17

חודש מבורך מלא בבשורות טובות!
אנשים כותבים לי, נשמע שאני מסתובבת כל היום סביב 'המגירה'. אז זהו שלא. מי שמכיר אותי יודע, 'המגירה' זה עוד חלק מהמטלות השוטפות שיש לי, כל חודש משהו אחר לחלוטין ממלא לי את מרחב הזמן המצומצם והמוגדר שלי, תופס אותי, מתקדמת איתו והופס, הנה שוב ראש חודש. אז הפעם כבר בשבוע של תחילת החודש הקודם התחלתי להתעסק עם המגירה והבאתי הפעם סולת מנופה לגמרי, החומרים הופכים להיות משובחים ומשתבחים, ממש כמו יין טוב.

נפגוש את רותי יוסקוביץ (פאנץ') עם הקמפיין הכי מדובר במגזר, 'תודופלקס', אני רציתי להפתיע אתכם לחלוטין, אבל כבר ראיתי דיון על הנושא בפרום מוכר… לא נורא, כאן תוכלו לקרוא עליו לעומק.
נפגוש גם את יעל רפפורט שהשיק העיצובי שלה הוא שם דבר. כאן תפגשו את האתר שלה. אני הכרתי את סגנון העיצוב הנאיבי והמתוק שלה, וכשהיא שלחה לי (ארבע, כן ארבע) הצעות שיתוף למגירה, הופתעתי לגמרי. היכולת שלה לגעת במקצועיות רבה כל כך גם בתחומים נוספים, הפתיעה אותי, מאמינה שגם אתם תופתעו.
אחרי הבאז האדיר שהיה עם מפגש 'המגירה ZOOM הרביעית' עם גיליזי, בהמשך כאן צרפתי לכם כמה צילומי מסך מהמפגש שהיה, שווה.
גילי שלחה לי שיתוף משתק חושים של עיטוף קירות למרכז טלמרטינג שמשקיע כמו שצריך באווירה ונראות. "רק כדי שלא תחשבי שאנחנו לועסות כל היום רק מלל" הוי, גילי, את באמתתתת השראה. לקינוח מזכירה לכם את ההתרחבות הנוספת של 'המגירה' למאמרי מקצוע מעמקים אותם תקבלו אחת לחודש, את המאמרים אני כותבת ומנגישה לכם חומר מקצועי בשפה הכי מובנת שאני יכולה להנפיק. ושלא יהיה כאן בלבלו, 'המגירה' השיתופית לא נעלמה, היא ממשיכה להביא לכם רק טוב, תראו אנחנו כבר במספר 17 (+).
ו.. קבלו חשיפה למפגש ZOOM החמישי של המגירה, מי ועל מה? תגלו בהמשך.
שנכנס פנימה?! >>>

פאנץ

כמה מילים לפני שאני נותנת לרותי את הבמה.
אחד מהכייפים שלי זה לצוד קמפיינים /עיצובים /כריכות / מיתוג חמים מהתנור ולהביא לכם אותם, ככה פרש לגמרי, זה מריח ממש טוב…
כשראיתי את הקמפיין הזה של 'בית חם', הסתקרנתי ואז כשראיתי שזו רותי, הדרך למייל היתה קצרה ומהירה "רותי שמרי לי את הסקופ" אז קבלו אותה וקבלו אותו.
בבקשה רותי >>>

איזה כיף להיות פה הפעם מהצד של המשתף :)
אז נעים מאוד, רותי יוסקוביץ ובמילים מקצועיות ״פאנץ״
אני רוצה לשתף אתכם בפרויקט של בית חם שעדיין בעיצומו
שנתחיל? קדימה-
בתחילה אנו עורכים פגישת גיבוש אסטרטגיה ומחליטים לתת לקהל לבחור את הפרס
כמה פשוט. מעלה סקר בפרוג. (ומופתעת מהשיתוף, ת׳אמת – גם מהתוצאה)
https://www.prog.co.il/threads/נגן-מתנה-☀☀-יאללה-כנסו-שאלונת-

ברוב מוחץ הציבור החליט – הגרלה על דופלקס, 2 קומות, נוף לכינרת. וואו!
מתחילים לעצב חומרים… טדאאם!
העיצוב בהגרלות לא מתיימר להיות המתוקתק, הנעים, הרמוני בעין והטיפו המושלמת, המבט משתנה לכיוון יותר כאסחני וצעקני.
דבר ראשון פותחת כל מיני השראות לא מפינטרסט ודומיו אלא משוק ההגרלות החרדי. מסמנת לעצמי מה מוצא חן בעיניי, מה לא, ואיפה ניתן לחדש…
החלטות עיצוביות שנגזרו לדוגמא: צבעים קצת יותר חיים ומעניינים, כותרות בתלת מימד וקורט קונפטי להשלמת החגיגיות. בחרתי בתעמולה לכותרות ובאטלס לכל תוכן המלל, בחוברת שילבתי גם מקיאטו,
החלטתי שצריך לתת כאן משהו מאד צועק, תלת הוא אמנם כבר קצת פאסה בטיפוגרפיה , אבל תלת כזה הוא ממש ההפך מזה, חצה את הגבולות הבנאלים שלו וכשהוא מדבר עם כל שאר המערכות הדואליות , נוצר קונטרסט שממש התאים לי.
פלטת הצבעים שאגב נגזרה מהדשא + שמים מההדמיה של הדופלקס ותוספת של אדום וצהוב לכותרות וכו… עכשיו שימו לב לדבר מעניין:
מתחילים בטיזר, לגרות את הסקרנות :
שימו לב ללב שהשתלב כחלק מהשפה ונגזר כמובן מהלוגו של בית חם, לא במערך טריוויאלי וצפוי של לב, אלא זיהוי אייקוני, כן, זהו שכל כך הרבה מדברים עליו, אייקון כמוטיב לזיהוי ייחודי. שימו לב להשקעה הגדולה בתלת מימד, עשיתי את זה בשביל ליצור חזק את דימוי המתנה. ההבדל הדק בין עיצוב חסידי כבד, לאחד כזה שמגיע מעולם הפנטזיות והסודות. כן,
ההבדל הדק :).
הקמפיין ממשיך בחוברת. מצורפים לכם כאן חלקים ממנה, נסו למצוא את השפה, תראו את המאפיינים שלה תגדירו לעצמכם. מתחיל בפיתוח של גריד לתכנים והרבה מלל ומסתיים בעמודי זכיה מרגשים. לכל צורה, לכל זווית יש חזרתיות ואיזון שתוכלו לבד לראות ולמצוא.
ניקח רק לדוגמא את הקשת שחוזרת ע״ע בכל הכותרות.
פעם זה סרט מתנות ופעם בתוך קשת פשוטה אבל החשוב ביותר הוא לייצר חזרתיות כדי ליצור אחידות וכמובן זכירות.
ואז מודעות הנגזרות מתוך החוברת עם התאמה לפרינט / דיגיטל (שינוי כותרות / הוספת כפתורים / גיפים) נשמע קליל כזה, הא? זה רק נשמע.
באמצע התקופה אנו עורכים הגרלת זריזות
שהיא בעצם הגרלה שנועדה לזרז תורמים, מי שנכנס עד תאריך זה וזה… נכנס להגרלה נוספת שנערכת בעוד – שבוע / 48 שעות / היום . פה נדבר לחץ!! פלאחים אדומים, שעון חול וכו… פה האתגר ליצור שילובים מעניינים למילים לעוסות ואלמנטים מוכרים עד כדי שעמום – היום, שעון חול ומשפחותיהם. העיצוב עושה את ההבדל.
וכבר שכחתם במה מדובר כאן והסתכלתם מיד על המודעה, היי, זה בדיוק מה שרצינו !!
הקמפיין עובד נהדר. הידד!
ממשיכים… הקמפיין נכנס ללחץ של קיטור  (אנחנו מתקרבים יותר ויותר למועד ההגרלה ) אין מנוס – מאפיינים צבעי לחץ, הצבעים הופכים לשחור צהוב אדום. מלחיץץץ.
הקמפיין בשלב הסופי שלו, ממש. תמשיכו לעקוב וכמובן תצטרפו!
והנה משהו רותח מהיום, 3 דקות! (הגרלת זריזות 2 שיצאה לדרך היום).
מי שמוביל את הקמפיין ואחראי על הפקתו וניהולו המקצועי הוא האסטרטג מוטי קליין, מנכ”ל ‘קליין הפקות’, אשר להם וותק ורזומה מרשים בניהול הגרלות לעמותות וארגונים. ומי שהייתה לי לעזר אמיתי זו קולגה סופר מוכשרת ציפי גליק (שם שעוד תשמעו רבות. זו הבטחה :)
אני הייתי רותי
ruti2027@gmail.com
(וזו תיבת המייל שלי, היא סובלת הכל :)

יעל רפופורט

יעל רפופורט, נעים מאד :)
בשורות הבאות אשתף אתכם באחד מהאתגרים המרתקים שעמדו בפני. תהליכי עיצוב כבר ראיתם פה לרוב, אני בחרתי להתמקד בפן נוסף והוא התהליך המתפתח שעובר העיצוב והמיתוג עד להתאמתו לקהל היעד ולמטרת הפרסום. מערכת עיתון המודיע פנתה אלי למתג בסדרת מודעות את אירוע התוכן הבא שלה – 24 קראט 2.
הימים ימי סתיו העליזים ומעל דפי עיתון הנשים התחולל דיון מרתק בנושא בית – עבודה והקונפליקט שיש ביניהם בחיי האשה החרדית. בהמודיע החליטו לקחת את הנושא החם הזה צעד קדימה ולהרים אירוע תוכן מרתק לנשים, שידון בסוגיה הזו שהיא לב ליבה של החברה החרדית. הרעיון המרכזי היה: אז והיום – ההתמודדות והאתגרים.
האם פעם באמת היה קל יותר? אולי קשה יותר?
האם הנשים של פעם, שהן הסבתות של כולנו היו רגועות יותר?
האם ההתרפקות על הנוסטלגיה אכן מוצדקת?
עם שאלות קשות אלה והרבה חומר למחשבה יצאתי לדרך המרתקת…
היעד: שפה גרפית שתייצג את האירוע על כל המוטיבים הפרסומיים שלו.
הדרך: סדרת מודעות טיזר ומודעות אירוע שילוו את העיתון לאורך השבועות שלפני האירוע.
המסר שצריך לצאת מהשפה הגרפית: פעם החיים היו פשוטים ויפים, פעם היה זמן לחיות את החיים האלה…
כאן נעצור לרגע.
כשהמערכת פנתה אלי דיברנו על כך שהם אוהבים את הקו העיצובי שכל כך מזוהה איתי: עיצוב וקטורי בסגנון נאיבי ותמים. בינגו! הסגנון הזה תפור לנושא כמו כפפה ליד, כמו סיר למכסה, כמו עיצוב נוסטלגי למודעה על נוסטלגיה….
התחלנו.
בשלב הראשון והכיפי, שבו הכל פתוח והאפשרויות פרושות בפני, קוסמות לי באינסופיות שלהן, אספתי השראות בנושא.

 

גיבשתי סגנון ושלחתי למערכת 2 כיוונים לשפה גרפית. שלושה מהעיצובים בסגנון הגרפי האהוב עלי כל כך ועיצוב נוסף, שונה.

 

 

לכיוון הראשון עיצבתי כמה אופציות:

 

 

 

 

 

 

 

 

עכשיו החלה ההתלבטות:

גם המערכת וגם אני אהבנו מאד את הכיוון הראשון. הצבעים שלוקחים אותנו אל הילדות של פעם, האלמנטים הרכים והציוריים. המינימליזם האופייני לפעם כאשר לאנשים פשוט לא היה מידי הרבה חפצים מיותרים והשקט שהמודעה משדרת – כמו פעם שלא היו רעשי רקע מסיחי דעת כמו בחיים התזזיתיים של היום.
נשמע מושלם. אבל…. כאן עלו לדיון היבטים נוספים שלא קשורים אומנם ישירות לעיצוב אבל קשורים אליו בקשר בל ינתק ואני כמעצבת חייבת לתת את הדעת עליהם. ההיבט הראשון היה שעיתון הוא בדרך כלל בעל קו עיצובי שמרני יחסית ועלתה תהיה האם הקהל יהיה בשל לעיצוב כל כך שונה ממה שהוא רגיל לראות. ענין נוסף שעלה היה שכיון שמדובר באירוע שאמור להיות סוחף, מלהיב וחדשני ייתכן שהעיצוב רגוע מידי. אומנם הוא זורק אותנו מיד לאוירה הדרושה אבל עדין באיזשהו מקום נוצר קונפליקט בין המודעות למטרה הסופית – יחצון האירוע בעצמו. הענין הנוסף היה טכני לחלוטין אבל מסתבר שגם ממנו אי אפשר להתעלם… חשבנו צעד קדימה: לאחר מודעות הטיזר ומודעות האירוע המושקעות יבואו לכל אורך הדרך קוביות פרסום קטנות או סטריפים של תזכורות לאירוע ויהיה קשה ליישם את השפה המהוקצעת, המוקפדת והמינימליסטית הזו בכל המוטיבים הבאים של הפרסום. והנה הגיע לו השלב הכואב שאין יוצר שלא נתקל בו…. לקחת את היצירה המושלמת שלו ולהבין שהיא מושלמת ממש אבל לא למטרה אליה היא נועדה ועיצוב טוב הוא עיצוב מכוון מטרה.
כאן הגיע המהפך והבנו שהכיוון השני (שגם הוא היה אהוב עלי :) זה כמו ילדים – כולם חלק ממני…) דווקא הוא מושלם עבורינו וזה יהיה העיצוב הנבחר.
והנה הכיוון השני:

אז מה יש במודעה הזו? תמונה עוצמתית מלאת חיים ומלאת נוכחות שכמעט מתייצבת לנו מול העיניים ומישירה מבט שלא ניתן לחמוק ממנו או להתייפייף מולו….
תמונות מתוך החיים, כאילו לקחנו רגע והקפאנו אותו כדי שיהיה ניתן להתבונן בו מבעד למרחק השנים. גם המודעה הזו שונה ומיוחדת בכך שרציתי להתרחק מסגנון העיצוב המקובל במודעות מהסוג הזה – אורות במה, פלשים ואלומות אור שנזרקות על הטקסט. רציתי לשדר אמירה אחרת: נכון, זה אירוע. אבל אירוע שמדבר על החיים האמיתיים שיש לכל אחת ואחת בבית שלה. אירוע ששם על השולחן תובנות פרקטיות, נגישות, בגובה העיניים. לכן במקום צבעים דרמטיים כגון טורקיז, סגול, כחול ודומיהם בחרתי צבעים חיים ויומיומיים: ורוד וכחול והנה מודעות הטיזר  שהופיעו בעיתון. בשלב הראשון הן הופיעו עם תמונה ומשפט בלבד כדי לעורר סקרנות.

בשלב השני הוספנו קצת מידע על האירוע.

המשכנו לעצב את המודעה הראשית. גם פה נשמר הקו העיצובי: תמונה גדולה ועוצמתית ופלטת הצבעים הנבחרת. כמה אופציות של תמונות לשילוב במודעה:

 

לבסוף התפרסמו 2 מודעות רודפות אחת אחרי השניה

 

ולסיום הפרוספקט שעוצב עבור חברות שירצו לפרסם את עצמם באירוע:
כאן כבר לא מדובר במודעה מהודקת ומינימליסטית, אלא בפרוספקט מידע שמטרתו לתת למפרסם כמה שיותר ידע על פלטפורמת הפרסום. תמונות מאירועים קודמים שהתקיימו, רקע על העיתון וגם הצצה למה שהולך לקרות בערב הזה.
במילים אחרות: עומס, עומס, עומס….
גם כאן ניסינו לשמור ככל האפשר על האווירה והשפה הגרפית. הכריכה והגב נקיים וחפים מאלמנטים מיותרים – רק תמונה עזה מלאת חיים, כותרות ולוגו והכל בצבעים המיוחדים שמלווים את השפה. בצד הפנימי – הטקסט מרוכז בכמה גושי טקסט מרכזיים והכותרות הצבעוניות ממקדות את העין למידע הרלוונטי. כך שלמרות עומס המידע – התוכן ברור, מחולק והמראה הכללי נשאר נקי ומעודן.

תודה שהייתם איתי!
יעל רפופורט

גיליזי

אחרי כל כך הרבה תגובות חמות מעשרות המשתתפים במפגש ZOOM הרביעי עם גיליזי, הוא היה הכי פרקטי מעשי שיכול להיות בעולם, והדבר הכי מרגש זה לראות את העבודות ששולחים לי  לפני/אחרי. כשמקבלים מגילי את הטיפ_וגרפיות הממוקדות שלה, הכל אפשרי :) הבאתי לכם הצצה קטנה, צילום מסך בלייב משיעור ZOOM המדהים שהיה בשבוע שעבר.

 

החלטנו לתת לכולם עוד הצצה למה שקורה אצלן בסטודיו. הרבה ומעבר למודעות המלל המטורפות שיוצאות משם.  יש להן עוד ים של עבודות ברמה מקצוענית גבוהה ביותר בכל תחומי הויזואליזציה. כששמעתי את זה, אמרתי לגילי, את חייבת לתת שיתוף 'במגירה', אז קבלו כאן שיתוף לאוירה מקסימה, קולעת וממוקדת מטרה של טלמרקטינג לעמותה.
כמה מילים על קונספט העיצוב:
צבעוניות – נגזרה מתוך צבעי המותג.
מוטיבים צורניים – נלקחו מתוך עיגולי הלוגו.
האימייג'ים – תמונות בעלות גוון אחיד שנוצרו כ- bitmap.
המטרה: להבליט את צבעוניות המותג ולא להתפזר עם גוונים נוספים, כך גם הקונטרסט עולה בתחום הטקסטורלי במנעד שבין אפור_לבן_נקודות, לצבעוניות של הצורות…
הטיפוגרפיה – משחק בין גדול לקטן ומשחקי שקיפויות של אותיות אחת מעל השניה, יוצרים אווירת חדשנות.
תוספת קווים ונקודות – תומכים בטקסט ותומכים במשחק הקומפוזיציה של כל האלמנטים יחד. וזו התוצאה :)

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית