יצירת קשר

הצטרפות

סיון פד

אפליקציה עשויה סוכר

דליה סויסה

מה קודם למה בעיצוב אפליקציות? עיצוב או איפיון?, הגישה הרווחת תגיד שחייבים איפיון מעולה כדי לעצב בצורה נכונה, טובה ואפקטיבית הפרויקט הזה לימד אותי איך עיצוב טוב, מבוסס מחקר מייצר איפיון מעצמו.

אז מה היה כאן?

קורס אינטראקטיב שנה ד' בבצלאל, סמסטר א'

בריף- ליצור אפליקציה שמוסיפה טוב בעולם

היו הרבה רעיונות, שרובם ככולם באו מהעולם האישי שלי, מחוויות היומיום והאתגרים המלווים אותנו.

למשל, אפליקציה שתתווך בין צהרון לבין משפחה מרובת ילדים – כי ביננו חבל על כל הפרות, הירקות והלחם שהילדים לא אוכלים וגם על כל שאריות האוכל שנזרקות מידי יום. 

רעיון נוסף היה, ריכוז משימות לשמחות – כל שמחה מורכבת מהרבה מאד פרטים, המשפחה והידידים מסביב נכונים ושמחים לעזור, אך בעל השמחה בדרך כלל מתקשה לרכז את בקשות העזרה ולעיתים מוותר עליה, מחשבה על פתרון שירכז את צרכי בעל השמחה ואפשרות ל״הוריד״ מהרשימה דברים שיעזרו.

היה גם רעיון על חיווי לנהג שיאותת לו על פתיחת תא המטען בלי שנצטרך לצעוק "נהג, תא מטען" או לדפוק על תא המטען בלי שהנהג בכלל שומע.

והיו עוד שני רעיונות שהתחלתי לחקור בקורסים אחרים, אחד מהם היה בנושא "סכרת הריון" 

המחקר היה לי פשוט מאד כי המשתמש העיקרי בו הייתי אני בעצמי, נכנסתי לנעליים שלי ורשמתי לעצמי נקודות עיקריות סביב ההתמודדות על סכרת הריון כשבמקביל פירסמתי שאלון לנשים בנושא.

הנקודה העיקרית שעלתה היתה הרשימה של בדיקות הסוכר שצריך לתעד (תדמיינו, דף שהולך איתך כל היום בתיק, מתקמט, מתלכלך תכפילי בשבועיים עד המפגש הבא אצל הרופא והתוצאה? לא נעים.) נזכרתי ביומנים שיצרתי לעצמי בסכרת הראשונה עיצבתי לעצמי 16 חוברות חמודות, (פריוולגיה של מעצבת) חוברת לכל שבוע ובכל חוברת טבלה לכל יום לבדיקות השונות, החוברת היתה כמובן בגודל שנכנס יפה יפה לתוך הנרתיק של המכשיר, אני זוכרת שבאתי עם זה לרופא ואת התגובה שלו למראה החוברות הנעימות.

איך אני בעזרת העיצוב גורמת למשתמשת שלי ללמוד מהר, להבין מהר וליישם את הכל באחריות מלאה

יצרתי חוברות מתוקות שיהיה לי כיף בדרך

הצצה לפרזנטציה של המחקר בעיצוב של החוברות

אוהבת גרדיאנטים מנסה אותם תמיד

ui/ux

ככה זה שמתחילים בלי מחקר, יוצא קלאסי

חוקרת, בודקת ובעיקר מתחילה להבין

טוב, אז קושי אחד הוא היומן, מה הבעיה? ניצור יומן! 

ככה זה היה נראה, שורות תחומות לכל בדיקה וכפתור גדול של פלוס, להוספת בדיקה.

נו, נו, ככה מעצבים? פניתי למחקר מקיף להבין מה הכאב שלי? מה אני רוצה לפתור? איך אני רוצה שהמשתמשת שלי תרגיש בשימוש באפליקציה? 

אז הנה סיכום קצר של ההבנות, הצרכים והבעיות: 5% של היולדות בישראל סובלות מסכרת הריון, השלכות הסכרת הן על העובר ועל האם, אורכה הממוצע של ההתמודדות הינה 16 שבועות והטיפול הבסיסי הוא שינוי תזונה ומעקב הריון צמוד. מה הבנתי מכל זה? נשים רבות סובלות מהבעיה. זו בעיה לא פשוטה ומשמעותית מאד שיכולה להיות מסוכנת מאד, ההתמודדות לא ארוכה אבל דורשת שינוי מיידי. כדי לעשות את השינוי צריך ללמוד איך לעשות אותו וכמה שיותר טוב יותר טוב.

התובנה שלי שזו בעיה לטווח קצר ועקומת הלמידה צריכה להיות מהירה מאד ואפקטיבית. איך אני בעזרת העיצוב גורמת למשתמשת שלי ללמוד מהר, להבין מהר וליישם את הכל באחריות מלאה ומצד שני מפתחת לה מרחב נעים וקל אך רציני ומחייב.

המסקנה הזו מככבת לי כקונספט. מבחינה טכנית, מסדרת את סוגי הבדיקות: בדיקת בוקר, בדיקה לפני כל ארוחה ושעה או שעתיים לאחריה על פי המלצת רופא, בנוסף, יש בדיקה נוספת לפני השינה, יוצא בערך שבע בדיקות ליום לכל הפחות. בודקת את הערכים התקינים והבעייתיים לפי הטווח המותר לכל בדיקה למשל שעתיים לאחר הארוחה 110 יהיה תקין אך לפני הארוחה נשאף להגיע ל100 ואז ומבינה שיש כאן עוד משהו, זה בעצם כמו רמזור: בדיקה שיצאה תקינה, בדיקה שיצאה לא טובה ובינהן הבדיקות הגבוליות , למעשה כל הלוח הוא חוט המשך הקשור אחד בשני.

התחלתי באפיון קלאסי, הבנתי שהוא אמנם משרת את המציאות אך לא נותן ערך מוסף

יש תהליך של הבנה איך לתרגם את המילים לעיצוב, יש כאן שלש רמות בדיקה ולכל בדיקה צבע וצורה. בהקבלה לעולם הרמזור: ירוק – משולש, צהוב- עיגול ואדום שהשתדרג לוורוד – משושה. במסך הראשון בכל יום יופיע הכיתוב כמה ימים נשארו עד ללידה וממילא עד לגמר ההתמודדות עם הסכרת  (פתיח מעודד לעוד בוקר של התמודדות).

בשלב הזה כל ההבנות מתחברות לאיפיון ברור של המסך הראשי: קו יומי עליו מתווספות כל הבדיקות במהלך היום. תחת האיפיון הזה מוסיפה את שאר האלמנטים באפליקציה. איך נראה מסך הפלוס בפתיחתו: יש צורך לתת למשתמשת לבחור איזה סוג בדיקה, מקום לבחור או לרשום את תוצאת הבדיקה ומקום נוסף לטקסט חופשי. ארוחה מתוכננת / מסקנה בעקבות תוצאה מסוימת. חושבת איך יראה מסך של בדיקה ביתר פירוט ואלו נוטיפיקציות  תקבל המשתמשת שיעזרו לה בלמידה. לדוגמא, לאחר בדיקה תקינה תופיע האופציה לתוספת נשנוש ביינים, שמיד יציע  אופציות לרעיונות שהם תקינים מבחינת הסוכר, כך בעצם נקל על המשתמשת ללמוד מה נמצא בקטגוריה של ארוחת ביניים.

בצורה הזו אני עונה על ההדגשים ששמתי לעצמי: קל לתפעול, נעים ורציני ומאפשר עקומת למידה מהירה.

מחליטה לרתום את הטכנולוגיה לטובתי, חלון הנפתח בכל הוספת בדיקה, משנה את צבעו לפי הערך הנבחר במעבר בין ירוק, צהוב וורוד, ובסגירת החלון היא תראה את הגבול בו היא נמצאת בבדיקה החדשה.

אם אסכם רגע לעצמי את התהליך הוא היה כזה: התחלתי באפיון קלאסי, הבנתי שהוא אמנם משרת את המציאות אך לא נותן ערך מוסף ולא מקשיב לבעיות הנוספות של המשתמשת, חידדתי את הנקודות האלה, חקרתי מה המוטיבציה שלה כלפי הנושא, הרגש שעולה לה בעת השימוש  ופישטתי את הרשימה הקלאסית למסלול יומי, עם יכולת לאבחן במהלך כל היום איפה אני עומדת מבחינת השמירה על הסוכר בצורה קלה ווזואלית הן בכל בדיקה לעצמה והן בהסתכלות על כל הגרף היומי.

בפרזנטציה אני מתעקשת על הדמיה באפטר אפקטס, שיהיה פלוואו משתמשת ברור, בעיקר בגלל המשמעות הגדולה לתהליך שהאישה עוברת במשך יום שלם. החל מבדיקת הבוקר, עובר בבדיקות של הארוחות והנשנושים עד לסיכום סוף היום החגיגי, בו הצורות נוחתות בעייפות אחת על השניה.

תחשבי רגע על יום שכולו ירוק, לא סיפוק?

לקראת ההגשה כבר הייתי עם תינוק ניסי חדש ושמן (כן, כן, סכרתי לא מאובחן) ועם פרויקט שאני מנסה לקדם מול גורמים רלוונטים, יש לך אולי רעיון איך אפשר לעזור לקדם אותו ? אשמח לשמוע.

תרחיש שימושי יומי למשתמשת

נשמח לשמוע, מה יש לך לומר.

4 תגובות

  1. תודה רבה
    אני חושבת שהמחקר הוביל אותי לתהליך הזה
    ובאמת חווית משתמש טובה זה המטרה באפליקציה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית