אייר פד

מיתוג קונספטואלי בהפקה

ברכה דיוויס

כל מעצבת גרפית מתחילה יודעת שמיתוג הוא הרבה יותר מעיצוב לוגו יפה. עבורנו, מיתוג הוא תהליך עמוק של הבנת הערכים, החזון וקהל היעד, ורק בסוף התהליך מגיעים לביטוי החזותי שאותו פוגשים הלקוחות.

מיתוג

מה זה בעצם קונספט מיתוגי? איך מוצאים של הקו המנחה במיתוג ובונים זהות ייחודית מדוייקת?
שמחה לשתף שוב, עם הפנים החדשות של המגירה:) והפעם – תהליך מיתוג טרי ומרתק של המפיקה מירי אלקין.
בתהליך המיתוג, אני רואה את עצמי כשותפה של הלקוח במסע. יחד אותו, מגלה את הלב של המותג, ובונה זהות חזותית הנשענת על קונפסט מדוייק.
כמו תמיד, הצעד הראשון בתהליך המיתוג הוא להבין לעומק את הערכים והחזון של המותג. באמצעות בריף, שיחת אסטרטגיה מעמיקה ובחינה מדוקדקת של קהל היעד.

אז מה יש לנו פה?
מירי אלקין, בעלת עסק להפקות אירועים, ומנהלת ימי הפקה לעסקים.

מירי מנהלת את האירוע משלב התכנון הראשוני ופילוח תקציב ועד התנהלות מול הספקים וניהול האירוע בשטח.
הערכים: הפקות מדויקות, מותאמות, מעוררות השראה ובלתי נשכחות. אחרי זיקוק ודיוק הערכים הגענו לבידול: חוויה הקפית. אירועים רב חושיים המשלבים תאורה, מוזיקה, עיצוב ואוכל כדי ליצור חוויה בלתי נשכחת. בעלי האירוע מקבלים הפקה מא' ועד ת' והלקוח שמשתתף מקבל חוויה מקסימלית.

יש ערכים? יש קהל יעד? יש בידול? שם? יש!
עוברת לפיתוח קונספט עיצובי מתאים. חוויה מקיפה. מממ… אין יותר מתאים ממעגלים. הולכת לחפור השראות: מעגלים, קשתות, קווים מקיפים…
פותחת אילוס. אני רוצה להתבסס על האות M מהשם מירי אלקין כדי שהלוגו יהיה ייחודי וקל לזיהוי ויהווה את הסמל המרכזי של המותג. מנסה מלא סקיצות בפונטים שונים. בהברקה של רגע אני יוצרת קשת כפולה וחוצה באמצע נוצר לי פה M! מוסיפה כוכב קטן כשי שיקשרו מיד לעולם של הפקות ארועים ויש לנו אייקון מושלם!

בתהליך המיתוג, אני רואה את עצמי כשותפה של הלקוח במסע. יחד מגלים את לב המותג ובונה זהות חזותית הנשענת על קונפסט מדוייק.

מיתוג שהוא חוויה חדשה בהפקות אירועים

השראות שאספתי למיתוג. ממה מורכב הלוגו

קשתות ומעגלים רכיבי הלוגו יוצרים חיבור מנצח

מיתוג

אופציה נוספת למיתוג הקונספט פה הוא הובלה

אופציה שלישית, מבוססת על המיתוג הישן רענון לוגו ושפה עיצובית

עוברת מפה לפיתוח השפה בהתאם לקונספט. לגלות לכן סוד? בעבר, לפני שהכרתי את עולם המיתוג הקונספטואלי הייתי נתקעת בשלב הזה הכי הרבה. איך למען ה' מפתחים שפה? אפשר לקחת חלק מהלוגו או ליצור טקסטורות מהאיקון אבל זה נמאס לא מחדש כלום. היום, אחרי שאני מוצאת בידול וקונספט מיתוגי, השפה כמו כותבת את עצמה לבד:)

יש לי קו מנחה למיתוג שבא לידי ביטוי בכל אחד ממוצרי השיווק של העסק.

אמרנו חוויה הקפית ולוגו שמורכב מצורת קשת? ממשיכה לעולם של קשתות וכוכבים, ואיך לא, גלקסיות.
גוזרת צבעוניות מתאימה: גווני כחול, אפור כסוף וגוון ורוד אפרסקי כדי להוסיף חמימות.
(למי שמענין אותה הפונטים שהשתמשתי בהם: אביגול של פונטימונים בלוגו. בשאר החומרים העיצוביים: מזל"ט לכותרות ובז'בוטינסקי לטקסט הרץ.)
בפרזנטציה ללקוח אני אוהבת להגיש 2-3 אופציות שונות לבחירה. אופציה נוספת למיתוג שהצעתי: הובלה. כי מירי לא רק מפיקה אירועים, היא מובילה אותם. היא מובילה את בעל העסק ואת הצוות, מובילה את החזון שלו קדימה, ומובילה את האירוע להצלחה מסחררת.
כדי לבטא את מוטיב ההובלה בחרתי בעולם תוכן של ים: ספינה, הגה, רב חובל, דגל…

הלוגו מבוסס על דגל והשפה העיצובית היא טקסטורות של ים ואייקונים מתאימים מעולם התוכן.
אופציה שלישית ללוגו היתה מבוססת על המיתוג הישן של הלקוחה, עם ריענון לצבעוניות ולשפה העיצובית.

היום, אחרי שאני מוצאת בידול וקונספט מיתוגי, השפה כמו כותבת את עצמה לבד.

מיתוג

עוברת ביחד על הפרזנטציה כדי להציג את הלוגו כראוי. לאחר התלבטות קצרה (מפאת קוצר הזמן, היה דד ליין צפוף. מנסיון שווה את הלחץ, כך לא נמרחים בתיקונים הלוך ושוב…) הלוגו נבחר ברוב קולות.

בשלב הזה מריצה עיצוב של רולאפ ופרוספקט עם תוצרי מיתוג נוספים שהיו צריכים לרדת לדפוס באותו יום, בעקבות אירוע עיסקי. אבל הכל רץ. מיתוג קונספטואלי אמרנו, לא?

הפידבקים והמחמאות שזורמים מוכיחים שהצלחנו לגעת בלב של הלקוחות. כל תוצר מחדש כיף לי לעצב עם השפה הזו, וזה המדד בשבילי שהתהליך היה מדוייק ונכון בס"ד.

כמה מילים מפרגנות מהלקוחה: "הגעתי לברכה עם מיתוג יפה, אבל ידעתי שהוא כבר לא משקף את העסק והגיע הזמן להתחדש. וזה קרה בצורה הטובה ביותר. קיבלתי אפשרויות מיתוג נדירות, בלבל גבוהה וסטייל מהפנט. עד היום אני מקבלת פידבקים על המיתוג המהמם"
מיתוג קונספטואלי הוא לא תמיד קל לביצוע, אך התוצאות בהחלט שוות את המאמץ. אז אם אנחנו רוצות ליצור מותג בלתי נשכח, בואו ניתן ללקוחות שלנו מיתוג שיכול להפוך לאגדה.

תודה שהייתם איתי:)

מדריך להפקות עסקיות מושלמות בפורמט דפוס ובפורמט לדיגיטל

נשמח לשמוע, מה יש לך לומר.

9 תגובות

  1. ראיתי את המיתוג שלה ואמרתי לעצמי מעניין מי עשתה לה את היופי הזה
    שאפו
    תצליחי 🌻

  2. יצרת כאן מותג מושלם
    עם שפה אחידה ומושלמת!!!
    רואים איך הכל מתקשר לקונספט אחד
    ויחד עם זה מגוון ורחב,
    אלופה!

  3. וואו ברכה מיתוג מטורף!!
    הצבעים שלימות! חדשניים וכל כך מתאימים למקצוע,
    יחד עם השפה היפיפיה – רמה גבוהה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית