יצירת קשר

הצטרפות

איור מדבר

בעיני עולם העיצוב והאיור -אלו עולמות שלובים. נתרמים אחד מהשני. האיור שלי הוא תמהיל של כל מה שלמדתי בעיצוב, ועוד קצת :)

בתיה יונה

איור מדבר

כמעצבת גרפית בהכשרה, ובתחילת דרכי המקצועית -הציור בשבילי, הוא פועל יוצא, של אותה תורה.מעבר לתוכנות המשותפות, והרחבת הכילים הפרקטיים שהעניקו לי בעיני עולם העיצוב והאיור -אלו עולמות שלובים. נתרמים אחד מהשני. האיור שלי הוא תמהיל של כל מה שלמדתי בעיצוב, ועוד קצת :) רק שבמקום להרכיב יש מיש. אני יוצרת  כמעט יש מאין. מולידה בס”ד עולמות חדשים על הדף. זאת חוית יצירה אחרת. משכרת.

אילוסטריטור, הפקה- חריטן
לא רק עולם העיצוב, זרק לי חותם על הציורים, נראה לי שכל התחום על כל גווניו-
שיעורי התסריטאות תורגמו אצלי לקומיקסים. לימדו אותי גיוון ומשחק, שוטים, זויות מצלמה, בימוי ודרמה מושגים כמו ‘סטופ מושן’ ‘מבט כתף’, ו’עובר מסך’ :)
קומיקס. זרקור
קומיקס , עירית ירושלים
מהצילום שאבתי את הסיישנים, תאורה אחורית, צבעים בשעות שונות, בעונות שונות, תאורה בכלל.
כריכה לספר, התעוררות
ומהפרסום. את הבידול ובניית קונספט-
איור, כמו עיצוב. הוא תקשורת, הוא דרך ויזואלית להעברת מסרים. כדי שציור יעשה את העבודה, האמירה שלו צריכה להיות ברורה ואחידה, מכוונת לקהל היעד, ומדברת מאליה. רמת הגימור והטכניקה, כבר פחות קירטית. לא משנה אם האמירה היא רעיון פוליטי, ציור אוירה מיסתורי,
או אפילו איור ילדותי שנועד להעביר מתיקות ותו לא. בכל מקרה הוא חייב לעשות את זה, ונכון.
קריקטורה, שמורה במבול
סערה, בנות אלישבע
ההתרחשות בציור, היא רק כלי אחד להעברת המסר, וכמה פעמים האוירה הכללית משדרת את ההפך מההתרחשות, וחבל.
לא משנה אם מדובר בהתרחשות מסועפת, או באיור ‘חטיף’, המסר צריך לעבור. אחד.
איור כרזה, מרכז ב”י
קומיקס מורכב, מרווה לצמא
איך עושים את זה? כמו מעצב טוב :)
שלב ראשון
יושבים עם הלקוח, נושמים את הפרוייקט, בונים בריף, תחקיר, קהל יעד, וקונספט. לוח השראות, סקיצות, ומיקוד. בונים סגנון איור תפור על צורכי הפרוייקט, ויוצאים לדרך. נכון שלא בכל איור נלוה לסיפור בעיתון, אני אשב עם הלקוח וכו’. אבל תמיד אני עושה את התהליך הזה – של תחקיר, ובנית בריף – לכל הפחות עם עצמי, בדף או בראש.

התרחשות זהה = דו שיח, טכניקות שונות ליצירת אוירה תואמת פרוייקט

 

יופי, אז ברור לנו מה הציור צריך לומר. איך עושים את זה בפועל?
לוקחים את כל כללי העיצוב ו-האיור האקדמי, ותורמים אותם ליצירת האוירה המבוקשת.
דוגמאות?
בבקשה-
קומפוזיציה:
 לדעת לבנות קומפוזיציה נכונה, זה אלף בית של כל מעצב, ושל כל צייר.
באיור – הקומפוזיציה מאפשרת לנו בין היתר לעשות חלוקת תפקידים נכונה: גיבור הציור, תפקידי המשנה והתפאורה.
הגיבור יכול להיות גם משהו מופשט, כמו ‘שקט’, ‘סערה’, או ‘חמימות’.
קימפוז נכון, מוביל את המתבונן לתחושה הרצויה, וממקד אותו, בדיוק במה שצריך.
בציור הזה- (כריכה לחוברת לילדים בנושא זה”ב,)
הדמיות הם השחקנים הראשיים,-
שימו לב איך הקומפוזיציה הדגישה את זה, המעבר חצייה הרמזור והמכונית – דמויות משנה. הכביש וכו’ – תפאורה.
ומי כאן השחקן הראשי?
אם נמקם את הבובה למשל – המשמשת כאן כתפאורה! במקום יותר מרכזי, ועם הפנים לכיוונינו, היא תהפוך להיות הנושא, ותסיט אותנו מהאוירה המבוקשת
תפאורת לדים. סמינר וולף
כשבונים קומפוזיציה, חייבים לתכנן גם קומפוזיציה של הצבע,  שימו לב איזה תפקיד חשוב משחקת התאורה כאן , וכמה הורוד הזה דומיננטי:
כריכה לספר ילדים, שושי ברוידא
תורת הצבע
 נראה לי שחלה תמימות דעים בין מאיירים למעצבים בכל הנושא של צבע. השפעותיו, ואיך הוא פועל עלינו.
מושגי יסוד כמו גלגל הצבעים, צבעים קרים וחמים, ואפילו טרנדים, יש לצבע השפעה דרמטית בהעברת המסר הנכון, וביצירת התחושה המדויקת,
צבעי פנטזיה
רקע לספור, מרווה לצמא
או צבעוניות טרנדית –
דמותג. J FUTURE
עוד לא נגעתי בכלום, וכבר מרגיש לי שהארכתי מידי…
זהו, אז זו הסוד של בתיה, הוא כל כך גלוי וידוע, אבל היכולת לכנס אותו לתמהיל אחד מרתק שכזה, זה באמת כבר יוצא דופן ואופי.
חייבת לספר לכם בפן האישי שבתיה מעבירה הרצאות מרתקות בפלטפורמות שונות.
עוברת שלב אחרי שלב ונותנת כלים למקסם את כל הזהב הזה- לאיורים שעובדים.
והתחומים, הוי הם כל כך מגוונים
קומיקסים, ספרים  אנימציות, תפאורות ומה לא.
ואני יודעת מנסיון שכל בדל של רעיון שלכם יתגבש לתוצר מושלם שתהנו ממנו…
אם אתם מאלה שאוהבים ללמוד מהבית, אז יש גם את זה,
מבחר קורסים דיגיטליים מקצועיים, בשיתוף עם בית הספר אספקט, למבוגרים ו- גם לילדים!
מה שהפתיע אותי, שהיא טוענת שגם ילדים יכולים ללמוד, מעבר לכללים הבסיסים, לצייר ציור ‘מדבר’,
אין ספק שזה הופך את הכשרונות לליגה אחרת…
אמרתי לה במקום, זה חייב שיתוף, כל הטוב הזה.

זהו, אז זו הסוד של בתיה, הוא כל כך גלוי וידוע, אבל היכולת לכנס אותו לתמהיל אחד מרתק שכזה, זה באמת כבר יוצא דופן ואופי.

נשמח לשמוע, מה יש לך לומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית