חשון פה

מה בין חויה לבינלאומיות

רוחי דיקמן

תהליך של REBRAND הוא תהליך פנימי ועמוק, הרבה מעבר למה שנראה על פני השטח. בתהליך מרגש, שלב אחר שלב, העמקנו, חפרנו, קילפנו, וזכינו להביא את הבשורה החדשה בביטוי ויזואלי עוצמתי.

מיתוג

סימפוני, יצרני מצעים ונדוניה, ובעלי חנות המפעל בבני ברק.

אם נתחיל לדבר על רמת המוצרים, האיכות, העיצוב המוקפד, יעידו על כך כל אוהדות המותג. אבל כאן הגענו לדבר על משהו אחר איך ליצור תפיסת מותג נכונה, למותג כולו ולחנות המפעל בפרט, מול קהל היעד.

כשנפגשנו לראשונה, וראיתי את חומרי הפרסום הקיימים, צף באופן מיידי הפער של עסק – לקוח. אז בואו איתי, נצא למסע צעד אחר צעד במסלול המרתק שעברנו יחד. כדי לתת בפוסט את מלוא הבמה לעיצוב, אני לא מאריכה עכשיו במחקר ובסקרים שערכנו, רק מסקנות: מוצרי ליגה, בחנות מרווחת בתצוגה מרהיבה, צוות ותיק עם שירות VIP מסור ומגוון עצום ובלעדי של כל הדגמים.

ערכי המותג העיקריים : מגוון, רמה בינלאומית, חויית קניה. מתוכם הגענו לתפיסת המותג – חויה בינלאומית.

לא קונים כאן מצעים, מגבות, שמיכות או מפיצי ריח, רוכשים כאן חויה בינלאומית. איך משדרים את זה הלאה? יש לנו חויה, יש לנו בינלאומיות, צריך לבטא אותם יחד בצורה ויזואלית נכונה.

בנקודה הזו, כשהמסרים חדים וברורים, אני אוהבת לצלול לעולמות תוכן שונים, ולהביא מתוכם את הבשורה בהתרחשות הספציפית שלנו. השראות, מחשבות, שיטוטים בחצר, הליכות להשראה ובינגו. תערוכה. נביא לזירה שלנו את עולם התערוכות הרחב. מה יותר חויה, ומה יותר בינלאומי מתערוכה? אני מניחה מיד את התג ליין – תערוכת מצעים ויזואלית.

בהתרגשות, מתחילה לראות ולחפור אחר תערוכות מהעולם הגדול, איך זה נראה בפועל? איך מביאים את זה לידי ביטוי? הרעיונות עולים במהירות מסחררת, רואה כבר מול העיניים איך זה קורה ומתממש. עד שמגיע בוקר, חדש, רענן וצלול, שבו אני מבינה שהרעיון עוצמתי ומדהים וגדול אבל לא בהכרח נכון ותואם במלואו לקהל היעד. מכירות את הקריעה הזו בין מה שבוער לנו בעצמות, בעיניים, לבין מה שאנחנו יודעות שנכון באמת בשביל העסק, מה שיגדיל מכירות באמת. יום-יומיים קשים וממשיכים הלאה.

אני מחליטה לא להפרד מהרעיון לחלוטין, אלא לתת לו ביטוי בהמשך, אבל באופן מינימלי כגרעין.

כשהמסרים חדים וברורים, אני אוהבת לצלול לעולמות תוכן שונים, ולהביא מתוכם את הבשורה בהתרחשות הספציפית שלנו.

מבט מעמיק לערכי המותג

שיטוטים והשראות איך נראות תערוכות בעולם הגדול

התבססות צורנית על פונט קיים

מיתוג

שילוב דק של צורניות עגולה וחוייתית, יחד עם זויתיות

גריד חלק עם בלוקים של טיפורפיה ותחימות שונות

פרט מתוך המיתוג עם ביטוי של חץ

חזרה לחיפושים אחרי קצה חוט, שיטוטים.

דבר ראשון, מוסיפה לצבע הזהב הקיים, את הגוון הירוק, יחד עם גוון זהב כהה, כך נוצרת פלטת צבעים נכונה ויציבה.

קיבלנו החלטה לא לשנות את הלוגו הקיים (כאן שוב, עם כל האהבה לעיצוב, אנחנו מקשיבים למה שנכון). מהלוגו הקיים א"א לקחת התבססות צורנית, מחפשת פונט משמעותי באנגלית, שיתן לנו מאפיין צורני לשפה. הפונט הנבחר הוא MOXA Bestine . הפונט בנוי בשילוב דק של צורניות עגולה וחוייתית, יחד עם זויתיות שנותנת את הרמה הגבוהה, המרוחקת מעט. אני מתחילה להוציא אותיות משמעותיות, לחקור את המאפיינים הצורניים שלהן, לבנות מערכת צורנית אחידה שמתקשרת במאפיינים זהים. בונה מערך אייקונים השאוב מהמערכת הצורנית. יוצרת פטרן ענק מקסימליסטי.

בפיתוח השפה הצילומית. החלטתי להביא את הבינלאומיות במלואה. תמונות אוירה מהעולם הגדול, סמלים לאומיים שונים, כל התמונות מקבלות אפקט גרעון קל, מונוכרומטיות בצבע שמנת-אפרפר. התמונות עם פוקוס גדול, הגורמות למוח ליצור לבד את ההקשרים. גם כאן, התחברות לקרקע, מאחר והעסק מוכר מוצרים ויזואליים, הכנסתי בשפה הצילומית גם את האופציה לשימוש בתמונות המוצרים באופן מלא, ללא אפקט.

סופסוף מגיע השלב שמבחינתי הוא המשמעותי ביותר בפיתוח שפה. לוקחים את כל מרכיבי השפה ויוצרים מהם את האחידות. הובלתי שימוש בגריד המוכר מעולם התערוכות, בו יש בדר"כ בלוק ללא צבע בצד העיצוב או במרכזו, עליו כתובים הפרטים הטכניים של היצירה. כך אפשר לראות איך הטקסטים מסודרים פיקס על שטחי צבע, עם הוספת מסגורים ריבועיים ונקיים כדי ליצור היררכיות נכונות.

ופאצ' אחרון – גם הוא מעולם התערוכות – חץ ההכוונה. חץ מינימליסטי, המורכב מקוים ישרים, הנותן גימור לכל מערכת טיפוגרפית. במודעות הפרסום ניתן לראות את השימוש בשלטי תערוכה, עליהם מבוסס תוכן המודעה, בשילוב חיצי הכוונה מינימליסטיים.

סופסוף מגיע השלב שמבחינתי הוא המשמעותי ביותר בפיתוח שפה. לוקחים את כל מרכיבי השפה ויוצרים מהם את האחידות.

מיתוג

כעת, כשמערכות הכללים ברורות, והשפה עובדת כמו שצריך בכל פלטפורמה, אין כמו לאגד אותה לספר מותג אחד, חזק, משמעותי ויציב. עם ספר המותג ניתן להמשיך הלאה לכל מקום, ולשמור על שפה אחידה, רחבה ונכונה.

השלב הראשון הוא להביא לידי ביטוי מגוון רחב של יישומים בחוקי השפה, בכל פלטפורמה אפשרית בפרינט ובדיגיטל. שימוש בכל הוריאציות המותרות, ופירוט על מאפייני השפה היוצאים ממנה.

בספר המותג נכניס בצורה המפורטת ביותר את כללי השפה העיצובית, ולאחריה דוגמאות ליישומי השפה. כך נוכל להקיף בצורה מלאה את כל החומרים. בסופו של המסמך אני ממקמת את כל מוצרי הקד"מ המעוצבים ומודעות הפרסום בשלמות. כך הם יוצרים את האריזה והגימור המושלם, מוכן להגשה.

לדבר איתי על פיתוח שפה עיצובית ופרסום? זה הכיף הכי גדול שלי. לנשום את הערכים, לנשום את המסרים, לנשום את הצבעוניות, הצורניות, היצירה המושלמת, ובעיקר את היכולת המופלאה הזו של העברת מסרים ותחושות דרך עיצוב. פוגשת מעצבות רבות המגיעות לשלב המשמעותי הזה, לאחר עיצוב לוגו מקצועי וחד, בשלב הקריטי של פיתוח שפה ועיצוב מודעות פרסום בו הן לא מוצאות ידיים ורגליים, הפרויקט נגרר והקרדיט בפרסום לא מכבד, וזה חבל. כואב.

מביאה לכן בשורה חדשה, עבדתי עם כמה קולגות, הגעתי לפרויקטים שלהן בשלב המאתגר הזה וב"ה הוצאתי אותן גדולות מול הלקוח ומול הקרדיט שלהן. פתחתי את האופציה הזו לכל ממתגת ברמה גבוהה שרוצה גם היא להוציא פרויקטים מושלמים. השירות החדש ממוקד למעצבות בלבד, מול פיתוח שפה עיצובית / בניית מודעות פרסום. עוד פרטים? כאן בקישור.

תודה לבורא עולם שמלווה אותי בחסד וברחמים על כל פרויקט מחדש.

תודה ל'מגירה' על היכולת לתת כבוד לעיצוב אמיתי בפלטפורמה איכותית שכזו.

ספר מותג אחד, חזק, משמעותי, רחב ויציב.

נשמח לשמוע, מה יש לך לומר.

10 Responses

  1. וואווו מהמם!!!
    חתיכת השראה!
    אני כל הזמן רואה בעיתון…
    וכל פעם זה מדהים אותי מחדש
    אלופה שכמוך

  2. כמה יופי יש כאן!!
    ראיתי את זה בעיתון ולא גמרתי להתפעל!
    אלופה!

  3. רוחי את אלופה ברמות קשות!!! גאוה לעולם המעצבות
    תמשיכי להצליח ואנחנו נמשיך להנות 😋😋

  4. הדאבל בעיתונים היה מדהים!
    היה מרתק לקרוא מה שמאחורי

  5. וואו כמה עומק!
    קראתי כמה פעמים כל דבר
    ואני לא גומרת להסתכל
    הזוי כמה אפשר להעביר מסר דרך עיצוב

    1. תודה 🙂
      באמת כשעושים עבודת מחקר טובה,
      אפשר להגיע עם העיצוב רחוק רחוק רחוק…

  6. וואו רוחי המדהימה! איזה רמה איזה סטייל! הכל יושב פיקס ברמה בינלאומית! אין עלייך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המגירה החודשית

הרשמה לקבלת 'המגירה'

נשמח לשמוע אותך
מה השאלה?

נשמח למשוב

מה דעתך על האתר?

אודות
המיזם

'המגירה' מהווה במת השראה עבור מעצבים ויוצרים מקצועיים, החולקים תהליכי עיצוב מרתקים הכוללים מחקר, תובנות ותוכן בלעדי. ההשראה ההדדית שואפת לעורר למידה ושיח משמעותי ולעודד שיתופי פעולה.

אידיאלים ומטרות

* עידוד מחקר עיצוב, נקודות מבט רחבות וחשיבה עצמאית.
* קידום העשרה של עקרונות עיצוב וחדשנות
* הזדמנות חשיפה ליוצרים בתעשיית העיצוב
* צמיחה קולקטיבית ומקום למשוב מקדם.
* הרחבת מעגלי הקהילה באמצעות היכרות ושיתופי פעולה.

צוות המיזם:
יזמות וניהול: שרה דויטש, מעצבת ומרצה לעיצוב גרפי
רואה חזון כמנוע ועיצוב כדלק.
ניהול מקצועי: נעמי הרוש, מעצבת חווית משתמש.
פיתוח האתר: רבקי גולדוסר, מפתחת אתרים אוטודידקטית
עם ביצועי עבודה מהירים ומרשימים.
אפיון: שילת בוקר & רחל רוט-קליקשטיין, בוגרות לימודי
תקשורת חזותית שעשו מקפצה אדירה.
עיצוב: שרה דויטש, רחל רוט – קליקשטיין, שילת בוקר
תשתית אתר: בתי וייזר, הרתמות מופלאה ללמידה וביצוע.
עזרה וסיוע : נחמי לב, השקעת זמן ששוה הון להצלחת האתר המושלם.

פונט דיסקורדיה: בחסות הפונטיה

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית

המגירה החודשית

הרשמי לקבלת 'המגירה' החודשית