07

ראש חודש אכן עבר, ואני נותרתי "חייבת". כשכתבתי בהצהרות המגירה הראשונות 'סביבות ראש חודש' בדיוק לכך התכוונתי, לכל אותם פעמים שלא שייך להצליח להגיע לזה- כמו ר"ח טבת שתמיד יוצא בתוך ימי החנוכה הגועשים והמרגשים.
אז הנה, היא הגיעה- המגירה מס' 7.
סיבה נוספת שהמגירה התעכבה, תוכן החומר שיש כאן היום.
לוקח לי זמן לעבד אותו בצורה הכי מקצועית והכי נכונה שיכולה להיות. אתם עומדים לקרוא כאן את אחד הדברים בתחום העיצוב, התוכן אינו המצאה שלי אבל, בתזמון מופלא התחברו הדברים, חייבת לשתף אתכם.
לפני שנה יצאתי במערך פורץ הדרך 'קורסים וירטואלים בעיצוב' מטרתם לתת מענה מקצועי לעם המעצבים, במרחב הנוחות האישי שלהם ממש, קורס למידה מהבית בצורה מושלמת. ב"ה לקורס היתה וישנה הצלחה גדולה.
במהלך הכנת הקורס והעמקת יסודית בחומרים נתקלתי בהגדרת המונח 'סדרות פיבונאצ'י' אימצתי אותם בחום בהקשר ישיר לנושא של יחס הזהב, לפני חודשים מספר התוודעתי להרצאה כלשהי בדיוק נמרץ על הנושא הזה, זה היה מדהים תזמון המקרים הללו, ואז שלחה לי חנה את הפרויקט האמנותי והמיוחד שלה שהשלים את התמונה.
החלטתי שבמגירה הזו אתן לכם את ההצצה לנושא ואת התובנות הללו בכתב, ולא רק דרך הרצאה (בקורס או בסדנה) חושבת שיכול להועיל לכולנו מאאאדד!!! במהלך הזמן אשמח אם תעלו לפרום של המגירה יצירות שלכם שנעשו על "סרגלי העזר" של יחסי פיבונאצ'י.

***
לרבים השואלים, מחדדת שוב, במיזם המגירה תפגשו שיתופים של מעצבים מעולים בתחום ובד"כ גם בשיתוף שלי, אם זו יצירה של  ממש, אם ביצוע ויזואלי כלשהו ואם זו תובנת מקצועית_מעשית ממש.
בחודש קודם צא לאור 'תוכנית מגירה', בעז"ה מתכוונת להמשיך איתה מידי פעם, תחת קטגוריה זו נכנסים ניתוחים מעמיקים ויסודיים של יצירות בעיצוב מכל תחום, רוצה להצליח להגיע לזה כל חודש, אבל לא מצליחה… יש כאן אולי זמן למכירה?!

אז את מה נפגוש כאן היום-
אמהות האומה על קירות בית הספר– קבלו את חנה גינזבורג.
הזמנה חגיגית לDribbble  – דסי פיצ'וטו
סוויטש של אתר ואפשרות מימוש מדהימה לעיצוב דיגיטלי.
טיפוגרפיה שמבשרת לכם טוב.

אותיות פלוס

כשהגעתי ביום הראשון ללימודים וליויתי את בנותי לביה"ס החדש שלהן (עקב מעבר דירה), זה תפס אותי, וואו זה היה מוכר לי. חנה שלחה לי לפני חצי שנה את הויטראז' הזה להתיעצות, היי זו חנה. התקשרתי אליה במקום, חנה, זה מדהים! אני חייבת שיתוף לכל התהליך, ישר למגירה ! (הראש שלי כל הזמן עוקב אחרי ציד טוב לשיתופים מקצועיים למגירה, ב"ה התוצאות מדברות אליכם).
אז קבלו את הפרויקט המדהים של חנה, קישוט קירות ביה"ס במערכת מאתגרת של פורמט שבו קרועים הרבה חלנות, צר וארוך, וצריך להשאיר גם רושם על הבאים בשעריו. לא תראו כאן עוד קישוט אלא מערך אמנותי של ויטראז'ים יפיפיים והדפסות מקצועיות על פרספקס (תחשבו גם על הפרקטיקה למוסד כביה"ס יסודי). יכולה להגיד לכם שזו היתה חתיכת עבודה ותקציב מכובד- שווה כל דקת צפיה והשקעה. אני נפעמתי ועודני.
קיר כניסה לביה״ס לא משנה מה, חייב שיהיה מרשים. (בכל אופן קיר כניסה…) כאלה פרויקטים אני אוהבת, יד חופשית ואני יכולה לעוף לבד, לא מוגבלת, לא מוכתבת, היצירתיות והאמנות מתפרצים.
הגעתי לשטח,  ראיתי קיר ארוך המחולק בחלונות גדולים,  מה שיוצר חלוקה ברורה, עם "הפסקות" מוכתבות, התוצאה של החלנות יוצרת שטח מאד מאד מואר.
היה ברור לי שצריכה להיות כאן הפקה מיוחדת ומענינת שתתן מענה מושלם לאתגר ולמיקום שלו. הייתי צמודה לשלשה פרמטרים, עליהם לא התפשרתי.
1. עבודה נקיה וממוחשבת.
2. ללא עבודת שטח רצינית מידי.
3. עיצוב אומנותי.
שכללתי את כל הנתונים כולל תנאי השטח. האופציה המתאימה ביותר לאוירה היתה הדפסה ע״ג זכוכית.
חיפוש מהיר בהשראות, הביא אותי להחלטה מאד ברורה – ויטראזים. העמקתי יותר בהשראות ויטראזי'ות. מצרפת לכם כאן את לוח ההשראה שלי.
הקיר המחולק הביא אותי לרעיון לקחת נושא המחולק לחלקים. הנושא הנבחר אמהות האומה. קיבלתי את החומר והתחלתי לעבד לכל אחת מהאמהות את הסמליות שלה הקשורה במסר. לגבי הטכניקה בה רציתי לעבוד היו קצת התלבטויות. בתחילה חשבתי לבנות עם בעל מקצוע מסגרות גבס שעליהן במרחק יתלו הזכוכיות ומאחורה תאורה. הזמן היה קצר, חודש ימים. המחיר הרקיע שחקים- ירדתי מזה :(
העיצוב תוכנן כיחידה אחת, ללא חלוקה. תוכלו לראות כאן את "שרה" מתוכנן לתמונה אחת שקועה במסגור גבס.
התייעצתי עם חברה טובה, בעלת סטודיו ודפוס שלאחרונה קנו מכונת uv אמנותית היא המליצה לי להדפיס על פרספקסים, אחרי הכל מדובר בבית ספר יסודי וצריך לחשוב גם על עמידות החומר במוסד לימודים תואם גיל, הן מבחינת עמידות החומר והן מבחינה בטיחותית. כשהתחלנו להתקדם באופן מעשי בעבודה, הציעו לי בסטודיו  לעשות הדפסה דו צדדית, ההדפסה האחרוית בצבעים שקופים והדפסה הקדמית/השחורה אטומה. דבר שנותן תחושה של עומק ותלת מימד, זה הקפיץ את העבודה רמה אחת מעל.
אז 
אחרי שירדתי מהגבס, עברתי לרעיון הבא, חלוקה של זכוכית עם המשך ויזואלי (גשטאלט). זאת היתה עבודה מורכבת לשלב בין כל החלקים להם שתהיה להם המשכיות.
איך התבצע העיצוב למעשה?
יש כאן שתי עקרונות, דבר ראשון חלוקת התמונה ושילוב הויזואלים והטיפוגרפיה, שרטוט ויזרא'זי שהוא ענין בפני עצמו, להצליח להגיע למערך נכון ונעים לעין (לא אאריך כאן בעקרונות הויטארז'). עקרון נוסף איתו עבדתי בתאום מופלא של קסם- סרגל פיבונאצ'י. כפי שהבנתם המאמר המעולה של שרה למעלה את עקרון הסדרות שלו.
בניתי סרגל יחסים ופרופורציות מדויקות של פיבונאצ'י ושיחקתי איתו להנאתי ממש, במיקום ובגדלים של מכלול העיצוב, תוכלו לראות אותו כאן.
לסרגל יש יחסים קבועים שניתן לשנות אותם לכל גודל שרק תרצו, אפשר להפוך אותו בהיפוך מראה, להתאים אותו לכל פורמט אפשרי, קסם של כלי ופרקטיקה.
היחסים אינם משתנים. יצרתי אותם באורכים משתנים ביחס של פיבונאצ'י באחוזים של 42.26.16.10.6, הוורוד הגדול מכולם-42, סגול-26, תכלת-16 צהוב-10 ירוק-6. בדיוק אותה נוסחה: כל שני מספרים וחיבור התוצאה שלהם הוא החלק הבא בסדרה. רואים את זה באופן ויזואלי ממש במלבנים עצמם, כל שנים נכנסים באורך הבא בתור.
אני מתחילה לעצב כל עבודה באופן חופשי ואח״כ מלטשת עם סרגל פיבונאצ'י. הסרגל נותן לנו יחסיות הוגנת ומאפשרת קומפוזיציות נכונות ושקולות.
אחרי מדידת הקירות, פתחתי דף באילוסטרייטור והתחלתי דבר ראשון לשרטט את גדלי הקיר עם חלוקת החלונות. כל קיר הינו נושא אחר.
חשוב היה לי שהחלוקה מצד אחד תהיה מענינת ומצד שני שתהייה מסודרת לכן חילקתי אותה ל4 גדלים החוזרים על עצמם  בוריאציות שונות. גובה, אורך, רוחב ישנה חזרה גם על הקומפוזיציה בשינויים קלים, ככה אנחנו רואות את רבקה ומרים אותו רעיון בכיוון מראה. הגדלים לא "נזרקו" סתם אלא לפי התכנון עם הגדלים הקבועים שהגדרתי ע"פ סרגל פיבונאצי'.
לאורך כל עיצוב הסדרה הקפדתי על אלמנטים וצבעים שחוזרים על עצמם כמובן שמרתי שלא יצירתיות כדי שלא ישעמם… אחרי החלוקה צירתי את הקווים השחורים באילוסטרייטור ואח״כ העברתי אותם  בסמרט אובייקט לפוטושופ .למה? כי אני מכורה אליו :) רציתי גם עוד עיבודים  שלא תהיה רק תמונה צבעונית בעלמא. השתמשתי במעברי צבע עדינים, כאלה שלא ניכרים בעיניים, רק רואים את האפקט הסופי. המעברים השביחו את התוצאה הוספתי גם אפקט של זכוכית שיצר משהו מענין ומושלם.
להשלמת הסדרה הוספנו אח״כ כותרת לכל תמונה עם ציטוט מתאים, כדי שיבינו מה הנושא שנבחר לכל אחת מהאמהות. 
שימו לב גם לשילובים הפונטים וההדגשים לערכים, שמות האמהות עצמן שקיבלו עיטור מיוחד להעצמה והדגש.
להשלמת המראה הם רצו את לוגו ביה״ס ממש באותו אזור ומשהו מאד מרכזי, החלטתי ללכת על אותו סגנון בשינוי עדין. תוכלו לראות כאן תמונה ממש מהשטח
כאן המקום לדבר קצת על שיתופי פעולה. כשיצרתי קשר עם 'מאסטר פיס – הדפס אומנותי' היצירה רק השתבחה. גיליתי שאפשר לעשות רבדים מענינים לא רק הדפס, כבר כתבתי למעלה את ענין ההדפסה הדו צדדית להדפיס ב-2 כיונים , ההדפס האחורי מבריק וההדפס הקדמי מט. אפשר גם להדפיס צבע אטום ושקוף. כל המכלול הזה הביא ליצירה משובחת ומקורית. לדוגמא אצל 'רבקה' עם הגמלים הרקע מבריק והגמלים השחורים קידמיים מה שנותן מעט נפח וצל כי לפרספקס יש עובי. בכל תמונה מצאתי לנכון להשתמש בטכניקה הזאת.
השיתוף היה מושלם גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת הווצרות היצירה , כל חלק שכמובן היה מורכב להדפסה נשלח אלי שאראה את התוצר ויאשר –  זה היה כיף גדול.
תוכלו וראות כאן את ההכנה לדפוס והחלוקה לשכבות ההדפסה, באיזה כיוון כל הדפס יופיע.
והנה הוא, תלוי ועומד ומרגש על קירות בית הספר, אפשר לבוא להתרשם באמת.
בהשראה של היצירות המשכתי הלאה, סוכות היה בפתח.

תחרות הזמנה לדריבל

המייל שהגיע אלי בוקר אחד, לא היה נראה מפתיע ומרגש במיוחד, כמו כל מייל מאדם אנונימי שמקבלים לדואר הנכנס, במייל פנתה אלי דסי פיצ'וטו מעצבת הדיגיטל המקצועית בהצעה המיוחדת הזו והדליקה לי אור בעיניים

תחרות חלוקת הזמנות לדריבל.

אז למען אלו מאיתנו שלא מכירים, זו רשת חברתית לעיצוב ושותפיו (איור, אנימציה, טיפוגרפיה וכד').  בדריבל ניתן להעלות תמונות קטנות בלבד (מקסימום 800×600 פיקסלים) דבר המכריח את החברים בה להעלות רק crop מתוך העבודות שלהם, ובכך ניתן דגש על חלקי UI. מעצבים מעלים לדריבל כפתורים, שדות חיפוש, חלקי טפסים, אייקונים, לוגואים, סקיצות, טולטיפים ועוד. כלומר, לא מעלים עיצוב של אתר שלם או אפילו דף בית, אלא חלקים מהעיצוב בלבד. דבר הנותן כבוד לעיצוב הממשק עד לפרטים הכי קטנים, ומאפשר לראות תהליכי עיצוב.  מעצבים מעלים crop מתוך העבודה שלהם (הcrop נקראים shots) ומקבלים פידבקים ממעצבים אחרים. כשהקימו את דריבל אי שם , לפני עשור. המטרה הייתה ליצור רשת חברתית אקסקלוסיבית למעצבים שמאגדת את המעצבים הטובים ביותר ולכן הם בנו את הרשת סביב מודל של הזמנות.
מה זה אומר? אתם יכולים לעשות חשבון ולצפות בעבודות של מעצבים אחרים באופן חופשי, אבל אם אתם רוצים להתחיל להעלות shots בעצמכם, אתם צרכים לקבל הזמנה ממישהו.

למה כדאי להצטרף לדריבל?

בואו נתחיל בברור מאליו – אם אתם מחפשים עבודה (כשכירים או פרילנס) זה המקום להיות בו. הרבה מעסיקים סורקים את דריבל בחיפוש אחר התוספת הבאה לצוות שלהם.  בניגוד לportfolio סטנדרטי שבו אתם מראים מספר עבודות מצומצם אך מתמקדים בכל עבודה לעומק, בדריבל אתם מראים כמות מאוד גדולה של עבודות אבל באופן מאוד שטחי. השילוב בין הportfolio שלכם לפרופיל דריבל מאפשר למעסיקים לקבל תמונה יותר מלאה של מי אתם ומאפשר לכם לעשות רושם מקצועי ופעיל.

אבל גם אם אתם לא מחפשים עבודה, דריבל זה עדיין המקום להיות בו. זו רשת  מלאה באנשים מוכשרים ובהשראות עדכניות. תוכלו לראות עיצובים מכל העולם שמתעדכנים בכל רגע על ידי מאות אלפי משתמשים, לקחת השראה מטרנדים עכשוויים וליצור קשרים שאולי יעזרו לכם בעתיד.והכי חשוב, דריבל זו גם במה להראות לעולם כמה שאתם מקצועים. אם תעלו עבודות מוצלחות הן אולי יזכו להתפרסם, הרבה כותבי תוכן חשובים מחפשים דוגמאות מדריבל לפוסטים של השראות.
המעצבים ברשת שיכולים להעלות עבודות נקראים Players, מדגמי העבודות מכונים shots.
תרגום  המילה דריבל הינה כדרור, ועכשיו אתם מבינים את מקור האיקון של הרשת :)
כאן תוכלו לצאת לשיטוט ברחבי הרשת  דריבל – זהירות מהתמכרות.

בעולם הכללי מתנהל מרדף אחרי הזמנה לדריבל.
כאן במגירה דסי ואני מזמינות אתכם לקבל הזמנה ולהיות בפנים, מי יודע אולי השוט שלכם יתן את הטאצ' לטרנד הבא?!

אז מה צריך לעשות?

1. נרשמים: https://dribbble.com/session/new
2. אבחר לפי מספר קריטריונים את הטוב ביותר, וכמובן אעניק לו הזמנה
את היצירות ניתן לשלוח לכאן: dribbbleisrael@gmail.com
*מקסימום 7 עבודות שנעשו על ידך בלבד*
3. לצרף את שמך, וכן את השם שאיתו הצטרפת לדריבל (חשוב מאד!)
4. ניתן להגיש עד שבוע מקבלת ניוזלטר זה.

ואם אני מרגיש שזה גדול עלי…???
אשמח מאד לקבל כל עבודה שנראה לך שמתאימה לקהילת דריבל הבינלאומית.
אל דאגה, מלנסות לא מפסידים!
*מפאת הפונים הרבים, לא אוכל להבטיח לענות על כל שאלה. אך אשתדל בל"נ
מחכה ליצירות שלך!
כאן תוכלו לראות את הshots  שלי https://dribbble.com/Dasi-Pic

>מצרפת כאן כמה דוגמאות לשוטים כדי שתבינו מה אני מצפה לראות<

דסי פיקאסו

אני מניחה שיצא לכם כבר לטעום את התוצרים המשובחים של סטודיו סוויטש המתמחה בהפקה ועריכת וידאו יצירתית, חדשנית ומקצועית כאחד. ועל הדרך לדעת שממש שווה ופשוט תענוג לעבוד איתן. הכירו את סוויטש של חני ורחלי המוכשרות:
https://switchpro.co.il/
להן הייתי צריכה ליצור אתר תדמית או יותר נכון תיק עבודות דיגיטלי.
הסחבת של לשלוח מיילים עם דוגמאות וסרטונים באמת כבר ממש יצאה מה'מודה', כיום כל עסק זקוק לכרטיס ביקור דיגיטלי שיהיה שם בשבילו, כשהלקוחות זקוקים למידע אודות העסק / דוגמאות וכן פרטי יצירת קשר.
…אז יצאנו לדרך…

מתחילים
הדבר הראשון שאני עושה כשאני נגשת לפרוייקט חדש אני מבקשת דוגמאות לעבודות/מוצרים וכד' שיוכלו להרשים אותי ולתת לי את התחושה הנכונה לגבי הפרוייקט/העסק. בנוסף אני גם משוחחת עם הלקוח על העסק, מהיכן התחיל, מה עושים כיום ומה עיקר העיסוק וכו' כל שאלה שיכולה להיות רלוונטית לפרוייקט.
(תוכלו לצפות בפרוייקטים וחומרים שהן הגישו לי כאן)
לאחר מכן אני מבררת מהן המטרות של הלקוח. וכן מה הם הצרכים של קהל היעד (על פי דעתו של בעל העסק, אך בסופו של דבר לאחר מחקר אנחנו מזהים לעיתים כאבים וצרכים של קהל היעד שבעל העסק לא חשב עליהם כלל).
אני רושמת הכל. הכל. כל נקודה כזו מביאה לי את האופי הנכון של העסק למעשה בהמשך בשלב האפיון והעיצוב. הסיפורים הקטנים לפעמים נותנים את ההשראה לסוג הפרוייקט שנבצע.
בסופן של שיחות היכרות וצפיה בתכנים של הלקוח אני מגבשת את הסיכום לכדי תקציר שבו אני מגדירה את קהל היעד (לעיתים יש צורך במחקר מעמיק יותר על קהל היעד), את מטרות העסק בפרוייקט הנוכחי.

מגבשים אפיון קונספטואלי
כל מוצר (אתר במקרה שלנו) צריך לענות על כאבים וצרכים של קהל היעד בשילוב עם מטרות העסק. זה בעצם החלק החשוב בתהליך האפיון הקונספטואלי והגדרת חוית המשתמש במוצר הנוכחי.
אבל, ואצלי הוא גם נחשב, האופי של העסק, התחושה שהמוצר ישדר בסופו של דבר נחשבת מאד ויוצרת את האינטרקציה הנכונה עם המשתמש לגבי העסק. ואת זה אני משתדלת לבצע בעזרת העיצוב.
אם נסכם את המטרות בפרוייקט הנוכחי נראה שבמבט ראשוני תיק עבודות יספק את הדרישה. אך כמובן שאני כמאפיינת יודעת שבפרוייקט הנוכחי יש חשיבות רבה לאופן הצגת תיק העבודות. ההגשה במקרה הנוכחי היא שתעשה את ההבדל ותשדר את המקצועיות הנדרשת.
אם כן דרישה נוספת שיש לנו בפרוייקט הזה: לשדר את המקצועיות החדשנות והיצירותיות של המותג.

סקיצה ומסמך אפיון
סיכמתי את הרכיבים שיהוו את האתר. ושלחתי סקיצה בסיסית לרכיבים שיופיעו בדף הבית כולל מיקומים וסגנון התצוגה שלהם.
בנוסף יצרתי מסמך אפיון מפורט בו רשמתי את הרכיבים שיופיעו באתר, מעט על האתר, מעט על הפרוייקט, מטרות האתר, קהל היעד וצרכיו, מטרות העסק, ואת הדפים שיופיעו באתר ואילו רכיבים בכל חלק.

 

 

בונים סגנון ואופי
אוספים השראה בהתאם לאפיון ולצרכי אופי העסק. הפעם התמקדתי במעברים ושילובי צבעים עדינים:

 

מחפשים תבנית
התקציב היה קלאסי, אין דרישות מיוחדות לכאורה. אך אני מכירה את עצמי. לא אתן לפרוייקט כזה לעבור ולא להביע את עצמו כמו שצריך. על כן חיפשתי תבנית שתעמוד בתקציב ולא תדרוש שעות פיתוח נוספות. אלו בערך הדרישות:

  • אפשרות של יצירת מעברים עדינים בקלות וללא קוד.
  • מעברים על טקסט, וכפתורים
  • אנימציות קלות ועדינות מאד בכל חלקי האתר.
  • צפיה מידית בוידאו ללא מעבר לדף ייעודי. (בעזרת פופאפ)

ועוד כמה דברים קטנים שקשורים לפיתוח.
האמת, ישבתי המווון על תבניות. (קריאת חוות דעת, צפיה בדוגמאות לתבניות מתאימות רשימת מעלות וחסרונות…) הייתי קרובה לייאוש, בכל אחת מהתבניות שמצאתי היה חסר מסויים כבד משקל. אם אני כבר רוכשת תבנית פרמיום אני מעדיפה למצא בה כמעט את כל הדרישות.
אבל אין יאוש. ואכן בסיעתא דשמיא גדולה נתקלתי בתבנית המתאימה+ בונוסים שלא תכננתי לקבל, הוסיפו לי המווון וחסכו לנו הרבה עבודה: כמו אייקונים בתצורת SVG שמחליפים צבע בקלות–דוגמא לכך בדף אודות למטה:

להכיר את התבניות ואת אופן בנייתן ע"י מפתחי התבנית זה גם סיפור בפני עצמו, ולא ניגע בזה כרגע מלבד זאת שגם פה כמעט ואחז בי הייאוש, וכמעט ויתרתי על התבנית הזו..
עם הרבה סבלנות שלי וגם של חני ורחלי, הגענו לצורה הנוכחית המתאימה לצרכי האפיון. מלבד המספרים-תהליך העבודה.
בתהליך העבודה נתקעתי.
היו לי כמה רעיונות חלקם נדושים להחריד. פשוט החלטתי שפה אני לא מוותרת.
אני לא מסוגלת לעשות שוב את הבנאלי.
זו התצורה הבסיסית שיכולנו לעשות, נחמד, טוב אבל בשבילי לא מספיק:

אזרתי אומץ ושכחתי מזה ליום אחד. פשוט לעצור את החיפוש אחר רעיון מבריק.
לפתע נזכרתי בהשראה שראיתי בעבר ודגדג לי בקצה האצבעות לבצע. אז ראיתי מעגלים ועיגולים מחומרים שונים באתר 7up פולני והאנימציות מהירות וקופצניות בהתאם למשקה.

הנה הגיעה ההזדמנות לבצע שלחתי סקיצה:

הראתי להן את הסקיצה והן ממש אהבו.
שאלתי אותן אם הן תוכלנה להנפיש לי את החלקים השונים שבה ונענתי כמובן בחיוב.
מכאן הרצנו את הסקיצה והבשלנו אותה, הטקסט גם עבר קיסטום בדרך… אבל בסופו של דבר הגענו לתוצאה הרצויה.
אם תשימו לב תראו את השינויים העדינים שהיו חשובים לי..
גיפ1:

 

גיפ 2:

 

 

אצלי כל תזוזה היתה חשובה, הן ביצעו את השגעונות שלי בסבלנות רבה יש לציין.
מדוע שילבתי מספר חומרים וסגנונות בעיצוב אחד?
הכל בהתאם לאופי העסק. חני ורחלי יוצרות יש מאין, מכל חומר הן לוקחות את המיטב ורוקחות סרט עוצר נשימה. (תציצו לתהליך העבודה של ישיבת מיר, איך הן החיו את הדמויות…). הן משתמשות לעיתים ביצירתיות שמתבטאת בשימוש בחומרים ופתרונות שונים על מנת להגיע לתוצאה מוצלחת. (תנו הצצה ל'ליקלוקים' ולקליפ 'חנוכה שמח' ותבינו..)
כל זה נתן לי את האישור לשימוש בחומרים מהטבע בשילוב גרדיאנטים בסגנון מודרני.
בכוונה יצרתי מבנה די לא אחיד מבחינת גדלים צורות וצבעים כדי לבטא את האומנותיות, אך הקפדתי שהאחידות במראה סופי תהיה מצויינת, הוספתי כמה אלמנטים שיביעו את השלב הנוכחי בתהליך (שימו לב להווצרותם בכל שלב) סוג של אזכור, כדי ליצור ענין ולגרום מעט לעצור ולהתבונן.

 

סיימנו…
העלנו את העבודות והפרוייקטים לאתר בדקנו שהכל מתפקד ופרסמנו את האתר.
אתם מוזמנים לצפות וליהנות מהיצירות המיוחדות של צוות סוויטש.
הערה: בראשית הפרוייקט השתתפה סימי זליקוביץ (sumsumedia ) המוכשרת, שהביאה המון חיות לפרוייקט ונתנה הרבה טאצ' וסגנון.

***
הפתעה – אחרי כל התהליך המרתק הזה, שאלתי את דסי, מי על הלוגו? אסתר בצלאל, איזה יופי. מיד פניתי לאסתר והיא נתנה כאן ההצה על תהליך הסקיצות והתהוות הלוגו- קבלו אותה.

 

 

 

 

 

 

 

גיבוש קונספט מאתגר

קול מבשר, זה היה המטלה שנפלה עלי הערב אחד, כן 'קול מבשר' בתור שם למבצע שנתי שילווה בית הספר.
חשבתם פעם על הנושא? הוא עיוני וכבד לאין ערוך, גאולה, תקוה, כמיהה. אבסטרקטי לחלוטין, אבל בכל אופן יש משהו עם קונטציה מאד חיובית לצמד המילים הללו.
גלגלי המח מתחילים להסתובב, ותוך כדי תלית הכבסים, הדחת הכלים ומשמרת ב' של בית ב"ה, עולות התובנות. צריכים לראות כאן תקווה, אהמ… מה נעשה? היי, ייייששש- זריחה !
רגע, איך הגעתי לרעיון הזריחה?! הייתי צריכה לצלם לכם את הזריחה המפעימה שאני רואה יומיום מהמרפסת שלי, היא פונה בדיוק מזרחה מעל בקעת יריחו, מעוררת בי השתאות בכל פעם מחדש, מעלה את הרצון לא לרצות להפסיק להתפלל ולבקש מול כיפת שמים כל כך גדולה ומרגשת עם זריחה סגולה_וורודה שמעוררת רק רגשות של חיבור וקרבה. ולהבדיל כשאני מחפשת את ההשראה והרוגע מול הנוף הזה אי אפשר שלא לקבל אותה, רק צריך לפתוח את הלב , לקבל והיא באה…

זהו- זריחה וגאולה אלו המוטיבים שיובילו את הקונספט השנתי.
התובנה השנייה אליה הייתי חייבת להגיע הלוגו עצמו, באנסטינקט ראשוני אני רואה את רגלי המבשר שנאוו על ההרים, זה המוטיב שהוביל אותי. רכשתי את פונט דידה המיוחד של הפונטימונים, (רק חיכיתי להזדמנות הזו , לרכוש ולעשות בו שימוש, יש בי חולשה לאוסף בלתי נגמר של פונטים אמנותיים, זה ממש דבר מרגש, השמים הם הגבול).
מחפשת הר, יוצרת הר והאותיות מאטפורה מושלמת לרגלי המבשר שאוטוטו אחר כותלנו. הלוגו חייבת לשייט במקומות מרוממים רוחניים, יש לנו הרקע יהיה עננים.

 

.התחלנו בתכלת, עברנו לזריחה בסופו של גיבוש

 

השלב הבא היה עיצוב כריכה לחוברת שמלווה את המבצע לאורך כל השנה.
אז אמרנו זריחה, חיפשתי את התמונה הכי רב גוונית שיכולה להיות כדי לתת צבע וחיות לענין, פרמטר נוסף שהלקוחה לא וירתה עליו- גוונים בהירים ורכים, הנה, מצאתי אותה, לאחר מכן נמצאה גם תמונת ביהמ"ק בהדמיה מוצלחת, יש תמונות ויש לנו גם פוטושופ, מתחילים לבחוש ולבשל את התבשיל, כמיהה, תקוה גאולה- אלו התחושות שליווי אותי לאורך כל העיצוב, כשאנחנו נכנסים לתוך הרגשות שצרכות להיות בעיצוב , רק אז מגיעה היצירה בשלמותה (הגיע אלי פעם לקוח בהצעת עבודה להעמדת טיפוגרפיות אמנותיות לספר עם טקסטים קדושים, הוא אמר לי שאת כל הספר עיצבה לו כבר משהי מהמגזר הכללי וזה לא זה, הוא חייב משהי שמבינה הרבה ניואנסים ולא עיצוב קר וקשוח). בכל עיצוב זה ככה, תכניסו את הערך המוסף הזה של הרגש, מרגישים , זה עובד.

 

 

רציתי לגרום ללוגו להתמזג בתמונה עצמה, יצרתי המשכיות להר שבלוגו כמסגרת שלמה לכל הפורמט, לאותיות היה צורך טבעי בנוכחות, אבל לא על חשבון הבמה הגדולה שרציתי להשאיר לתמונה, שימו לב, התמונה עצמה נכנסת לתוך האותיות בקרופ קצת שונה, בכדי להבליט את האותיות ולתת להן רמת קריאות טובה יצרתי הצללה ידנית מעניינת, האותיות יצאו החוצה. תוכלו לראות גם למסגרת בחלק התחתון את ההצללה הדומיננטית שגורמת לתחושה של "שכבות" בחד מימד.
השבחות דפוס עשו לנו טאצ' והשלמה למכלול הזה, התוכנית הייתה לשחק עם הטבעה, הבלטה וסלקטיבי, בסופו של ענין התקציב התגבר על הכל ונשארנו בסלקטיבי, אבל עם משחקים מעניינים בכדי ליצור אפקט מרשים.

 

 

כאן המכלול השלם.

והנה היא באמת-

"מה נאוו על ההרים רגלי מבשר" בתפילה ותחינה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית