מה עובר על GUCCI

רואה את כל הטרנד הזה כלוחמה גאונית או סוג של קריצה לכל תעשיית חיקויי המותגים.

חוי דונט

מה עובר על GUCCI

הכל התחיל ממנהל קריאייטיב חדש בשם אלסנדרו מישל שנכנס לתפקידו וקדח במוחו איך להביא רוח חדשה למותג העולמי. הוא לא היה צריך להתאמץ הרבה, המזל שיחק לו. מכירות את אמן הרחוב (גרפיטי) האגדי בניו יורק  אנדרו ? כנראה שלא ;)

נערוך הכרות קצרה,
מאז בחורתו, אנדרו התאהב במותג גוצ’י, ופיתח לעצמו תחביב חדש לקחת מוצרים של גוצ’י ולהכיל עליהם את האומנות שלו, כאמור סגנון גרפיטי זול. ובעיקר אהב להשתעשע עם הלוגו של GG.

מסתבר שהבחור ההוא מג'וצי לא רק מנהל קריאייטיב, אלא טיפוס מבריקן, והחליט לעלות על הגל, כך שבמקום להחטיף לאנדרו עם איזה כתב תביעה על זכויות יוצרים ושות', נהפוך הוא.
עוד באותו שבוע נקבעה פגישתם ברומא.
פגישה ששינתה סדרי בראשית.
מסוקרנות? רגע.
 
הסקרנות האמיתית שלנו צריכה להיות:
השתגעם? 
גוצ'י?  סופר יוקרתי! עולמי! יקר בטירוף! נחשק!
מה לה ולאומנות רחוב ???
רגע לפני שתהנהנו בראש לאות הזדהות, הנה הפצצה הנוספת:
לאנדרו ניתנה רשות "להתפרע" ככל העולה על רוחו.
כן תעשה מה בא לך.
 
אם נודה על האמת גם אנדרו חטף שוק קטן
לתומו חשב שהוא יצור אבי טיפוס, והחברה תדפיס אותם על המוצרים.
חשב? אז חשב.
מאנדרו נדרש לא פחות ולא יותר לשלב אומנות אמיתית ידנית שלו עצמו על מגוון הפרטים שידרשו.
 
בניתיים שאתן מנסות לעכל,
קבלו הצצת טעימה לכמה מוצרים.
דעתם שמותגים יודעים לקנא? אז הנה,
Balenciaga לא יכלו לשבת בשקט אחרי כזאת "הברקה", ובשיא האומץ פנו לגוצ'י לשת"פ היסטרי. ומאז הכל היסטוריה.
נראה לכם שזאת הייתה קונדסות רגעית? אז לא הבנתם את הפוינט,
בנקודה הזאת התחילו 2 טרנדים שסוחפים אחריהם את מיטב המותגים מהשורה הראשונה.
1. טרנד השתפי"ם
2. טרנד הגרפיטי שחוזר
2 הטרנדים האלו יוצרים חיבור ענק בין עיצוב אופנה לעיצוב אמנותי, ובעיקר בין אופנת רחוב לאופנת עילית. שמסתבר שיהיו לזה הרבה השפעות המשכיות.
ואולי אולי, כל זה מתחבר לטרנד אחד ענק שיושב עלינו כבר הרבה זמן, טרנד השיוויון. (יש הרבה מקום להרחיב, בפרט לאור השפעת הקורונה שהאיצה את הגל המטורף הזה. אולי בהזדמנות)
ולתכלס, מסתבר שתמונות שוות הרבה יותר מכמה מילים, אז נתן להם את הבמה.
נראה כמו תאונת עיצוב?
אז לא, לא ישב מעצב גרפי כדי לעצב אותיות גרפיטי ולהדפיס אותם במיקומים שווים ברחבי חנויות המותג.
כי גרפיטי צריך להיות מקורי. אותנטי. ובעיקר אומנותי. וזה בדיוק מה שקרה כאן.
אל תחשבו שמישהו שינה את המחשבה שלו שזה הגיע לליין המוצרים לקראת אביב/קיץ 2022 (אנחנו מדברים על טרנד חם חם)
בדיוק ככה זה נראה.
כשעוברים רגע לצד של מנהלת הקריאייטיב בבלנסיאגה,
מבינים שגם היא לא נופלת רחוק מאומנות הקריאייטיב….
היא בכלל רואה את כל הטרנד הזה כלוחמה גאונית או סוג של קריצה לכל תעשיית חיקויי המותגים.
אם תמיד לא ידענו מה אמיתי ומה מזויף, בטרנד הזה, כבר לא תוכלו לחקות בקלות כי יש טביעה ידנית על כל פריט.
ונתנה לזה סלוגן גאוני: "זיופים אמיתיים"
יש גם ליין יוקרתי, ללא הגרפיטי
רק צריך היה מספיק אומץ כדי לדמיין לראות 2 מותגי על חלל בישות אחת. 
המחיר: 2890$
זאת הייתה פינת הטרנדים להיום,
מקווה שנהנתם או לפחות החכמתם.
ואולי אפילו קיבלתם קצת אומץ והשראה "לפריצות" קריאייטיביות עיצוביות כאלו ואחרות, או חיבורים מעניינים, והיה זה שכרי ;)
 
ועיקר העיקרים, כבר לא תופתעו "מתאונות עיצוביות מכוונות"  
או אם בקרוב, זארה תלכלך את הבגדים שלה בגרפיטי עסיסי… 
כי זה הטרנד.
זוכרות את MORE IS MORE AND LESS IS A BORE ?
זהו, הסוויטש בראש כבר מתחיל
ותזכרו שאתן הראשונות לדעת, ואולי גם ליישם.

אולי אפילו קיבלתם קצת אומץ והשראה "לפריצות" קריאייטיביות עיצוביות כאלו ואחרות, או חיבורים מעניינים, ועיקר העיקרים, כבר לא תופתעו "מתאונות עיצוביות מכוונות"  

נשמח לשמוע, מה יש לך לומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית