע.
בסקיצות הידניות ניסיתי כיוונים שונים של חיבורים אפשריים בסמל או בטיפוגרפיה.
image
שלב 3
לוח השראות.

אספתי חומרים, ויזואלים, לוגויים, תמונות שנתנו לי השראה לנושא של טראומה מבחינת הסגנון, הרעיון, צבע, טיפוגרפיה, מנסה לשאוב את הרגש שיכנס ללוגו.
image
שלב 4
סקיצות ללוגו

על שולחן העבודה התגבשו הרבה סקיצות ורעיונות,
אלו המובחרים שבהם :)
image
הלוגו מעביר את המסר צמיחה מתוך כאב, כרקע נבחר כתם צבעי מים שחור, מסמל את הדיכאון, הכאב, הבור השחור.
image
הלוגו משדר את הכאב, הלבטים והחלל הפנימי שנוצר בתוך הנפש, והסימן קריאה נותן את התשובה, יש טיפול, אפשר לצאת מזה!
image
לוגו טיפוגרפי המשלב בין השם לבין הצמיחה מתוך הטיפול, הנגטיב של האות ס יוצר את הבור והצמיחה.
image
סמל שמשלב בין טיפוגרפיה לרעיון.
בתוך העיגול שורבט ראשי תיבות של השם באנגלית O והאות L.
בצורה הכללית ניתן לראות סכמה של אדם טובע וגל מציף.
הלוגו יותר עמוק מבחינה רעיונית, לא כל מי שיצפה יבין את המסר העמוק אל המראה הכללי בהחלט משדר טיפול.
תגובת הלקוחה:
"כמו שאמרתי לך אהבתי את הרעיון שעומד מאחורי העיצוב הראשון, כמה דברים לגבי העיצוב עצמו: מה שמפריע לי זה המעבר החד בין הכתם השחור לעלים הירוקים. חשוב לי לבטא שהצמיחה היא מתוך הכאב, מן זרימה כזו מהכאב שמובילה לצמיחה.
דבר נוסף העלים מידי ממוחשבים, נותנים לי תחושה של משו סנטתי, מכני, כאילו מוכן. ואני רוצה להעביר תחושה של משהו רך וחדש שנבנה מתוך הכאב. יש פער גם בין הצבעים, השחור חד מידי ורחוק מהירוק. הם כאילו לא קשורים."
כדי להיכנס ממש לאווירה של טראומה ולחוש את הסבל שעובר מי שחווה טראומה התחלתי כמעט מהתחלה ללמוד את הנושא ובחיפוש מחדש של מקורות השראה,
חלקם בעזרת הלקוחה שניסתה להכניס אותי לאווירה.
image
כדי להכנס לאוירה בתוכן שלחה לי הלקוחה הכוונה:
"אז אולי תחושה של אימה שקפאה בזמן. ומתוכה משהו עדין מתחיל לנבוט ולצמוח, משהו חי וחדש, קטן אבל ממשי שנובע מתוך האימה הקפואה.
זה יכול להיות משהו קפוא. זה יכול להיות כלא שסוגר ולא מאפשר חיבור לחיים שבחוץ, זה יכול להיות מן משו כהה לא מוגדר שמבטא כאב.
אולי תהום, משהו ששואב למטה ולא מאפשר להמשיך בחיים. בכל פעם שמנסים להתקדם שוב נופלים לבור. או כמו שכבר כתבתי לך, צל, חושך, פצע, אימה, בידוד, קפיאה. הזמן עוצר מלכת. אין נשימה. אדמה סדוקה ויבשה.
זה יכול להיות המון דברים, וכל אחד יבטא זאת אחרת, לכן מאד קשה לי להגדיר משהו ספציפי. לכן נראה לי שכדאי משהו פחות מוגדר ומוחשי, ויותר משהו מופשט שמבטא את הכאב שלא מרפה, והצמיחה שנובעת מתוכו.
בעיקר חשוב לי לבטא כאב גולמי, שנשאר כפי שהוא ולא מתרפא, ומתוכו צומח ונובט משהו חי וחדש, מלא בתמצית הכאב. מתוך הכאב מגיעה הצמיחה."
בשלב הזה כמעט נשברתי, איך למען ד' אפשר לבטא רעיון כ"כ מופשט לויזואל שיעביר מסר כ"כ תחושתי?
הלקוחה ביקשה גם שתהיה תחושה אישית של טיפול ולכן ניסיתי את האיור הידני. לורדים, סריקה, הפיכה לוקטור ותוכנות שמדמות צביעה חיה,
אמנם בכללי לוגו בדרך כלל מופיע הלאו של: הלוגו חייב להיות ויקטורי, מינימום פרטים וצבעים, אך החלטתי לשבור את הכללים כדי להגיע לצורה הנכונה והמביעה ביותר.
image
שלב 4
תובנות חדשות ללוגו:
image
הלוגו מצד אחד משדר התכנסות לתוך כאב, ומצד שני הצבעים שלו חיים -נותן את התחושה האופטימיות, והסגנון הידני המתבטא בצורת שפריצים משדר את  השחרור.
image
הלוגו נעשה בצורה ידנית  עם לורד וקשקוש, משלב את הרעיון של עומק הכאב עם הצמיחה והיציאה ממנו.
image
הלוגו מעביר את המסר שהכל סוגר מסביב, קריאה לעזרה, אך הצבעוניות נותנת את התחושה שבסוף ניתן להגיע לריפוי.
תגובת הלקוחה:
התהלכתי עם הסקיצות במשך היום.. מאד מאד אהבתי את הראשון והשלישי!! הרגשתי שהצלחת לבטא את מה שרציתי.
מרגע לרגע הראשון מוצא חן בעיני עוד יותר. יש בו משהו נוגע ומרגש, והנגיעה של האומנות מאד מיוחדת.
אהבתי מאד את כתמי הצבע, ראיתי את העלים שבתוכו והופתעתי פתאום לגלות שיש שם גם דמות. אהבתי את זה שלא ראיתי אותה מיד, ושיש בזה משהו שמשאיר מקום לחשיבה, ולא מגיש הכל לפה..
כך, שנראה לי שאלך על הראשון.
אז כמה ליטושים אחרונים, בחירת פונטים, קצת ניקוי השטח מהשפריצים מסביב, הוספת שורת הסבר.
והנה הוא לפניכם
קבלו אותו!
image

אותיות פלוס

תודו, עיצוב כריכות לספרים זה אחד הדברים הממכרים- מתנות קטנות, אני אוהבת.
את יוכי הכרתי בצורה מעניינת מאד והתגלגלו הדברים ועיצוב הכריכה לספר 'סימן בלי דרך' התגלגל ישירות אלי. יצאנו לדרך. הדבר הראשון שאני עושה מול הלקוח זוהי שיחת הכרות עם המוצר, תועלות, ייחודיות ומסר. מצטטת לכם באותנטיות את ההתכתבות שלנו:

 

"אלו מסרים עולים מן הסיפור? תחושות ואוירה שאת רוצה להעביר שם?"
"מסר משמעותי שעולה מן הסיפור: השלמה עם חסר. הבנה שאיננו מושלמים. בעד גילוי ושיתוף, על פני הסתרה. תחושות: ידידות, סוד, השלמה (עם בעיה), גילוי לב…?"
"אני חשבתי על מוטיבים של – סוד משהו מרחף, השלמה עם החסר- מוטיב שלא מושלם, או בדרך להיות מושלם. מה את אומרת אני צודקת, מתאים לך? חשבתי גם ללכת על מיסתורין וחידה כי זה דבר שמבטא – סוד."
"המוטיבים מעולים"

ועכשיו, קדימה לעבודה. שלחתי שלש סקיצות עם הסבר מדויק על כל כיוון, ההתכתבות ממש אותנטית מתוך המייל שלי:

 

image

 

הדוגמה הסגולה
סגול הוא צבע מסתורי ומעניין, יש כאן כיסוי ממשי לסוד. בחרתי להביע אותו כסימן שאלה. לתוכו נכנסו בניני התאומים, אם כי צריך לחשוב מה לעשות עם התמונות, התמונה הנוכחית לא מסמלת את הפיגוע ולכן לא נראה לי שהיא נכונה, תמונות עם האש כבר נדושות מאד, חשבתי אולי ללכת על שרידי הבנינים, ממש שלד, צריכה לחפש משהו מתאים.

המטוס יוצר מתוך הסוד כי הוא בעצמו, הסוד, יכול להיות לו גם שובל תעופה, ננסה. ברקע מוטיבים הקשורים לסיפור, עדיין מתלבטת אם כן או לא.. הפונט שנבחר מעורר ענין וסקרנות, מתאים גם למשמעות של סימן. ילדתי מחד ובוגר מאידך- אני התחברתי.

image

 

דוגמת הכתם-
משמעות ויזואלית למילה סימן בטביעת הצבע, המטוס יוצא מתוכה ומשמעות מוחשית למגדלי התאומים.
כל העניין של החתונה לא נכנס כאן עדיין, חשבתי לתת לו רק נוכחות באווירה, כמו תוים_שמחה לא יודעת עדיין איך בדיוק.
image
כאן, רציתי לתת כיוון נוסף אבל שונה לחלוטין, קליל יותר, המביע התייחסות פחות דרמטית, יותר נקיה ורעננה. הדף נחצה לשנים על ידי אפקט של הצללה שיצר את הכיסוי, כך המוטיב של 'המוסתר' עדיין נשמר רעיונית, בניני התאומים מתחת לכיסוי.
תגובתה של יוכי:
זה נראה מדהים! איזו יד אומן!
אישית, אוהבת הכי את הסקיצה האמצעית,
אבל אחשוב על הכל. כולל מה שכתבת ואז אחליט
הפונט אכן מדהים, אוהבת אותו מאד מאד.
הכתם- משהו!
מגדלי התאומים- כפי שכתבת, אולי אכן שברים יתנו יותר תחושה של עלילה, בהשוואה לנוף 'עומד' של הבניינים, למרות שאולי גם ככה אפשר החתונה בסמל, כתווים, נניח, נראה לי בהחלט. אולי זה יכול להידחף לגב? או שחשבת להוסיף את זה גם מקדימה?
למחרת עלה לי רעיון ערבוב של הסקיצות יחד… מכירים את זה שההברקות מגיעות בלי הזמנה.
אולי ליצור משהו צורני מעניין עם מסלול ההמראה ומטוס, לתת להם קידמה בבמה, לא תמונות אלא מערכת עם אמירה מודולרית.
image
וזו הייתה הסקיצה שכמובן יוכי הכי אהבה.
image
מתחילים לבנות את הספר. מוטיבים מתוך הסיפור מספרם על התכתבות, על מכתבים, על תפירה של סבתא אחת ועל חתונה שקושרת את כל המכלול, תוכלו לראות אותם ממש כאן, על הכריכה.
כאן חיברתי בהלחמה מסגרת שנותנות הצצה כביכול לסצנה, על ידי חיבור אינטגרלי למטוס ולמסלול ההמראה כצללית, כך למעשה הכל התגבש ליחידה אחת. טקסטורה של בטון נותנת את המילוי בהתאם לעלילה.
image
המוטיב של החתונה, טבעת ביחד עם הברק החגיגי עברו לחלק האחורי של הספר, זה ממש השלים אותו.
תוכלו לראות כאן גלובוס ושני ניירות של מכתבים שכל אחד מספר סיפור של ילד אחר בעלילה.
לי זו הייתה ממש חוויה! 
והנה הוא הספר, נעים להכיר!
והפרסום שחייב ללוות אותו בדרך כדי שישאיר אחריו סימן.
רוצו לקנות…
image
image

אותיות פלוס

הזמנות לאירועים זה אחד הדברים שאהודים עלי, לגמרי. רק מעטים משקיעים בזה מעבר.

משתפת אתכם בהזמנה לחתונה שתהיה השבוע בעז"ה.
יכול להיות שחלק מכם ראה את המערכת הזו כבר, אבל כאן אני ממש מגלה לכם הכל :)
הרקע:
רציתי ליצור משהו טיפוגרפי אמנותי שעוד לא ראינו, שילוב של אמנות טובה עם שיק נקי וטרנדי, גאומטרי ומדיוק. את פונט 'זבת חלב' של פונטביט אני ממש מעריצה, היכולות שאפשר להגיע איתו, מבחינתי  השמים הם הגבול. דבר ראשון הוא הופך לצורה ולאחר מכן אני נותנת לו את האמירה ה'אישית' שלי ומשאירה אותו ככתם בלבד, כך יוצאות יצירות מופת. כמו תמיד אני אוהבת לשלוח ללקוחה גם וריאציה נוספת כדי לתת אופציות רחבות לבחירה. תוכלו לראות בדוגמה השנייה עיצוב גאומטרי ונקי מאד, קוים ישרים ואמירה מאופקת, עוד כיוון.
image
image
בחרתי בצבע חום בשילוב "זהב" עם מעבר צבע מעודן.
הכלה הזמינה את ההזמנה בפורמט של "גלויה" (ז"א הדפסה דו"צ בלבד) ושיהיה מודפס על נייר זהב פנינה.
את החלק הפנימי של ההזמנה אני לא חושפת, מטעמי צנעת הפרט, רק מספרת לכם ששמות החתן והכלה  נצבעו אף הם במעבר הזהב הענוג הזה ונכתבו גם בפונט 'זבת חלב' להשלמת הטאצ'.
image
בהזמנה הזו הלקוחה רצתה טיפוגרפיה מושלמת בשילוב עם האיורים שלה :)
זו היתה מלאכת כפיים ממש! שימו לב לפונט (אלגנטי) שמייצר הרבה אתגרים בנראות שלו, דוקא בגלל שהוא כל כך עדין ודקיק, זה היה ממש אתגר. שמרתי על יישורים מדודים ועל מערכת נכונה של גדלים ביחס למכלול כולו.
טיפ בעיצוב-
טיפוגרפיה טובה לא עושה שימוש של חיבורי אורך, לעין לא נעים ונח לראות חיבור אורכי, ההסבר הוא פשוט, היות והעינים שלנו ממוקמות במצג רוחבי בפנים ועוד כמה סיבות הנגזרות מכך. ממולץ להמנע מהמשחק הזה באופן כללי. כאן החיבור היה טבעי וזורם מ-א-ד ולכן נתתי לו את המקום הזה, אם אתם רוצים לבחון עד כמה הוא מסתדר, נסו ליצור מצב של הבטה מהירה וראשונית כביכול, אם החיבור ביו האותיות יוצר מערכת מאד בולטת שקופצת ישר לעין, התוצאה לא טובה, אם היא לא בולטת וזורמת עם הכל יחד, התוצאה תעבוד טוב.
תודה על ההקשבה, נתראה בפעם הבאה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית