בשנים האחרונות אני בעיקר כותבת ויוצרת קומיקסים לנוער ומבוגרים, אבל יצא שהקומיקס שלי, "קופסה שחורה" שהוא השני מבין הסיפורים שלי שהתפרסם עד עתה בעיתון משפחה, זכה גם ובעיקר לאהדת הקהל הצעיר. לאט לאט התגבשה בי מחשבה לגבי הקהל המתוק הזה שקורא את הסיפורים, שמצייר את הדמויות שלי ושכל כך נלהב לגביהם. היה לי רעיון, גרעין של רעיון, והאמת, לא ממש הייתי בטוחה שזה יעבוד. אבל אחרי שהתייעצתי עם כמה קולגות, פשוט החלטתי לקפוץ למים.
אז מה קדח במוחי?
רציתי להציע למעריצי הקומיקס מארז VIP מיוחד, שיתן במה לעניין הרב שיש להם בסיפור. שימסגר את הקשר שלהם עם הדמויות למשהו ממשי ואמיתי, ובעיקר שיתן ערך מוסף לחוויה של קריאת הקומיקס, שתלווה אותם בחיי השגרה, לאורך היום ולא רק בין כריכה לכריכה. תכננתי להוסיף למארז מוצרים נלווים עם מיתוג של הקומיקס, ולהציע אותו למעריצים בפורמט של 'הזמנה מוקדמת' כך שאוכל למזער סיכוני השקעה באמצעות PBD- Print by demand (הדפסה לפי דרישה).
החלטתי שההזמנות יהיו פתוחות לתקופה מסוימת, ואז אסגור את האפשרות להזמין ואפיק מוצרים לפי הכמות שהוזמנה.
עכשיו היה הזמן לגשת לעיצוב.
היו לי כמה מוצרים שרציתי לנסות, כמו מחזיקי מפתחות, וחפצים ממותגים נוספים שמתקשרים לקומיקס עצמו (כמו, דיסק און קי בצורה מסוימת). הבעיה הייתה הזמן הקצר שעמד לרשותי מרגע שהרעיון עלה ועד לזמן שבו הספרים יגיעו לחנויות ואני רציתי לנצל את המומנטום, להציע לרוכשים גם את הריגוש של שיריון מראש, זכות ראשונים, תקראו לזה איך שאתם רוצים.
אז ויתרתי על הפקת מוצרים בסין, והחלטתי ללכת על מוצרים שההפקה שלהם מקומית ובזמן קצר.
דבר ראשון, עיצבתי זוג פוסטרים. לספר "קופסה שחורה" יש שני חלקים, רציתי שלכל חלק תהיה סדרת מוצרים משלו. נקטתי גישה שונה לכל פוסטר, לראשון החלטתי ללכת על איור סצנה שהייתה יכולה לקרות בתוך היקום של קופסה שחורה (רובי רצה ברחוב, משתמשת בכוח האטת הזמן שלה, ומעליה מתעופף שלג, הברווז החמוד). עבור הפוסטר השני החלטתי להציע לקוראים הצצה למאחורי הקלעים של יצירת הדמויות, ואיירתי מחדש את אחד מעמודי ה character design שיצרתי במהלך התהליך הראשוני של כתיבת ואיור הספר. הפוסטר הזה הוא האהוב עלי מבין השניים, כי הוא נראה אישי יותר.
השלב השני, והכיפי ביותר, היה עיצוב שני דפי מדבקות.
עבור דף המדבקות של הספר הראשון, איירתי את הדמויות ממש כפי שהן מופיעות בספר, הוספתי משפטים בתוך בועות דיבור, באותו פונט בו הם מופיעים בספר, ועם זיקה לאופי של הדמויות עצמן.
עבור הדף השני, יצרתי ארבע שורות של ארבע פרצופונים או חפצים קטנים, עם הבעות שונות ומתוקות.
הגישה שהנחתה אותי הייתה השימוש האפשרי במדבקות- אולי ביומן? אולי בפתקי איחולים? רציתי להשאיר את האופציות פתוחות, אבל כן חשבתי על מה בתכל'ס אפשר לעשות עם המדבקות. התוצאה הייתה מפתיעה ממש, והאמת שקשה היה לי לבחור מבין שני הדפים.
השלב השלישי היה, עיצוב פנקס ממו ממותג. עבור הפנקס הראשון יצרתי המון אופציות והיה לי קשה לבחור את העיצוב הסופי, אבל סקר קצר בין קולגות עזר לי להחליט (כמו שאתם רואים, יש בעיה עם החלטות כאן) הפור נפל על הפנקס עם החלק הפנימי שמזכיר בצורתו בועת דיבור מקומיקס. ברקע יצרתי מרקם שעשוי מפרצופון שאותו לקחתי מדף המדבקות השני שעיצבתי.
בפנקס השני יש עיצוב שמזכיר לי את הצורה שבה היינו מעצבות כילדות את היומנים שלנו- דבק נייר צבעוני, ומעליו מדבקות בשורה. הוספתי בועה עם טקסט, ובעיני הוא ממש חמוד. גם את ה'מדבקות' בעיצוב הנוכחי לקחתי מדף המדבקות השני שעיצבתי.
פנקסי הממו יצאו מתוקים כל כך.
הדבר האחרון שעיצבתי היה סימניה- מוצר בונוס שיתווסף לחלק מההזמנות. השתמשתי במידג'רני (בינה מלאכותית – מחולל תמונות) כדי לקבל השראה, ובסופו של דבר איירתי בסגנון דומה, את רובי קוראת בספר. שקלתי להוסיף ציטוט בטיפוגרפיה מעל הדמות, ובסוף החלטתי ש less is more. הצבעים עדינים והאוירה חמימה, אני אוהבת את זה כמו שזה.
(אה, וכמובן עיגלתי את הפינות של כל הסימניות באמצעות המכשיר הקטן הזה. כן, אחת אחת. אני אוהבת עבודה קשה)
את המוקאפים לכל המוצרים הכנתי באמצעות מידג'רני חביבתי. אני לא מקצועית, אבל התוצאה נראית קצת כאילו שאני כן.
והדבר האחרון שנותר לי לעשות הוא, כמובן, לחתום על כל הספרים, לארוז את הכל יפה יפה, ולשלוח למזמינים. הכל היה שווה כדי לקבל את הפידבקים המתרגשים מהילדים והילדות, הנערים והנערות שהתפנקו כמו שלא התפנקו מעולם. אם משלוחים ונקודות איסוף לא היו כאב ראש, הייתי עושה את זה כל יום!
אם מה שראיתם פה מעניין אתכם, מוזמנים לכתוב לי.
אני משתפת דברים כאלה כל יום. טוב, כמעט כל יום,
(כשאני לא משתפת חתולים מצחיקים).
ממני אליכם,
מרים יעל.
מה דעתך על האתר?
'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.
* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.
צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.
פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה
9 Responses
מדהים! יופי של הפקה
מכורה לקומיקסים שלך את סופר מוכשרת
יש לך ידיים מדהימות!!
מרים יעל!!!!
מה יהיה איתך?
זה פשוט מטורף אאאאאש!!!!!!!!!!
מטורפת אין לי מילה אחרת!!
זה קומיקס מהפנט גם למבוגרים (כמוני למשל:)
הדמויות פשוט שובות לב!
משו חדש ואחר
תצליחי המון!!
וואו איזה יופי של מוצר!!
כמה יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסא (הלא שחורה)
אהבתי מאוד את הפוסטר של הקרקטר דיזיין
והכי מהכל נהנתי לקרוא פוסט שלך, כבר המון זמן לא קראתי משהו שכתבת
מרשים…!
ראיתי פרקים בודדים מהקומיקס עצמו,
במבט ראשון רואים שהבאת סטנדרט חדש למגזר שלנו
נהנינו מהמארז!
הבן שלי מאד מאד אוהב את הספרים שלך ובמיוחד את הציורים!!!
תודה רבה! כיף לשמוע!