אייר פד

שם המשחק, קונספט.

תמר אדמון

התהליך בפרויקט גרם לי להבין שעיצוב, לא משנה כמה יפה או מתוחכם יהיה, זו אינה המטרה הסופית. תפקידו האמיתי של עיצוב הוא לשרת מסר. אם נדלג על השלב החיוני של הגדרת המסר, העיצוב יהפוך לחסר משמעות.

עיצוב גרפי

זוכרת את עצמך בכיתה ח'? ריח של סוף שנה וספרי זכרונות, 'סמינר ירושלים' עלה על הנקודה ופשוט מחבר אליו את התלמידות לעתיד, עוד לפני שמגיעות ללמוד בו, חזק.
עיצוב ספר זיכרונות חדשני לבנות כיתה ח' שעתידות ללמוד בסמינר בשנה הבאה. לא סתם ספר זיכרונות, אלא משהו אחר, ייחודי ובלתי נשכח.
התחלתי לחפש השראות ולנסות אינספור עיצובים אך מהר מאוד הבנתי שזה לא מספיק מיוחד. היה חסר קונספט מרכזי.
ישבתי עם שרי גרטנר האלופה לסיעור מוחות.
העמקנו במושג זכרונות, זה היה קשוח. קשה היה להגיע לנקודה -משחק זיכרון. אני כבר דמיינתי את הבנות משתעשעות במשחק מסעיר בזיכרונותיהן, לא ספר בנאלי אלא חוויה ייחודית.
לאחר גיבוש הקונספט, עיצבתי לוגו ופיתחתי שפה מתאימה. עיצוב וחומרים ידניים, משהו שא"א למצוא אצל אף אחד, דמיינתי עיצוב מקורי, צעיר, ומלא הומור.
חיפשתי השראות והתחלתי לבצע. בראש שלי היה שפה ידנית של איורים משורבטים, כמה מתאים לזיכרונות.
רכשתי גיליון וטושים, הזמנתי את אחיותי הצעירות, ויחד שירבטנו זכרונות על הגיליון (היה כיף:) סרקתי את הגליון, העברתי לאילוסטרייטור, הוספתי צבעים, ליטשתי והתחלתי לעצב.
שלחתי להם, זה לא היה הכיוון, לא מכובד, מדי עממי, לא מייצג אותם טוב.
הבנתי שהיה חסר לי שלב מרכזי –  להבין לעומק את צרכי הלקוח: המטרה, קהל היעד וערכים.
חשוב, אף פעם, אבל אף פעם אין עיצוב בלי מטרה, כל עיצוב משרת ערכים ובא לקדם את המטרה. ישבתי איתם לשיחה ארוכה. גיליתי שהמטרה היא שיווקית,
קהל היעד האמיתי הוא בכלל האימהות ולא הבנות, והערכים החשובים להם הם מכובדות לצד חדשנות.
זרקתי לפח את הסקיצות והתחלתי מחדש. יצרתי לוח השראה חדש תוך התחשבות בצרכים, ופיתחתי עיצוב חדש המשלב חדשנות, חוויה, מכובדות והתאמה לערכי הסמינר.
חילקתי את הספר ל-4 קטגוריות, וכל אחת מהן קיבלה כרטיס זיכרון עם אייקון ייחודי.
1. זכרונות ממורות (הכרטיס עם התיק)
2. זכרונות מחברות (הכרטיס עם הלב)
3. תמונות למזכרת (המצלמה)
4. קטעי אינטליגנציה על הזיכרון (הספר)

אף פעם, אבל אף פעם אין עיצוב בלי מטרה, כל עיצוב משרת ערכים ובא לקדם את המטרה.

לוח השראה הראשון, עליו התבססתי בפיתוח השפה

פיתוח ועיצוב השפה על המוצרים

שפה עיצובית של כרטיסי משחק עם אייקון תואם קטגוריה

עיצוב גרפי

מוצרים להדפסה לקראת הצילומים: רקעים בשפה (על קאפות), כרטיסים וקופסת המשחק

התמונות. כל תמונה תשמש כחוצץ לקטגוריה בספר, התמונה הגדולה תשמש ככריכה לספר

השלב הבא היה מרתק: עיצוב הספר. כריכה, עמודים פנימיים וחוצצים לכל קטגוריה.
התחלתי לעצב את החוצצים והכריכה עם מוקאפים של כרטיסי משחק. רציתי אווירה ייחודית ומסעירה יותר. חלמתי על יום צילומים, שיתפתי את הסמינר בחלום, יצרתי הדמיה ע"ב ההשראות, הם לא ממש הבינו, אבל סמכו על ההתלהבות שלי. תיארתי להם אותו בצבעים חיים, יצאנו לדרך.
חיפשתי השראה של צילומים חדשניים, חוויתיים ומכובדים.
עיצבתי רקעים מינמליסטים (כדי לתת מקום ובמה לכרטיסי המשחק) בשפה הצורנית (הודפס על קאפות), קופסת של משחק לאווירה (ששימשה אחרי זה גם כקופסא לספר עצמו) וכרטיסים, הדפסתי הכל. שושי סירקיס לוקחת כאן את הקרדיט על הצילומים המקצועיים.
העבודה עם שושי הפעימה אותי. חדר פשוט ולא יומרני ואין סוף כישרון ויצירתיות. זו הייתה הפעם הראשונה שהבנתי כמה כח יש לצילום חי, אותנטי. וכמה אין לו תחליף כדי ליצור אמירה אישית וייחודית. העמידה במיומנות, יצרה קירות בעזרת הקאפות וקומפוזיות מדהימות, העמדנו את כרטיסי המשחק והקופסא, וקבלנו סט תמונות מדהים שמזמין פשוט לשחק בזיכרונות.

עיצוב שמקדם עסקים, שמגדיר מותגים, הוא הרבה מעבר לדבר יפה.

עיצוב גרפי

מכאן, הדרך לעיצוב הכריכה, העמודים הפנימיים והחוצצים לכל קטגוריה הייתה קלה… הייתה לי תמונה לכריכה ולכל חוצץ, בעמוד ליד כתבתי על רקע לבן נקי את הכותרת של החוצץ, השארתי כ"כ נקי כדי לתת מקסימום מקום לתמונה ולעומק שלה. בחרתי בפונט אנומליה של אאא, כי הוא עשוי מאותם צורניות גאומטרית בסיסית שיש בשפה.
בעמודים הפנימיים שמתי אזכור קל לשפה כדי לתת לזיכרונות את כל המרחב.
הספר הגיע בתוך קופסת משחק, עם דף מדבקות לבנות לתוספת החוויה. זה היה פרויקט כ"כ כיף ומעניין, והכי כיף היה לקבל אותו מודפס, חי ונושם.

מהפרויקט הזה ועוד כמה פרויקטים עשו לי משבר בעיצוב.

התחלתי לשאול את עצמי – מה המשמעות של זה? סתם ליצור צורות יפות? מה עומד מאחורי זה? הבנתי כמה האסטרטגיה וה'למה' שעומד מאחורה חשוב, והתחלתי להרגיש שהעיצוב בפני עצמו הוא אולי אמנות יפיפיה, אבל חסר משמעות לעסקים.

מה הוא מספר? למה הוא נוצר? זה שיגע אותי והרגשתי שאני חייבת להבין! לא מסוגלת להמשיך לעצב בלי זה.

זה הוביל אותי ללימודי פרסום ואסטרטגיה, מה שנותן לי המון עומק לעיצוב. הכל מתחבר ואני מרגישה משמעות רבה יותר בעבודה. עיצוב שמקדם עסקים, שמגדיר מותגים, שהוא הרבה מעבר לדבר יפה.

עיצוב הספר והעמודים הפנימיים

נשמח לשמוע, מה יש לך לומר.

13 Responses

  1. תמר האלופה!!
    מרתק לקרוא על כל התהליך
    משלב הרעיון ועד לביצוע – מדהים!
    השפה יפיפייה ומקורית צבעונית וחיה
    הכל יושב פיקסס
    והכי חשוב – משרתת את המטרה!
    פשוט תוצר מושלם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית